Behövs verkligen alla dessa dyra skinnställ och tillbehör som kostar multum?

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Prova det som passar bäst hemma i någon butik, sen hittar du det kanske eller iaf samma märke som då har samma storlekar på fc-moto.de där det är billigare.
Dom har mkt ställ och brukar alltid ha utförsäljning av förra årets grejer mm.

Någon som vet om tex dainese och a-stars har börjat sälja airbagställ som dom har i gp till vanliga dödliga? Har bara sett sånt som har luftkuddar utanför som blåser upp sig vid krasch men jag vill ha ett sånt som blåser upp sig invändigt som gp killarna har. Finns det att köpa?

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Det är sjukt vilka klipp man kan göra på bla Fc-moto. Nu är det bara ut och fönstershoppa lite och lägga beställning ;)

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Prova det som passar bäst hemma i någon butik, sen hittar du det kanske eller iaf samma märke som då har samma storlekar på fc-moto.de där det är billigare.
Dom har mkt ställ och brukar alltid ha utförsäljning av förra årets grejer mm.
Bara för att det är samma märke är det ingen garanti för att dom har använt samma mall. Jag har haft en bunt Dainese-ställ, och dom har haft olika passform allihop :mad:

manneman

Guest
Jag åker Motard och jag har beställt helvit raceoverall MÅTTSYDD för mig enligt de mått jag uppgett och jag tänkte att ...what the hell... för det priset så kanske det är Anus men sedan å andra sidan så kanske någon annan känd tillverkare syr sina ställ på samma ställe?

Hur som haver så uppger säljaren följande:

FEATURES:

1.4-1.5mm thick drum dyed top-grain cowhide leather for excellent abrasion resistance
Pre-curved sleeves for proper riding position
Dual stitched main seams for excellent tear resistance
Nylon stitching
Perforated leather on the front to keep the rider cool
Schoeller Keprotec with Dupont Kevlar(R) at crotch, on inner arms, and behind the knees for perfect fit and ease of movement
YKK zippers throughout
Leather stretch panels at lower back and above the knees
Mesh lining
Velcroes for attaching knee pucks are sewn on
Knee Pucks are inlcuded.
Soft Leather with Great Quality
Hard Paddings on Shoulders, Elbows, Knees,
The suits are race-legal and can be used on all racing tracks as well as for street riding.
It's best that you provide us with your measurements so we can ship you the best size that will fit.

Your measurements chest-under arms, waist-at belt line, Belly-at Belly-Button, height-Head to Toe, inseam-crotch to ankle, outseam-waist to ankle, Sleeves-armpit to wrist, Jacket length-from top of the shoulder to waist. )
All sizes and colors are available.
Please provide us with the correct measurements so we can send you the correct size.

Och för 2500:- inkl. frakt kan jag ta den chansen...:rolleyes:

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Bara för att det är samma märke är det ingen garanti för att dom har använt samma mall. Jag har haft en bunt Dainese-ställ, och dom har haft olika passform allihop :mad:

Ja men det skiljer ju också mellan olika modeller inom samma märke också, skiljer ju mellan ett tvådelat dainese stk 54 som är 4 år gammalt och ett dainese raceställ 54 som är 1 år gammalt men det stämmer ju bättre inom samma märke och modell än ett annat märke i samma storlek. Men det måste ju vara någorlunda samma modell såklart.

Dessutom tänjer sig olika modeller olika beroende på hur dom är gjorda även fast det är samma märke och det ändrar sig ju från år till år så man får jämföra noga med det man provat och det man ska beställa.

Men det är ändå mitt tips att prova vad som sitter bra hemma och beställa samma märke och såklart samma modell. Alltid bra att titta efter är stretchmaterial på insidan av armar och ben om man ska beställa så är det större chans att det passar.

Även om det är dyrt med känguru så tycker jag att det är värt det, otroligt stor skillnad i slitstyrka och vikt. Tyckte också att känguru ställ töjde sig mera och var mkt bekvämare, mer följsamt.

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Jag åker Motard och jag har beställt helvit raceoverall MÅTTSYDD för mig enligt de mått jag uppgett och jag tänkte att ...what the hell... för det priset så kanske det är Anus men sedan å andra sidan så kanske någon annan känd tillverkare syr sina ställ på samma ställe?

Hur som haver så uppger säljaren följande:

FEATURES:

1.4-1.5mm thick drum dyed top-grain cowhide leather for excellent abrasion resistance
Pre-curved sleeves for proper riding position
Dual stitched main seams for excellent tear resistance
Nylon stitching
Perforated leather on the front to keep the rider cool
Schoeller Keprotec with Dupont Kevlar(R) at crotch, on inner arms, and behind the knees for perfect fit and ease of movement
YKK zippers throughout
Leather stretch panels at lower back and above the knees
Mesh lining
Velcroes for attaching knee pucks are sewn on
Knee Pucks are inlcuded.
Soft Leather with Great Quality
Hard Paddings on Shoulders, Elbows, Knees,
The suits are race-legal and can be used on all racing tracks as well as for street riding.
It's best that you provide us with your measurements so we can ship you the best size that will fit.

Your measurements chest-under arms, waist-at belt line, Belly-at Belly-Button, height-Head to Toe, inseam-crotch to ankle, outseam-waist to ankle, Sleeves-armpit to wrist, Jacket length-from top of the shoulder to waist. )
All sizes and colors are available.
Please provide us with the correct measurements so we can send you the correct size.

Och för 2500:- inkl. frakt kan jag ta den chansen...:rolleyes:

Menar du att måttbeställningen kostar 2500 extra? Eller ska det vara 25000:- Märke?

Marsupilami

Tvåtaktstaliban
Gick med
15 Jun 2010
Hoj
2xRD500 1xRS250 1xRSV Mille 1xSZR660

Jag tolkar inte texten som att de är skräddarsydda utan att de vill bara ha dina mått så att de kan välja lämpligast storlek bland de som finns färdigsydda. Förhoppningsvis har jag fel då jag behöver ett skräddarsytt ställ jag med. Får se om jag får svar på mitt mail till dem.
Oavsett vilket tycks det vara ett kanonpris och de har ju 100% nöjda kunder.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Ta lärdom till nästa år o handla på vintern ifall du ska komplettera något :) Då går det att fynda även nästgårds på de årliga reorna o lite så, nu när det är säsong så är det väl dyrt och lite till som med allt annat säsongsbetonat.

Idag ska jag iväg o kolla upp restlagret för slalomskidor inför benbrott 2012! :tummenupp

i-are-baboon

100kg Fitnessfjolla
Gick med
27 Sep 2010
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -00 (Såld) Triumph Speed Triple -05
testa i butik och köp på brittiska Ebay... billigare än så blir de inte.
Har köpt det mest från min utrustning så.. och missa inte bud auktionerna då du kan göra riktiga klipp där..

På detta sättet kommer du undan med halva kostnaden jämfört med vad du skulle fått betala i butik..

Som ex, jag betalade 3700:- inkl frakt för ett Nytt Berik motogp helställ i känguruskinn (inte årets modell).. 1500:- inkl frakt för ett par TCX competizione GTX stövlar,
600:- inkl frakt för ett par RST Tractech handskar

Är du ute efter prisvärda produkter tycker jag du ska titta på RST och Nitro.. bägge märkena har riktigt prisvärda produkter.

hur bra hjälmar är kan du kolla på sharp.direct.gov.uk

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
testa i butik och köp på brittiska Ebay... billigare än så blir de inte.
Har köpt det mest från min utrustning så.. och missa inte bud auktionerna då du kan göra riktiga klipp där..

På detta sättet kommer du undan med halva kostnaden jämfört med vad du skulle fått betala i butik..

Som ex, jag betalade 3700:- inkl frakt för ett Nytt Berik motogp helställ i känguruskinn (inte årets modell).. 1500:- inkl frakt för ett par TCX competizione GTX stövlar,
600:- inkl frakt för ett par RST Tractech handskar

Är du ute efter prisvärda produkter tycker jag du ska titta på RST och Nitro.. bägge märkena har riktigt prisvärda produkter.

hur bra hjälmar är kan du kolla på sharp.direct.gov.uk

Sitter och tittar på ebay nu. Hittar massor av ex alpinestars läderbrallor för 1500-1800 nytt +150kr frakt. SIDI skor för 12-1400 :D

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Ni är ju fan dumma i huvudet.

Man köper ju dyra grejer just för att de är dyra!
Det får mig att känna mig exklusiv samt att det garanterar att just den delen av familjekassan inte går till en handväska eller ett par skor.

Har funderat på om det känns mer exklusivt att köpa i butik i Sverige istället för fc-moto men jag är inte riktigt där ännu.

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Ni är ju fan dumma i huvudet.

Man köper ju dyra grejer just för att de är dyra!
Det får mig att känna mig exklusiv samt att det garanterar att just den delen av familjekassan inte går till en handväska eller ett par skor.

Har funderat på om det känns mer exklusivt att köpa i butik i Sverige istället för fc-moto men jag är inte riktigt där ännu.

Varför kör du Trajja då? Du är välkommen till Ducatiklubben alla dagar i veckan! ;)

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Varför krashtestar man inte ställ under (o)kontrollerade former, eller gör man det?

Alltså man gör ganska stora tester på ryggskydd och hjälmar men varför inte på säg ställ, handskar och stövlar? Lär väl knappast vara någon omöjlighet att utföra med dagens teknik av dummies och/eller maskiner som simulerar olika krafter?

Har sett några filmer där de testar airbagjackor och när folk står o berättar hurvida stället/skydden klara sig efter en vurpa men ingen upprepad testprocess där man kan jämföra resultat mellan olika produkter. Visst, det kanske är stora investeringar som tillverkare inte vill lägga ned eller redovisa av någon anledning men någonstans i världen borde det väl finnas något testinstitut som kan göra detta åt tillverkare precis som vid krocktest av bilar etc.?

Marsupilami

Tvåtaktstaliban
Gick med
15 Jun 2010
Hoj
2xRD500 1xRS250 1xRSV Mille 1xSZR660
Fick svar från Perrinisäljaren på eBay. De sys verkligen upp på beställning, efter dina mått. Låter för bra för att vara sant, men 100% positiv feedback säger annorlunda.
Tror ju inte på att det håller ihop lika bra som mitt gamla Daineseställ, men jag behöver något att köra i tills jag nått rätt vikt igen, och en eller två vurpor bör det förhoppningsvis hålla för. :)

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
HELT KNÄCKT! Vad jag än provar så måste jag ha olika storlekar för byxa (52) och jacka (54), men dom kommer aldrig kunna (blixtlåsas) ihop utan vara ett glapp mellan röven och jackan. Ska man då köpa ett helställ som är ex strl 54 och få lite pösigare ben eller köra med glappet?

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning