Geggamoja
Det är bara att köpa en billig japs som mig gegga! så kan vi skämmas tillsammans denna sommar för att sen sattsa ordentligt på riktiga hojar till 2013.
Precis så jag tänker! Fast eventuellt brittiskt då
Det är bara att köpa en billig japs som mig gegga! så kan vi skämmas tillsammans denna sommar för att sen sattsa ordentligt på riktiga hojar till 2013.
Är vi grannar? Hahahaha
Vad betyder fnutten mellan 1a och 2a nollan i belöningen
Asså, vem är så sjuk att man snor en Ducati? Hellre att jag snor en pitbull!
Vet inte om du försöker göra dig rolig, men man delar upp nollor på det sättet i en del språk, t.ex handskriven svenska.
Jaså? Jag har jobbat med siffror på olika sätt i 20 år utan att känna till det? Och ingen jag jobbat med har jag sett använda apostrof för att separera siffror.
Jag googlade lite och hittade följande citat:
"I boken Svenska skrivregler (2008, avsnitt 11.2.1) ges rådet att i genuint svensk text i första hand använda »fast mellanrum« eller i nödfall skriva 3.400.000 (för 3,4 miljoner).Men Språkrådet varnar samtidigt för missförstånd i anglosaxisk miljö."
Sen vet jag att ekonomer gillar att använda fnutten för att definiera tusental, tex skriver ekonomer gärna 10000 kr som 10' kr och på ekonomspråk skall väl då 10'000 kr tolkas som 10 000 000 kr, dvs 10 Mkr?
Jaså? Jag har jobbat med siffror på olika sätt i 20 år utan att känna till det? Och ingen jag jobbat med har jag sett använda apostrof för att separera siffror.
"I boken Svenska skrivregler (2008, avsnitt 11.2.1) ges rådet att i genuint svensk text i första hand använda »fast mellanrum« eller i nödfall skriva 3.400.000 (för 3,4 miljoner).Men Språkrådet varnar samtidigt för missförstånd i anglosaxisk miljö."
Sen vet jag att ekonomer gillar att använda fnutten för att definiera tusental, tex skriver ekonomer gärna 10000 kr som 10' kr och på ekonomspråk skall väl då 10'000 kr tolkas som 10 000 000 kr, dvs 10 Mkr?
Jag vill passa på att stjäla ordet och be om ursäkt till alla berörda parter för felaktigt användande av apostrof som tusenavgränsare. Jag förstår att det är svårt att förlåta detta hemska hån mot svensk standard och förstår om ni känner att ert intellekt tagit skada. Vidare hoppas jag att ingen inblandad tagit för stor skada av detta hemska beteende och att ni får möjlighet att fortsätta leva utan för stora men efter en sådan tragedi.
Det finns bara ett lämpligt ord nu när jag insett hur fel jag haft, och det är:
FÖRLÅT!
Läste lite snabbt förut, men det finns språk där man använder apostrof. Läs mer här:
http://en.wikipedia.org/wiki/Decimal_mark
Att ekonomerna skriver 10' är ju för att det underförstått är tre nollor efter, de behöver inte skriva ut hela 10'000 eftersom apostrofen räcker i informella sammanhang.
Men ibland stöter man helt enkelt på folk som helt enkelt är för smarta eller allmänbildade för att förstå om någon råkar frångå ISO-standard...
Ett skadestånd talar högre än 1' förlåt.
Läste lite snabbt förut, men det finns språk där man använder apostrof. Läs mer här:
http://en.wikipedia.org/wiki/Decimal_mark
FÖRLÅT!
Ett skadestånd talar högre än 1000 förlåt.
Tycker du vi ska importera sär skriv ning en också till det svenska språket?
Hur stort hadde du tänkt dig?
Ett skadestånd talar högre än 1000 förlåt.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|