Beklager å måtte si dette..[flyttad från hojbyggen..]

Status
Ej öppen för fler svar.

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
Va fan snackar vi inte svenska längre på detta forum? eller ska jag ta det på persiska?

Hahahaaaa rassefrasse...

--------------------------------------------
O till resten av er, slutta jiddra med norsken!
Jag jobbar här (nprge) och dom har nog med hatkänslor mot oss dryga invandrarsvenskar!

Så visa er bästa sida (oftast baken på er tjejer) så han får se att inte alla svenskar är svin som bor i kollektiv och beter sig som trångsynta as på krogen!

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
Är jag ute och snurrar då jag hade för mig att konventionella gafflar har lägre ofjädrad vikt än UD-gafflar? Det var ju bla. av denna anledning som CBR900 fick en konventionell gaffel trots att UD-gafflar var relativt nytt och höjden av coolhet på gatcyklar då.

Oavsett vilket så gillar överlag jag när folk byter ut cykelpumparna till framgafflar på gamla cyklar till modernare saker, UD eller ej. Finns givetvis undantag. Mycket beror på hur cykeln ser ut i övrigt. Det viktiga är att det är harmoni i sakerna.

Nej, du är inte ute och cyklar. Oftast är uppochnergaffeln tyngre i den nedre delen men de har betydligt bättre stabilitet och man tar nackdelen med fel vikt.
Finns ju lättare fälgar att köpa så det jämnar ut sig.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Fan vad jag får lust att ge dig en pungspark.
eftersom det var svårt att förstå tar jag det igen.

var inget illa menat! men hajar inte så mycket av norska. i alla fall inte i text. blir flummigt att läsa så man kan inte delta i diskussionen.

Hahahaaaa rassefrasse...

Jag jobbar här (nprge) och dom har nog med hatkänslor mot oss dryga invandrarsvenskar!

Så visa er bästa sida (oftast baken på er tjejer) så han får se att inte alla svenskar är svin som bor i kollektiv och beter sig som trångsynta as på krogen!

är man rasse för man inte förstår norska och blir irriterad för det är ett svensk forum och TS språk gör att det blir knepigt att delta i diskussionen?

fan vad alla ska vara på hugget:arsele

Last edited:

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Hahahaaaa rassefrasse...

Du är bara rädd för att tappa tvålen.

runar500

Ny medlem
Gick med
16 May 2010
Hoj
OW 01
Så det föll inte norsken i smaken. Bra! för norrbaggar är inte kända för god smak och du följer normen.:tummenupp

Enig med du! Normenn generellt har dårlig smak, dem stemmer på rød-grønne sosialistiske alternativer ved Stortingsvalg og dem lever av ferdig-pizza og dårlige norske såpeopraer på tv..

Men det finnes unntak. Som meg. Min første kjærlighet var Malin fra Saltkråkan og jeg samler på svenskprodusert Huskvarna og har tre Husabergere i garasjen. Hadde hus i Sverige en gang i tiden også, men hadde jo aldri tid å være der, så det ble solgt..

Men poenget med tråden her da, var vel å få frem at jeg synes man bør (nesten uansett) benytte kompnenter til sitt mc-bygge som er mest mulig periodiske korrekte. Men ja, det finnes untak til denne "regelen" også..

Så blev min RD och jag är nöjd..
Sen Ow01 ska ju ha en öhlins usd gaffel fån början av 90-talet och ISR 6 kolvs ok, för det hade Cralles hoj när jag mekade på den...ler

Så du har skrudd på Cralles OW? :eek:)

Mener Cralle var forbannet på Rolf Kåre Valderhaug og hans mekaniker, som klarte å bygge en raskere OW enn hva Cralle, med back-up fra Motospeed (?) klarte..

Klart jeg kunne ønske meg en tidsriktig USD gaffel og heftige, periodiske korrekte ISR bremser, men jeg som er tregere enn en husmor i en Toyota rundt en bane har ikke behov for noe oppgradering. Ennå..

Last edited:

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Så vitt jag kommer ihåg var Rolf Kåre aldrig före oss i mål...ler Och Rolf har jag supit under bordet..Men hojen var snabb.Dålig på namn men hans mek var väldigt duktig!!
Ps. det bästa med att bygga om en hoj att man får göra som man vill, sen har jag också åsikter om massa..asg

Last edited:

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Så blev min RD och jag är nöjd..
Sen Ow01 ska ju ha en öhlins usd gaffel fån början av 90-talet och ISR 6 kolvs ok, för det hade Cralles hoj när jag mekade på den...ler

Bland de snyggaste byggen jag någonsin skådat! :tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Massa norskt babbel.

Varför tar du upp politiska åsikter? Vad spelar det för roll om du har husqvarnor i ditt garage? Vad har husaberg med saken att göra?

Politik+Hojbyggen= Noll relevans

Husqvarnor+åsikter om hojbyggen= Noll relevans

Husaberg+svensk smak+hojbyggen= Noll relevans

Trodde mig veterligen att husqvarna numera är italienskt och husaberg är nerlagt samt tyskt.

Varför starta en tråd om byten av framgafflar?!!!
Senast jag kollade så fanns det kopiösa mängder av både CB900:eek:r och GSX:er i olika storleka. Det är ju inte en Norton Manx som blir ombyggd med 20-tums kromfälgar vi pratar om.

Din åsikt är noterad.

runar500

Ny medlem
Gick med
16 May 2010
Hoj
OW 01
Så vitt jag kommer ihåg var Rolf Kåre aldrig före oss i mål...ler Och Rolf har jag supit under bordet..Men hojen var snabb.Dålig på namn men hans mek var väldigt duktig!!
Ps. det bästa med att bygga om en hoj att man får göra som man vill, sen har jag också åsikter om massa..asg

Hans mek er på dette forumet.. Han er fortfarande en meget bra mekaniker! :tummenupp

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
är man rasse för man inte förstår norska och blir irriterad för det är ett svensk forum och TS språk gör att det blir knepigt att delta i diskussionen?

fan vad alla ska vara på hugget:arsele[/QUOTE]

Jag bara bråkar med dig lite, du e ju själv lite känd här inne för att vara lite känslig för diskussioner ang utlänningar/invandrare och fördomar ;)

Du är bara rädd för att tappa tvålen.

Kan du fethajja att jag är, gör knipövningar varje dag ifall det skulle hända, då kan man iaf knipsa av den i värsta fall.

Last edited:

runar500

Ny medlem
Gick med
16 May 2010
Hoj
OW 01
Varför tar du upp politiska åsikter? Vad spelar det för roll om du har husqvarnor i ditt garage? Vad har husaberg med saken att göra?

Politik+Hojbyggen= Noll relevans

Husqvarnor+åsikter om hojbyggen= Noll relevans

Husaberg+svensk smak+hojbyggen= Noll relevans

Trodde mig veterligen att husqvarna numera är italienskt och husaberg är nerlagt samt tyskt.

Varför starta en tråd om byten av framgafflar?!!!
Senast jag kollade så fanns det kopiösa mängder av både CB900:eek:r och GSX:er i olika storleka. Det är ju inte en Norton Manx som blir ombyggd med 20-tums kromfälgar vi pratar om.

Din åsikt är noterad.

Hva er min åsikt?

Din åsikt ser ut til å være en kødd, greit nok det, men verden blir ikke så mye bedre om alle skal innta slike holdninger..

"Nordmenn har generellt dårlig smak" var det jeg svarte på. Og siden jeg foretrekker å kjøre svenske biler og motorsykler, samt har en generellt god erfaring med Sverige og svensker og svensk næringslivshistorie (imotsettning til norge hvor alle jobber i stat og kommune), tenkte jeg jeg ville nevne dette.

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
En sån där dödsmaskin
Vet inte riktigt vad vi diskuterar här, men för att väga upp det hela så håller jag med runar500.

(Varför heter alla Runar i Norge? Är ju nästan större procent än Glenn i götet)

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
Så det föll inte norsken i smaken. Bra! för norrbaggar är inte kända för god smak och du följer normen.:tummenupp
Menar du att svenska tjejer egentligen är fula?
(*norrman som hade den dåliga smaken att gifta sig med en svensk tjej)

Svenskar är generellt usla på att fatta norska, vilket var riktigt förvånansvärd när jag kom hit, hälften såg ut som fågelholkar och frågetäcken när jag pratade, och då pratar jag ändå bokmål("oslo dialekt")

Självklart är inte alla riktigt så usla, men andelen "träskaller" är förvånansvärd hög.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag borde nog ha flyttat denna tråd till dumpforumet med tanke på hur den har utvecklats...

Den är ju inte längre någon diskussion om utseende på hojar.
:sissy

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...