Belöning 10'000 kr

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Belöning 10'000 kr stulen Ducati 1098

Ducati 1098, röd, FYA612. Kännetecknas av att den har kraschkåpor och puckar, och är lagd på vänster sida. Den har stulits på Södermalm i Stockholm någon gång mellan 15:e - 19:e november.

Förmodligen lär den väl säljas i delar eller så byts kåpor och säljs som banhoj?

BELÖNING på 10'000.- för tips som kan leda till att gärningsman grips eller motorcykel kommer tillbaka.

OBS: Motorn i Skåne som ligger uppe på Blocket och här har inget med detta att göra, den låg ute innan min blev stulen.

Last edited:

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
:gnissla :gnissla :gnissla

Blir så arg när man läser sånthär!! Mitt e mitt och ditt e ditt, är de så jävla svårt att fatta de??

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
hade du den i samma garage som den andra som blev stulen stod i? eller står dina på gatan?

Förra stod i garaget. Den här hade jag ställt på en MC-parkering precis utanför lägenheten då planen var att bära upp den i lägenheten. Tyvärr blev jag dålig och fick ställa in uppbärandet och hojen blev stående några dagar på gatan. Sen var det flera som hörde av sig och var intresserade av att köpa den, så jag tänkte att jag väntar lite med att kånka upp den. Sen idag när Pucken kom och skulle tjacka den så var den borta.

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
haru kollat igenom släpen/trailers i området? dina hojjar har ju för vana att ligga i dem :D

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Ingen försäkring mao?

Jo, men det blir ju ändå en förlust. Hade hoppats på att sälja hojen till Pucken idag och fått pengar på fickan till en renovering jag dragit ut på alldeles för länge. Nu vet jag ju inte alls när nåt kommer hända.

Framförallt är det störande att detta är min andra hoj som blir stulen och att flera kompisar fått sina stulna ur samma område.

Har kontaktat mitt gamla garage igen och försöker få ut övervakningsfilmerna som de påstår sig ha men inte gett ut. Kanske kan ge något tips angående den här stölden också.

Beklagar, hoppas den hittar hem. Oskadd dvs.

Alltså den var ju jäkligt skadad när den blev stulen. Fattar inte vilket spån som stjäl en kvaddad hoj. Å andra sidan kostar ju delarna en hel del, men ändå.

Last edited:

ZX-10R

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2011
Hoj
Kawasaki ZX-10R 04
Jo, men det blir ju ändå en förlust. Hade hoppats på att sälja hojen till Pucken idag och fått pengar på fickan till en renovering jag dragit ut på alldeles för länge. Nu vet jag ju inte alls när nåt kommer hända.

Framförallt är det störande att detta är min andra hoj som blir stulen och att flera kompisar fått sina stulna ur samma område.

Har kontaktat mitt gamla garage igen och försöker få ut övervakningsfilmerna som de påstår sig ha men inte gett ut. Kanske kan ge något tips angående den här stölden också.

Alltså den var ju jäkligt skadad när den blev stulen. Fattar inte vilket spån som stjäl en kvaddad hoj. Å andra sidan kostar ju delarna en hel del, men ändå.

Okej, bra du har försäkring iallafall!
Låter som du har lite oflyt där, bor du i stockholm eller? heh..

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
Behöver pengar - check*
Motorcykel försäkrad - check*
Lämnar hojen ute utan uppsikt - check*
Motorcykel stulen - check*

Eller som föregående talare - "Låter som du har lite oflyt där" :glömdet

bubblan

Guest
Asså, vem är så sjuk att man snor en Ducati? Hellre att jag snor en pitbull!

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Behöver pengar - check*
Motorcykel försäkrad - check*
Lämnar hojen ute utan uppsikt - check*
Motorcykel stulen - check*

Eller som föregående talare - "Låter som du har lite oflyt där" :glömdet

Jag hade tre olika intressenter som ville köpa den, varav en kom med skåpbil, bärhjälp och pengar. Varför i helvete tror du jag skulle VILJA att den blev stulen när jag kunde sälja den???

bubblan

Guest
Kan bara konstatera att du är väldigt otursdrabbad. Trist som fan. Hoppas det vänder för dig.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring