hur långa breda o tunga är ni som köpt berikstället? funderar själv på att köpa ett, jag är 180 cm och 96 kg tung, och jag funderar som så många andra på vilken storlek jag ska ha, men jag vet ingen i närheten av piteå som säljer dom.
Stefanp skrev:2054175hur långa breda o tunga är ni som köpt berikstället? funderar själv på att köpa ett, jag är 180 cm och 96 kg tung, och jag funderar som så många andra på vilken storlek jag ska ha, men jag vet ingen i närheten av piteå som säljer dom.
Stefanp skrev:2054175hur långa breda o tunga är ni som köpt berikstället? funderar själv på att köpa ett, jag är 180 cm och 96 kg tung, och jag funderar som så många andra på vilken storlek jag ska ha, men jag vet ingen i närheten av piteå som säljer dom.
mesh skrev:2054289Jag är ungefär 178cm lång och med vikt på runt 90 (på nedgång, turligt nog. Det lönar sig att lägga om kosten och löpträna ), bröst- och midjemått ungefär som han ovanför, midja runt 95cm kanske och rätt grova ben (tänk: fotbollsben, kanske typ 60cm i omkrets på lår). Storlek 50 provade jag inte ens , 52 fick jag med nöd och näppe på mig, men det gick inte stänga byxorna, så jag har beställt strl 54. Längden på armar är helt okej, benen kanske är någon enstaka cm för långa, men inget som stör mig.
Jag tycker du ska åka och testa, eftersom det beror väldigt mycket på _hur_ din kropp ser ut.
För min del så hade jag säkert (med nöd och lite våld) fått på mig en jacka i storlek 50, men det finns ju byxor också...
Stefanp skrev:2054553Jag ska åka o testa, bara jag hittar nån i närheten som säljer dom.
jag är 95 runt midjan , men lite längre än dig, så det kanske är 54 som gäller för mig ocskå , eller ska man smörja in sig i såpa och kränga på en 52 ,, för jag vill inte ha ett som är för stort, det ska sitta som ett smäck. fast det är ju förståss bra om det i alla fall går att ta på sig, och ryggskydd vill jag ocskå klämma in.
hur sitter storlek 54 på dig, förutom att benen är lite långa?
Nicke skrev:2053391Det är helt normala. Mjuk insida mot knät och hård på utsidan. Vad roligt att det snöar idag igen...
mesh skrev:2054618Tja, jag överdrev nog att benen är för långa. Alltså, de korvar sig inte som ett par för långa jeans eller så Typ om de "ska" sluta 4-5cm ovanför fotleden så slutade det kanske 2-3cm hos mig. Knäpuckarna satt dock där de skulle, varken för långt upp eller ner alltså.
Storlek 54 satt som ett korvskinn på mig, möjligen (obs _möjligen_) lite lite löst runt axlarna och övre delen av bröstet, men då ska man också ha i baktanke att jag aldrig provade med ryggplatta.
Har du samma midjeomkrets som jag, så kommer antagligen inte du heller att ens kunna stänga byxorna. Det känns som jag hade 5-10cm för mycket midja där (antagligen för breda höfter också). Eller om vi uttrycker det så här: 54 satt såpass tight att säljaren fick hjälpa mig av med överdelen när jag skulle ha av stället. Byxorna fick jag själv stå och slita med i ett trångt provrum ett par minuter
EDIT: Säljaren tyckte stället satt helt okej på mig. Vi snackade lite om just benlängden, men han tyckte inte det var någonting alls att hänga upp sig på. Såpass lite "för långa" var de alltså.
MoYa skrev:2055224Köpte själv ett sådan ställ för ett par veckor sen, sitter hur bra som hels själv e jag 177 cm 90 kg. Bildbevis
Poppler skrev:2054083Japp, det är en Shoei XR-1000 Voltage. Förra årets modell som jag fick för 1900kr splitter ny när Honda hade utförsäljning för några veckor sedan
MoYa skrev:2055224Köpte själv ett sådan ställ för ett par veckor sen, sitter hur bra som hels själv e jag 177 cm 90 kg. Bildbevis
Stefanp skrev:2055858Vad har ni betalat för detta ställ då? är det 7490 som gäller eller finns det billigare nånstans?
Stefanp skrev:2055858Vad har ni betalat för detta ställ då? är det 7490 som gäller eller finns det billigare nånstans?
mesh skrev:2055563Är det där möjligen Halvarsson Apex-handskar?
mesh skrev:Och du kan aldrig gissa vilka handskar jag var och köpte i lördags...
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|