Säger som många andra: mina åsikter å ingen sanning allting är upp till vad du vill ha på dig
va i helvete.. de e motard han skall åka inte nån jävla sporthoj !
skall du bröta Köp cross skydd (skyddsväst).
eller nöj dig med ryggskydd om du skall fin åka
Typ ett par lindstrandsbrallor å en crosshjälm.
Crosshandskar skall du ha.. massa dyra skinnhandskar å sporthoj crap e bara ivägen för dig.. imo
Och självklart är det en pimpstar hoodie som gäller på överkroppen ovanför skydden!
Lär dig köra hoj ! de e de bästa skyddet du kan ha .. !!!
och som sagt IMO! så inga påhopp från er lädersmurfar nu.
EDIT: skinnställ till motard är "racing" gear mao de du har när du tävlar..
Dom gångerna du krashar motard på gatan (om du inte beter dig som ett rikspucko) så är crossskydden mycke bättre skydd.. (framhjulssläpp i relativt låga farter osv)
men någonting som är en rikssanning är som många andra skriver.. köp riktiga stövlar (ingen landsvägscrap nu om du inte köper snor dyra rr stövlar) du får ett par alldeles superdupermega bra cross stövlar för 4k .. lägger du runt 2k så får du fullt acceptabla stövlar.
-
Akta dig även för polykarbonat hjälmar (plast) dom studsar på asfalt.. glasfiber eller kolfiber.
Så svaret på din fråga är: Nej. de behövs inte . men många väljer att använda allt ändå..
jag har aldrig och kommer aldrig (om jag inte köper tävlings motard) sätta på mig ett skinnställ
va i helvete.. de e motard han skall åka inte nån jävla sporthoj !
skall du bröta Köp cross skydd (skyddsväst).
eller nöj dig med ryggskydd om du skall fin åka
Typ ett par lindstrandsbrallor å en crosshjälm.
Crosshandskar skall du ha.. massa dyra skinnhandskar å sporthoj crap e bara ivägen för dig.. imo
Och självklart är det en pimpstar hoodie som gäller på överkroppen ovanför skydden!
Lär dig köra hoj ! de e de bästa skyddet du kan ha .. !!!
och som sagt IMO! så inga påhopp från er lädersmurfar nu.
EDIT: skinnställ till motard är "racing" gear mao de du har när du tävlar..
Dom gångerna du krashar motard på gatan (om du inte beter dig som ett rikspucko) så är crossskydden mycke bättre skydd.. (framhjulssläpp i relativt låga farter osv)
men någonting som är en rikssanning är som många andra skriver.. köp riktiga stövlar (ingen landsvägscrap nu om du inte köper snor dyra rr stövlar) du får ett par alldeles superdupermega bra cross stövlar för 4k .. lägger du runt 2k så får du fullt acceptabla stövlar.
-
Akta dig även för polykarbonat hjälmar (plast) dom studsar på asfalt.. glasfiber eller kolfiber.
Så svaret på din fråga är: Nej. de behövs inte . men många väljer att använda allt ändå..
jag har aldrig och kommer aldrig (om jag inte köper tävlings motard) sätta på mig ett skinnställ
Last edited: