Harmon Rabb
Gudomlig sporthojare
Jag håller med alla, att den borde ju inte vara värdelös på grund av skadorna den fått. Dock är jag just nu lite för klen för att ta kampen med försäkringsbolaget. Önskar bara att hojen dyker upp så jag kan sälja den och allt blir frid och fröjd ...
Samla åtminstone kraft att författa ett mail eller skriv ett brev till försäkringsbolaget där du säger att du inte nöjer dig med det beskedet utan tänker gå vidare om de står fast vid beskedet. Det är knappast så att du behöver koppla in en jurist i nuläget. Försäkringsbolaget känner dig på pulsen. Se till att sätta processen i rullning åtminstone. Jag har oerhört svårt att tro att de kan komma undan med 0 kr i ersättning. Motorcykeln var inte helt värdelös om den inte var i beståndsdelar där allt var sönder. Har oerhört svårt att tro att så var fallet. Den stora kostnaden hade varit att återställa hojen, men det var ju aldrig aktuellt.
Se det de gav dig som ett erbjudande, som du vänligt men bestämt tackar nej till. Låt dem prova saken igen och var inte rädd för att sätta hårt mot hårt. Det här är en taktik försäkringsbolagen använder sig av.
Hoppas att det ordnar sig för dig. Beklagar att du ska gå igenom det här när du dessutom försöker rehabilitera dig efter olyckan.