Merovingian
Guest
Förvrigt så tror jag det är i Kazakstan som du kan få 20 liter bensin för 2 kronor
Det är ju inte direkt blyfri 98 vi talar då.
Du får i det fallet vara glad om det inte är kvistar i bensinen.
Förvrigt så tror jag det är i Kazakstan som du kan få 20 liter bensin för 2 kronor
Det intressanta i det hela är när Miljöpartiet satt i regeringen 2002-2006 lyckades dom göra en höjning på 20 öre vad jag känner till, då var dom flesta tidningar sura på detta, nu så här efter 4 år med en borgerlig regering har dom höjt bensinskatten med över 50 öre, dieselskatten ligger väl på en höjning av 70 öre och Centerpartiet lyckades få igenom att bensinskatten skall höjas varje år räknat till att valutan blir mindre värd plus att fordonskatterna har stigit Förövrigt har ingen tidning klagat på höjningarna vad jag känner till, bara konstaterat att dom skett och en hel del är starkt positiva till höjda bensinskatter
Jag har svårt att tro att medborgarna i vårt land är glada över höga skatter på bränsle. Vi är bara dåliga på att sätta ner foten.
Europas gnälligaste land, Frankrike, nån som vet vad dom ger för en liter?
Europas gnälligaste land, Frankrike, nån som vet vad dom ger för en liter?
Magnif Bastard skrev:Faan, jag trodde Sverige var världsbäst på att gnälla. Stark 2:a då kanske? ...
Tänk också på att priset / oljefat är väldigt lågt just nu jämnfört med före finanskrisen !
Njae, vi hamnar inte alltid sist - I en undersökning jag läste för ett tag sedan angående hur förändringsbenägna människor var kom minsann både Bulgarien och Brasilien efter Sverige...
Priset är väl på väg upp igen, samtidigt som kronan stärks i förhållande till Dollar och Euro. Det brukar jämna ut sig. Har man maximal otur där kronan tappar värdet mot handelsvalutorna samtidigt som råvarupriset går upp kan priset på bränsle mycket väl sticka iväg från nuvarande nivåer.
Miljöpartiet är värre än Sossepartiet iaf.
Det förhållande jag däremot inte fattar är att drivmedelspriserna skjuter i höjden inför varje industrisemester, oavsett råoljepris eller kronförändring
Det är ju inte direkt blyfri 98 vi talar då.
Du får i det fallet vara glad om det inte är kvistar i bensinen.
Ja, självklart är jag bitter.
Tillgång vs. Efterfrågan är väl lätt att förstå?
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|