Bensinkrig!!

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Gäsp!!

När vi svenskar blir riktigt förbannade, skickar vi ut underskrifts listor, Skriver insändare ja, you name it !

Blir det bättre, kommer politikerna ens titta på listorna ?
Ha nä skulle inte tro det ..

Men om man säger till 100.000 st att skita i jobbet för en dag för att bege sig till rådhuset och sätta sig plat på marken i protest, hur många tror ni kommer.

en mindre skara från ungvänster kanske ha ha ha..

löjligt !!

Jag har slutat bry mig på bensin priset för länge sen. det e bara bita i det sura äpplet eller börja cykla!
 

skäggstubb

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
Bandit 600 SÅLD
Bara hoppas de funkar..

jag fick ett sms tidigare i vecka om att vi ska blockera alla mackar imorgon (fredag).. har detta spridit sig över sverige??

är tveksam om något av detta kommer funka.. vi svenskar är kassa på att säga ifrån..

blockera alla stora vägar och stenkasstning på riksdaghuset så skulle de nog hända grejjer sen.. hehe
 

insaniac

pompös och tandlös
Gick med
23 Dec 2005
Ort
skogen
Hoj
Kawasaki H2SX
det är ju det som är felet på folk man bara sväljer och sväljer
all skit.
tar inte tag i saken för fem öre (jag inräknad) men men, det är så svenskarna är skapta.
MEN när bensinpriset går över 17kr då ska jag flytta till nåt annat land:fakta
 

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Täby
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Gäsp!!

När vi svenskar blir riktigt förbannade, skickar vi ut underskrifts listor, Skriver insändare ja, you name it !

Blir det bättre, kommer politikerna ens titta på listorna ?
Ha nä skulle inte tro det ..

Men om man säger till 100.000 st att skita i jobbet för en dag för att bege sig till rådhuset och sätta sig plat på marken i protest, hur många tror ni kommer.

en mindre skara från ungvänster kanske ha ha ha..

löjligt !!

Jag har slutat bry mig på bensin priset för länge sen. det e bara bita i det sura äpplet eller börja cykla!
Ung vänster tycker väl att högt bensinpris är bra :va
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Ordet "bensinkrig" får mig osökt att tänka på filmen Zoolander...
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Röstar inte, deltar inte i knytnäven-i-fickan jippon och tror inte man kan påverka någonting alls.

Sista riktiga upproret Svenskarna samlade sig till slutade med att militären sköt skarpt ( Ådalen )

Vi kan inte påverka ett skit, men samtidigt ska vi fan inte gnälla heller när resten av Europa ( ja nästan då ) bränner omkring i små äckliga skitbilar trots att de är vuxna och har anständiga löner.
 

Agent 007

Ny medlem
Gick med
8 May 2008
Ort
Skene
Hoj
1985, Yamaha DT 125 MX
men teoretiskt sätt är det ju möjligt stt sänka priserna... Mindre efterfrågan och stor tillgång = Sänkt pris, eller hur?:)
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
det är ju det som är felet på folk man bara sväljer och sväljer
all skit.
tar inte tag i saken för fem öre (jag inräknad) men men, det är så svenskarna är skapta.
MEN när bensinpriset går över 17kr då ska jag flytta till nåt annat land:fakta


då får du nog flytta fortare än du anar, en jag känner driver flertalet shellmackar där jag bor och han har fått indikationer att bensinpriset kan komma att höjas till någonstans mellan 22-27 kronor redan till nästa år:huvet
 

Smagatusk

Guest
Gäsp!!

När vi svenskar blir riktigt förbannade, skickar vi ut underskrifts listor, Skriver insändare ja, you name it !

Blir det bättre, kommer politikerna ens titta på listorna ?
Ha nä skulle inte tro det ..

Men om man säger till 100.000 st att skita i jobbet för en dag för att bege sig till rådhuset och sätta sig plat på marken i protest, hur många tror ni kommer.

en mindre skara från ungvänster kanske ha ha ha..

löjligt !!

Jag har slutat bry mig på bensin priset för länge sen. det e bara bita i det sura äpplet eller börja cykla!

Helt rätt! Vi svenskar fattar inte att man måste kollektivt göra något för att politikerna ska fatta. De hjälper inte att sura med grannen över en öl vid staketet.
 

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Ort
Markitta
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
då får du nog flytta fortare än du anar, en jag känner driver flertalet shellmackar där jag bor och han har fått indikationer att bensinpriset kan komma att höjas till någonstans mellan 22-27 kronor redan till nästa år:huvet

Vafan!!! Kommer oljepriset fördubblas till nästa år???
 

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
Blir det bättre, kommer politikerna ens titta på listorna ?
Ha nä skulle inte tro det ..
Politikerna (läs: svensk drivmedelsskatt) är inte längre det största problemet, i synnerhet inte på längre sikt. Långt ifrån. De stora problemet för oss som vill tanka till rimlig kostnad är att vi dels har en global ekonomi där aktörer använder råolja som spekulationsobjekt, dels har en skenande efterfrågan och dels har en sinande tillgång.
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Politikerna (läs: svensk drivmedelsskatt) är inte längre det största problemet, i synnerhet inte på längre sikt. Långt ifrån. De stora problemet för oss som vill tanka till rimlig kostnad är att vi dels har en global ekonomi där aktörer använder råolja som spekulationsobjekt, dels har en skenande efterfrågan och dels har en sinande tillgång.
Det var ju inte så värst många veckor sedan oljepriset passerade USD100/fat.
Idag är det USD 135/fat. +35% ökning på några månader.
Indien växer så det knakar och vill ha olja , Kina expanderar och vill ha ännu mer olja. Och energi. Man startar 3-5 kolkraftverk - per vecka. Gissa vad DE gör för miljön!
Två av världens allra folkrikaste länder..
Och ni tror att det inte skulle påverka oljepriset?

I bakgrunden finns Ryssland som i stort klarar sig själv och araberna som..
Gissa vad?
De köper västföretag! För våra pengar.
Snart är vi dhimmis hela bunten. (http://sv.wikipedia.org/wiki/Dhimmi)

Kör hoj medan ni kan...
 

jajjaK1

JAJJA
Gick med
8 Apr 2007
Ort
I skogen
Hoj
Kawa zx12r
Politikerna (läs: svensk drivmedelsskatt) är inte längre det största problemet, i synnerhet inte på längre sikt. Långt ifrån. De stora problemet för oss som vill tanka till rimlig kostnad är att vi dels har en global ekonomi där aktörer använder råolja som spekulationsobjekt, dels har en skenande efterfrågan och dels har en sinande tillgång.

Ska vi stoppa höjningen av bensin priset så föreslår jag att vi som kan ska bromsa upp hela jävla trafiken i Stockholm och och alla större städer samma dag så kanske vi skulle få ett visst gensvar!!!!!!
 

steef6

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2006
Ort
jämtland
Hoj
gsxr 750 07
jag fick ett sms tidigare i vecka om att vi ska blockera alla mackar imorgon (fredag).. har detta spridit sig över sverige??


Ja jag har då fått de uppe i jämtland, sen fick jag även ett där de stod att vi skulle sluta handla hos dom också under några dagar... de fick jag iofs av en kompis som jobbar på ica:va
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Det här är lite som att ta på sig en röd tröja mot regimen i Burma.

När svensken är sur, så skickar han på sin höjd ett "argt mail" eller skriver på en lista. OJ vad rädda myndigheterna blir...

Vänta och se. Det kommer inte att hända ett piss. Ingen kommer att göra ett dugg åt saken. Inte du och inte jag. OM nu någon eldsjäl får för sig att dra igång en manifestation så kommer ingen av oss att delta. Antagligen för att det kostar oss något, till exempel lite besvär... :rolleyes:

Nej, jag är inte bättre själv... just nu sitter jag bara här i min dästa svenska självgodhet och funderar på att skriva ett argt mail till Reinfeldts kansli eller kanske skriva på en namnlista. :)
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top