Bensinpris

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
I Jönköping kostar en liter 95 9.31 och med min rabatt blir det 9.11/liter

Dieseln under 9 kronor och etanolen 6.75

Tacka ST1 för det www.st1.se

//jaG
 

koss

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Crf250-04, Honda cb 600f Hornet
Inte för att någon krona hit eller dit har ngn jättestor påverkan på hojbudgeten, men det är jäfvligt irriterande när politikerna höjer skatten nästan varje år (Bensinskatten har höjts 60 öre/liter sedan 01). Dessa som själv lever i en gräddfil, vars enda mål verkar vara att påverka folket att leva upp till sina egna visioner. Att bilismen skulle vara farlig för miljön är så enormt uppförstorat att det bara är löjligt, syftet är att främst staten ska få pengar till sin verksamhet. Alla politiker och byråkrater skall ju betalas och eftersom välidigt många är beroende av bilen är detta en perfekt kassako.
mina 50 öre
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Kahobe skrev:
Är du klumpigt navlad???
Sossar som SÄNKER skatt..mer sannolikt att påven blir muslim!
Fö, ALLA politiker oavsett politisk färg, gillar att sno medborgarna på pengar, särskilt i Sverige där politiska mittfältet är tjyvtjockt..(omedveten vits..).
Just nu är problemet att Kina går på högvarv, bra för oss, då blir många prylar billigare, mindre bra pga Kina behöver energi, energi, energi...vilket drar upp världsmarknadspriset på olja rejält.
Alla machosnubbar, av båda könen, som nödvändigtvis måste köpa SUVar och liknande (mest i USA) som kräver mängder med soppa (Varför flytta på 2 ton fordon med 70 kg nyttolast??) hjälper ju till en del dom också.
Sven(s)ka politiker har inte precis varit särskilt förutseende på detta område heller..dom känner ju bara till ett medel - höj skatten - ett mantra de kan mumla om de så vore medvetslösa...
För att inte tala om alla onödiga lastbilstransporter tack vare att (S)J inte kan logistik..
---------------------
Detta var dagens 2a politiska inlägg - och det var definitivt inte (m)-märkt!
Tack :7peta

Tror du inte att ja menade att det skulle vara ett bättre medel eller??

Det sorgliga är ju att när det väl blir val så är mer än 50% S och eller Kommunist/Vänster
 

RWD

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Ort
Värnamo
Hoj
XT600e -99
Jag är rätt nöjd med att ha köpt en flexifuel när jag bytte bil i höstas.
Tankade etanol i Jönköping i söndags för 6.95 (St1). Bilen drar 25% - 30% mer med etanol vilket motsvarar ett bensinpris på ca. 9 kr :)
 

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en sketen lägenhet :-(
Hoj
450 Cross
Var det inte i Ronneby som bensinen kosta 8.86 förra veckan när bensinen stod i 10.71. Fattar inte varför det är billigare på vissa ställen mot andra. Skoj för oss som verkligen måste ta bilen så fort man ska ta sig någonstans och sen bara kunna tanka på Shell/statoil/hydro/Rejmes/Preem som i mina ögon alltid ligger väldigt nära varandra i pris.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
själv tankade jag 95 för 10,65 för två veckor sen här i älvsbyn. Inte tråkigt
 

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
950 SE
Kahobe skrev:
Köper du bensin skattefritt??? för 3 spänn
Samma med elen, kanske bara 25öre/KWh??
Visserligen är jag ingen utbildad ekonom men nog är åtminstone för mig skatten en kostnad, eller kan jag möjligen ha fel ??

Japp jag köpte ju stadsjeepen av Peter Eriksson (mp) och eftersom det vart en så snabb och smidig affär vart jag undantagen från bensinskatten också :D

Skämtåsido menar jag givetvis att själva bensinen är billig, det är skatten som är dyr!! Folk säger ju alltid att bensinen är så jävla dyr och inser inte hur pass liten del av bensinpriset som är just bensin.

Samma sak med elen. Folk klagar på att elen blev så dyr efter avregleringen men om man kollar elpriset nu när det är relativt lågt och plockar bort allla skatter och certifikat och alltmest vad det nu är så ligger det ung i samma nivå som innan avregleringen!
 

Casca

Numera innehavare av än V-twin
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Höör
Hoj
RSV 1000 -01
Tack för att man bor i närheten av ett ställe där det är bensinkrig :)

kör 2 mil och spara 200 spänn per tankning 8,81 kr/l
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
KalleNorton skrev:
Hur kan det vara så billigt där? :va Bensinkrig?

Jepp. ST1 utmanar Jet om att vara den billigaste macken. Priset åker jojo som aldrig förr. Kan variera en krona per dag. Nu är det på väg mot 8 kronor iallafall. Idag kostar den 9.23 -rabatt!

//jaG
 

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
honkiie skrev:
Förklara på vilket sätt det är vinlkat så att vi som inte är lika smarta förstår.
Dom hittar nån kunnig människa på området som efter en halvtimmes tjat av nån ihärdig journalist säger nåt i stil med:
Håkan Kirstein vill inte sia om framtiden.
- Det blir ändå bara fel, men visst, när efterfrågan ökar brukar det regelmässigt betyda höjda bensinpriser, säger han.

Och genast så har dom vad dom behöver för kunna skriva:

"Låga bensinpriser tycks alltså vara något som vi bara kan drömma om."

Och genast blir folk hemma i stugorna lagom upprörda på typiskt svenskt vis, men fortsätter såklart att tanka bilen, rösta på sossarna och köpa ett lösnummer av expressen. För det har dom alltid gjort.
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Chris Ash skrev:
Skriver du nåt annat?
Du gillar inte mina inlägg, det har jag förstått för länge sen men det bjuder jag på. Har man inga ovänner (el likn) är man en mes.
MEN politik(er) drabbar och påverkar oss i varje minut av våra liv, tyvärr, och jag har följt utförsbacken för Sverige från 1973 och framåt och det är sorgligt att se resultatet....
 

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Jag har inte laest traaden men har i Egypten dar jag ar just nu kostar 1 liter 1 krona. Meee waants iiit!
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top