Berätta hur dåligt ni mår...

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
TERMINATOR skrev:
jag hävdar bestämt att med vettiga priser skulle du kunna konkurera ut många i mälardalen, eller vad tror du själv, och vad tror ni andra?
Har man köpt en hoj för över hundra lakan så är det rätt najs om det står "auktoriserad märkesverkstad" på verkstadens framsida, med tanke på garantier och så vidare.

Men det är klart, har man en äldre hoj där garantin ändå gått ut så kan det ju kanske vara intressant att lämna den till någon kunnig meck för en billig peng, om man inte pallar att göra servicen själv.
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
sgtpepper skrev:
Har man köpt en hoj för över hundra lakan så är det rätt najs om det står "auktoriserad märkesverkstad" på verkstadens framsida, med tanke på garantier och så vidare.

Men det är klart, har man en äldre hoj där garantin ändå gått ut så kan det ju kanske vara intressant att lämna den till någon kunnig meck för en billig peng, om man inte pallar att göra servicen själv.


jo men hur många har gjort det?? jag tror det finns många som lämnar den där dom vet att saker blir utförda som man ber om, det finns ju några trådar om oseriösa mc-verkstäder, och jag har aldrig sagt att snubbar med nya hojar ska välja något annat än märkesverkstäder pga garanti mm.
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Swedie skrev:
moppar o crossar kan dra åt.. ja söderut. Sporthojar gäller.

Tror tyvärr att det är det du ska satsa på om det ska gå att expandera. Just nu kryllar det av EU moppar och sånt. Bara att hänga på trenden och sälja en massa och bli rik. Service behövs också. Sen kan du välja att sälja bara sporthojar. Om dom får finnas kvar om några år :(
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Det är + gradet ute och snön smälter bort.

Jag har inte sovit mer än 3 timmar i ett sträck på 9 månader och oftas bara 1 timme, vaken 30 min.
Sover max 5 timmar per dygn senaste 9 månaderna
Ständigt trött

Längtar efter hus
Vill köra hoj
Vill köra snöskoter
Vill ha mera pengar en futtiga mammapengen
Vill träna mera

Trots allt så är jag rätt glad ändå och mår bra.

:)
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Willmar skrev:
Klart att man har det jävligt, men man har det ju bra med.

I fredags blev jag nedslagen, skyddade ansiktet med handen.
Annars så hade jag fått laga mitt ansikte igen :död (25 år= jag)

http://www.vf.se/newvf/docs/visa.asp?textID=46472

Körde hojen idag till jobbet med offroad däck i 10- grader,
svårast var att ta sig iväg :D
Sen är det ju ingen direkt vinter här nere heller, så jag ville inte slänga på endurodubbade däcken. Ena dagen är det kanon, andra dagen värdelöst regn.

Hoppas du inte får några bestående men, och att du inte deppar ihop efter det inträffade.

Dra nytta av det, gör anmälan (om ej redan gjord) se till att ha bra karatärsvittnen vid en rättegång som kan stödja din version av det inträffade. och som kan intyga att du ej hade med saken att göra från början.

Har en i släkten som fick 50 tusen i ersättning (sveda & värk)
för en svullen kind efter en smäll på krogen, och då var det sprit inblandat.

bara snyfta i rätten :lol
 

ridingdragon

Love the Track Days
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Phoenix, Usa för det mesta & Malmö, Sweden
Hoj
Suzuki GSXR600
Jag har inga obetalade böter längre o kan sova helt ok.....

Men jag har sjukhus räkningar upp över mina öron... eftersom jag bor i Usa och hade halvkass försäkring när jag kraschade MC´n för lite mer än två månader sedan.
Tog en udda linje i en kurva på en bana i Pennsylvania. Var på väg runt en kille som jag legat bakom i tre varv, och jag ville inte parkera min mc i hans... så jag tog en annan linje o satte upp för en omkörning på rakan. Det var lite grus där o vips så flög man o landade HÅRT!
:kryckor
Så efter två veckor på sjukhus så kom jag hem till huset o har sedan spenderat de senatse två månaderna med skruvar o metall i kroppen (se foto). Inte så kul.
Jag måste säga att det är helt jäkla underbart att äntligen ha opererats och nu vara fri från metallskrot!!!!

Så om man bortser från hur deprimerande det är att ha sjukhusräkningar på ca $15,000 att betala själv, samt att jag missat en hel termin i skolan pga detta o nu måste ta samma kurser igen samt betala det oxå igen....

Ja då kan jag nog faktiskt säga att jag mår ganska bra nu!! :tummenupp

Goooooodnatt Allihopa!!!! Ha det bra!

Hoppas Willmar läker bra o att Liwa1 får sova snart....
 

Bifogat

  • PB150092elin.jpg
    PB150092elin.jpg
    53.9 KB · Visningar: 515
Last edited:

Thomb

Hellre amortera än reparera o renovera!
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
SV650S for sail...
ridingdragon skrev:
Jag har inga obetalade böter längre o kan sova helt ok.....

Men jag har sjukhus räkningar upp över mina öron... eftersom jag bor i Usa och hade halvkass försäkring när jag kraschade MC´n för lite mer än två månader sedan.
Tog en udda linje i en kurva på en bana i Pennsylvania. Var på väg runt en kille som jag legat bakom i tre varv, och jag ville inte parkera min mc i hans... så jag tog en annan linje o satte upp för en omkörning på rakan. Det var lite grus där o vips så flög man o landade HÅRT!
:kryckor
Så efter två veckor på sjukhus så kom jag hem till huset o har sedan spenderat de senatse två månaderna med skruvar o metall i kroppen (se foto). Inte så kul.
Jag måste säga att det är helt jäkla underbart att äntligen ha opererats och nu vara fri från metallskrot!!!!

Så om man bortser från hur deprimerande det är att ha sjukhusräkningar på ca $15,000 att betala själv, samt att jag missat en hel termin i skolan pga detta o nu måste ta samma kurser igen samt betala det oxå igen....

Ja då kan jag nog faktiskt säga att jag mår ganska bra nu!! :tummenupp

Goooooodnatt Allihopa!!!! Ha det bra!

Hoppas Willmar läker bra o att Liwa1 får sova snart....
:skrämd ser läskigt ut d där?! Va e en buckli framskärm mot ditt dilemma... :näsblod Lycka till! :tummenupp
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Liwa1 skrev:
Det är + gradet ute och snön smälter bort.

Jag har inte sovit mer än 3 timmar i ett sträck på 9 månader och oftas bara 1 timme, vaken 30 min.
Sover max 5 timmar per dygn senaste 9 månaderna
Ständigt trött
:)
Ni får göra som vi gjorde när våra ungar var små, vi turades om att
sova varannan natt.
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
BMW R90s skrev:
Ni får göra som vi gjorde när våra ungar var små, vi turades om att
sova varannan natt.


Det kommer så snart jag inte är själva "matmaskinen" på natten :)
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag mår dåligt ( :rolleyes: ) över att det kommer att dröja tills lördag innan jag har tid att sätta mig på en hoj igen och fläska runt i snön. Hoppas nu på lite mer blötsnö och att det fryser på, så dubben får bra fäste! :)

Sedan är det för jäkligt att det ska vara så kallt att åka 7 mil till jobbet, så jag tvingas sitta i bil istället och hamnar bakom de som glömt hur man kör så fort det blivit vinter. På en tvåhjuling hade jag kunnat smita förbi på mittlinjen (våga vägra kö!!!).
 

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
wonderwizard skrev:
Hoppas du inte får några bestående men, och att du inte deppar ihop efter det inträffade.

Dra nytta av det, gör anmälan (om ej redan gjord) se till att ha bra karatärsvittnen vid en rättegång som kan stödja din version av det inträffade. och som kan intyga att du ej hade med saken att göra från början.

Har en i släkten som fick 50 tusen i ersättning (sveda & värk)
för en svullen kind efter en smäll på krogen, och då var det sprit inblandat.

bara snyfta i rätten :lol

Har gjort en polis anmälan. Tror inte att jag får ut nåra pengar :confused:
Hoppas man får ut pengar för neblodade kläder, samt sjukhusräkning.

För lite över 2 år sen blev jag brutalt misshandlad, Var ett rent h-vete med försäkringsbolag m,m.
Att tänka på... ÄR MAN BERUSAD VID EN MISSHANDEL OAVSETT ORSAK KAN FÖRSÄKRINGSBOLAG VÄGRA ERSÄTTNING: :kocko

De fick ej fast gärningsmännen, vilket resulterade i mer beskymmer.
Sen fick de operera ansiktet med titanplattor och skruvar.
Så tänk er för när ni är ute, var på er vakt.
jag försöker att hålla humöret uppe trotts all skit. :banana

Edit: Tänker såhär... finns alltid folk som har det värre, och så tänker man på allt gott som man igentligen har det.
Mat, husrum, mc:ar m,m :tummenupp
 

Jocke K

Glad Medlem
Gick med
10 May 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
R1 06 & R6 00
Jag mår bättre än jag gjort på länge!!

Frakturen i knät som jag ådrog mig under en MC tur har läkt och gipset är borta.
Förra helgen så körde jag hoj för första gången på nio veckor..
Det var helt underbart!!
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Det bästa är nog ändå att ha en manlig hoj, som är repig och har dubbdäck och en "kvinnlig" hoj som har slicks och blanka kåpor. :arsele

=)
 

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
Blev återkallad till sjukan idag :död Mer röntken av handen.
Spricka/ fraktur. men ej något man opererar eller så.
Gips fick man om man hade mycket ont, klart att man har ont :(
Men smärttröskeln har blivit hög med åren, var ute och körde hoj en sväng i Lördags samt idag :banana

Edit: Undersökningen blev nerlagd (inte förvånad) :huvet
 
Last edited:

Magoozi

Lärare om fyra dyra år!
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Malmoe!
Hoj
GSX-R 600
Mår rätt så kasst nu faktiskt. Har precis kommit hem från en oehört upplyftande englandsturne med bande jag spelar i. Det har varit två veckors underbart liv. Kommer hem till dåligt väder, inget jobb och inga pengar.
Min käre far har dock köpt en MClyft, så min nyinköpta gixxer ska få sig en putsomgång i vinter.

Men i början av mars kan man börja tänka på en av de första rundorna för året, och det är inte så långt kvar till dess.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top