Bensinpris

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
I dag har jag tankat på den nya ST1 i Linköping för 10.16, de andra kostar 11.06 tror jag. :banana

Ska man uttala ST1 som "styksi" eftersom det är finska? :va
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Ja det är så jävla roligt med studiebidrag och en bil som slukar 1.2 milen :(
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
född fri....


Skattad till döds...
:FU Staten :FU
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag var och hämtade en Biogas-bil i linköping i torsdags men det går inte att tanka sådant i örebro vilket är lite mysko då jag har sett kommun-bilar med några konstiga etiketter för gas har jag för mig.
Nån som vet om biogas är billigare än bensin per mil?
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Dee_cati skrev:
Jag var och hämtade en Biogas-bil i linköping i torsdags men det går inte att tanka sådant i örebro vilket är lite mysko då jag har sett kommun-bilar med några konstiga etiketter för gas har jag för mig.
Nån som vet om biogas är billigare än bensin per mil?

Ja det gör en lite aning. Energiinnehållet i en liter bensin är lite lägre än innehållet i en Nm3 biogas.

Men skillnaden i pris på biogas är ju så liten så man har svårt att köra in merkostnaden i inköpspris på bilarna. Gasen är för all del billigare i Jönköping och jag misstänker att priset kommer att sjunka när Naturgasen blir mer tillgänglig.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Ok, jag fick för mig att den drog 3 ggr så mycket som när den går på bensin (enligt mätaren gjorde den det iaf).
 

Neanderthalaren

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2004
Ort
Bushen
Hoj
Honda VTR1000F -06
Dee_cati skrev:
Jag var och hämtade en Biogas-bil i linköping i torsdags men det går inte att tanka sådant i örebro vilket är lite mysko då jag har sett kommun-bilar med några konstiga etiketter för gas har jag för mig.
Nån som vet om biogas är billigare än bensin per mil?
Här i Uppl. Väsby finns det ett antal bilar med Etanolbil (eller något liknande) skrivet på sidan. Inte en enda av dem kör verkligen på etanol, de tankar bensin som vanligt.
 

RWD

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Ort
Värnamo
Hoj
XT600e -99
Neanderthalaren skrev:
Här i Uppl. Väsby finns det ett antal bilar med Etanolbil (eller något liknande) skrivet på sidan. Inte en enda av dem kör verkligen på etanol, de tankar bensin som vanligt.

Bra korkat att göra det när det för tillfället blir billigare att köra på etanol, fast det är kanske är kommunens bilar eller nått där föraren inte pröjsar soppan.
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
RWD skrev:
Bra korkat att göra det när det för tillfället blir billigare att köra på etanol, fast det är kanske är kommunens bilar eller nått där föraren inte pröjsar soppan.

Tja tokbilligt blir det inte i östergötland i alla fall. Här följer biogaspriset soppapriset - 1kr.
 

RWD

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Ort
Värnamo
Hoj
XT600e -99
Blip skrev:
Tja tokbilligt blir det inte i östergötland i alla fall. Här följer biogaspriset soppapriset - 1kr.

Jag syftade på uppgifterna i listan där t.ex biogas i Lilla Edet kostar 6.50/m3, 6.80 i Trollhättan & 7.40 i Jönköping.
Bor man i de krokarna blir det ju tokbilligt eftersom 1 m3 gas motsvarar mer energi än en liter bensin.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Neanderthalaren skrev:
Här i Uppl. Väsby finns det ett antal bilar med Etanolbil (eller något liknande) skrivet på sidan. Inte en enda av dem kör verkligen på etanol, de tankar bensin som vanligt.

Etanolbil är väl en helt annan grej? Det här är en Bmw 316 -99 med borttaget baksäte där det istället sitter en fet tub (som en AGA-gastub ungefär) och med ett jättelitet munstycke innanför tanklocket. Etanol (E85?) är väl ett annat drivmedel?
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top