Behövs verkligen alla dessa dyra skinnställ och tillbehör som kostar multum?

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Ska inte ett skinnställ sitta betydligt tajtare? :va

Annars var det rätt sött, ser ut som Scorpions dräkt från Mortal Kombat.

Det är så tight att jag knappt kan röra mig :D
Så ser det dock inte ut på bilden :va

Jag är även pinnsmal så har inga muskler eller fett som fyller ut :hihi

Havre

Vardagspucko
Gick med
17 Mar 2008
Hoj
Ducati Hyperstrada
Ja, det ser ut att sitta ganska slappt? Bylsar och buktar sig på ryggen och baksida lår = för stort! Kan ju vara bilderna som luras också, det ser ju ut som om du är bortåt sex meter lång också :D

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Att det är minst två storlekar för stort.
2 Storlekar mindre hade jag inte kommit i :va
Sitter och ska köra iväg nu och har svårt att andas i det, och dragkedjan får jag hjälp av tjejen att dra ihop :tungan
Skulle jag dock bli missnöjd så kan jag byta :)

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Går det att beställa valfria bilder? Tänkte om du kunde ordna något sånt här i stället istället..

"But keep it mean"
http://www.youtube.com/watch?v=3ISn1Hc2V_Y

:banana

Men iaf, hur sitter stället vid sittställning på hojen. Ex mitt ställ sitter bra på överkroppen men med mina piprensare till ben och utebliven hockeyrumpa så är det en smula pösigt över häcken när jag står men väl på hojen så tycker brüdarna att den är fin... Ett j-vla mek att ha med hojen i sängen bara men det kan vi ta på något annat forum.

Ett annat tips om det sitter för tight/blir obekvämt efter att du provkört är att olja in stället som sig bör, en ahaupplevelse för mig alla 2 gånger jag oljat in mitt ställ. Senaste gången använde jag en vanlig mjuk målarpensel för att applicera oljan, fungera hur bra som helst.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
2 Storlekar mindre hade jag inte kommit i :va
Sitter och ska köra iväg nu och har svårt att andas i det, och dragkedjan får jag hjälp av tjejen att dra ihop :tungan
Skulle jag dock bli missnöjd så kan jag byta :)

Tycker också det ser pösigt ut, har du ryggskydd på bilderna? Annars kan ju det göra hela skillnaden... sen skadar det inte med bröstskydd heller. :tummenupp

Men iaf, hur sitter stället vid sittställning på hojen. Ex mitt ställ sitter bra på överkroppen men med mina piprensare till ben och utebliven hockeyrumpa så är det en smula pösigt över häcken när jag står men väl på hojen så tycker brüdarna att den är fin... Ett j-vla mek att ha med hojen i sängen bara men det kan vi ta på något annat forum.

Ett annat tips om det sitter för tight/blir obekvämt efter att du provkört är att olja in stället som sig bör, en ahaupplevelse för mig alla 2 gånger jag oljat in mitt ställ. Senaste gången använde jag en vanlig mjuk målarpensel för att applicera oljan, fungera hur bra som helst.

Fråga den här killen... :tummenupp
sleeping-in-bed-with-motorcycle.jpg

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Tycker också det ser pösigt ut, har du ryggskydd på bilderna? Annars kan ju det göra hela skillnaden... sen skadar det inte med bröstskydd heller. :tummenupp

Nepp, där har jag inte ryggskydd så det blir betydligt tightare sen.
Det verkar dock som det är lite vida i benen nu när jag provat det några gånger.
Men över rumpan är det väldigt tight (säger tjejen:D)

Jag ska slänga iväg ett mail till dem idag och fråga om de är så de tänkte eller varför det är så, antagligen så vill vissa kunder ha det jättetight och andra lite slappt.
Vi har ju haft en del trådar här tex med folk som tycker stället är för tight när det varit för stort :mattias

Nu har jag slängt iväg ett mail, så får vi se va de svarar =)

Last edited:

Roeters

Gammelfazern rullar än
Gick med
19 Jun 2009
Hoj
1988, Yamaha FZR 1000 - 1999, Yamaha Dragstar 1100
Ni som beställer skinnställ från webhshopar - hur fan gör ni med storlekarna osv?
Jag menar, ProBiker som någon tipsade om i tråden finns väl inte hos lokala handlare så man kan testa storlekar? Och man kan väl inte gärna köpa samma storlek som man har på sitt nuvarande ställ (goretex) och ta för givet att det passar?

För mig så är skyddsutrustningen viktig, jag vill inte avsluta hojåkat efter första vurpan bara för att jag snålade in på något.

Du bor i Ljusdal har för mig att Bikeport inne i Hudik sålde Probiker och Vanucci ställ...

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Efter lite mail fram och tillbaka, och med en uppläxning om hur skinnställ ska passa för att vara säkra så fick jag två alternativ.

Antingen så skickar jag mina byxor för byte och får nya tightare.
Eller så kunde jag betal 50GBP till och så får jag ett par till i rätt storlek.

Jag väljer det senaste, för då har jag ett par där jag kan ha byxor under om det är lite kallt, eller om jag ska någonstans där mc-ställ inte passar. (Var de nu skulle vara :va)

Säljaren gav dock först med sig när jag skickade en bild på deras egna Perrini racingställ där jag visade hur de skulle sitta :rolleyes:

Troligtvis har säljaren inte koll på mc-ställ (Mellanhand), eftersom de sys i Pakistan så det är nog inte lätt när det kommer en påstridig viking när alla andra kunder verkar vara nöjda.

Denna gången springer jag förbi skräddaren som hjälper mig mäta nya mått så det passar perfekt med jackan jag har.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA