Halogen
Apajävel!
Om man kan lastbilsregga bilen i fråga, borde inte det göra saken betydligt mer ekonomisk? Typ halvera fordonsskatten?
Om man kan lastbilsregga bilen i fråga, borde inte det göra saken betydligt mer ekonomisk? Typ halvera fordonsskatten?
sen ska man tänka på att dieselbilar i regel är dyrare att serva.
Större oljemängd i motorn, tätare byte av bränsle/luftfilter och kamremmar jämfört med samma modell med bensin variant. De flesta tänker inte på det.
Sitter i samma tankar som dig. mitt val står mellan en saab 93 1,9tdi och bmw 520. Då de verkar finnas flera automater än manuella i detta segment lutar de åt saaben för jag verkligen ogillar bmw automat känns seg som fan.
Motorn i Saaben är en Fiatmotor som är riktigt trevlig (tycker jag), den jobbar på som den ska och är pålitlig. Samma motor sitter i Fiat Scudo till exempel (vilket gör det rätt intressant att leta delar, Fiatdelarna är oftast billigare än Saabdelar).
I automatfrågan tycker jag lika som med bensinare, stor motor passar med automat, liten motor passar aldrig med automat.
Är verkligen TDI'n från FIAT ?
Jag vet att TTDI är en FIAT-motor, men den vanliga TDI'n är väl inte det ?
Finns ett galler man kan använda vid besiktningen så slipper man det problemet också
Ja - vad kostar det att lätt-lastbilregga?
Och vad blir skatten? Halverad?
Hahaha! Så braHär är en som vet.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=211554
Hahaha! Så bra
Har ett enkelt excelark där man matar in soppapriset, förbrukningen och skatten så får man ett hum om när man "tjänar" på att köra diesel gentemot bensin.
Hmm, det fanns tydligen på jobbet och inte hemma, lägger upp det när jag är på jobbet nästa gång.
Har ett enkelt excelark där man matar in soppapriset, förbrukningen och skatten så får man ett hum om när man "tjänar" på att köra diesel gentemot bensin.
Hmm, det fanns tydligen på jobbet och inte hemma, lägger upp det när jag är på jobbet nästa gång.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|