Belöning 10'000 kr

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Hoj
Monstruös ER6
Jag hade tre olika intressenter som ville köpa den, varav en kom med skåpbil, bärhjälp och pengar. Varför i helvete tror du jag skulle VILJA att den blev stulen när jag kunde sälja den???

Om jag hade kraschat hojen rejält så hade nog jag hellre viljat få den stulen än såld... Behöver ju liksom inte yppa till försäkringsbolaget att den inte var i perfekt skick.. :gnissla

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Om jag hade kraschat hojen rejält så hade nog jag hellre viljat få den stulen än såld... Behöver ju liksom inte yppa till försäkringsbolaget att den inte var i perfekt skick.. :gnissla

Vi är alla olika, och jag är inte i behov av pengar på det sättet. Försäkringsbolaget vet redan om att den var kraschad, så det går liksom inte att fula sig och tjäna pengar i det här fallet.

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Vi är alla olika

Plus att vid försäkringsbedrägeri är det väl bättre att erbjuda
10 lax till den som ser till att tjuvpacket INTE hittas. :rolleyes:

Anyway, sjukt surt!
Förhoppningsvis kommer deras dåliga karma snart ikapp dem på ett eller annat sätt:

:6surkart

/e

EDIT=>Förtydligande, jag villa bara visa på det absurda i att insinuera
något slags bedrägeri från Geggas sida. Tråden hade aldrig startats
om så vore fallet.

Last edited:

Lynxlynx

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Hoj
Superduke 990
Bodde inte du på södermalm? Klart du inte kan lämna hojen ute på knivsöder.

Vafan, sluta med era onödiga inlägg, killen har haft hjärnskakning, vart sängliggande och dessutom fått sin hoj stulen, visa lite jävla sympati istället!

Gegga: Beklagar förlusten och ska hålla ögonen öppna på söder.

// L

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Till er som påstår att det är ett försäkringsbedrägeri kan jag berätta att jag nu varit i kontakt med försäkringsbolaget och det verkar inte som jag kommer få en spänn därifrån då hojen varit kraschad.

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Till er som påstår att det är ett försäkringsbedrägeri kan jag berätta att jag nu varit i kontakt med försäkringsbolaget och det verkar inte som jag kommer få en spänn därifrån då hojen varit kraschad.

Så de kommer varken att ersätta dig för skadorna på hojen från kraschen, eller för att hojen stulits?
Det låter inte rimligt i mina öron. Bara för att två onda ting händer så kan väl inte försäkringsbolaget bli friskrivna från att betala ut ersättning i något av fallen? Om den är helförsäkrad så borde de antingen ersätta dig med en annan cykel i liknande skick, eller ersätta dig för en kraschad hoj plus kostnaden för att reparera densamma.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Så de kommer varken att ersätta dig för skadorna på hojen från kraschen, eller för att hojen stulits?
Det låter inte rimligt i mina öron. Bara för att två onda ting händer så kan väl inte försäkringsbolaget bli friskrivna från att betala ut ersättning i något av fallen? Om den är helförsäkrad så borde de antingen ersätta dig med en annan cykel i liknande skick, eller ersätta dig för en kraschad hoj plus kostnaden för att reparera densamma.

Den var halvförsäkrad.

Lynxlynx

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Hoj
Superduke 990
Har du villkoren för försäkringen kvar?
Låter skumt att du fortfarande inte skulle få någon ersättning bara för att hojen är skadad.

Låt säga att jag har en klocka som är halvförsäkrad, så länge den fungerar och tickar så visst måste jag få ersättning, om än nedsatt om den skulle bli stulen?

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Det låter ju skumt att de inte vill betala ut något alls. Även om den är klotad så finns ju ett värde kvar i en hoj.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Den var halvförsäkrad.

Låter rätt radikalt att du inte skulle få någon ersättning alls. Ingår ju stöldskydd i en halvförsäkring och något värde har hojen även i skadat skick. Hur pass krocked var hojen egentligen? Stå på dig och bevisa att hojen ändå hade ett värde i delar och begär att få ut det åtminstone. Du har väl bilder på hojen i skadat skick och då borde försäkringsbolaget kunna göra en värdering utifrån det.

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Låter rätt radikalt att du inte skulle få någon ersättning alls. Ingår ju stöldskydd i en halvförsäkring och något värde har hojen även i skadat skick. Hur pass krocked var hojen egentligen? Stå på dig och bevisa att hojen ändå hade ett värde i delar och begär att få ut det åtminstone. Du har väl bilder på hojen i skadat skick och då borde försäkringsbolaget kunna göra en värdering utifrån det.

Försäkringsbolagen säljer ju inlösta hojar till verkstäder, så de bör vara medvetna om att de inte blir värda 0 kr på grund av en skada.

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Försäkringsbolagen säljer ju inlösta hojar till verkstäder, så de bör vara medvetna om att de inte blir värda 0 kr på grund av en skada.

Nää men ca 15% om det inte är en jättenyhoj då blir det lite mera de vill ha.
Hoppas den dyker upp å må bättre.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06

Nä exakt, låter jättekonstigt.

Nu har jag ju ingen aning om hur skadad Geggamojas hoj var, men en 130-140kkr's hoj blir ju inte värd 0 kr bara för att den är lagd.

Har svårt att tro att varenda molekyl på den var trasig. Bara en fungerande motor lär väl vara värd 20k iaf.

Stå på dig mot bolaget, erbjud dig att skicka in bilder osv för att visa på att det faktiskt fanns saker som var hela, vad de kostar osv.

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag hade tre olika intressenter som ville köpa den, varav en kom med skåpbil, bärhjälp och pengar. Varför i helvete tror du jag skulle VILJA att den blev stulen när jag kunde sälja den???

Är intressenterna folk som du känner?
Pucken kan man nog räkna bort, men att stjäla en kraschad hoj på senhösten låter inte som ordinära joyriders.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Jag håller med alla, att den borde ju inte vara värdelös på grund av skadorna den fått. Dock är jag just nu lite för klen för att ta kampen med försäkringsbolaget. Önskar bara att hojen dyker upp så jag kan sälja den och allt blir frid och fröjd ...

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring