Berik 3213 2-delat ställ

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
Svart med trampor.
hur långa breda o tunga är ni som köpt berikstället? funderar själv på att köpa ett, jag är 180 cm och 96 kg tung, och jag funderar som så många andra på vilken storlek jag ska ha, men jag vet ingen i närheten av piteå som säljer dom.

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag väger 79 och är 178 cm lång. Mätte nyss utanpå T-shirten: ca 110 cm runt bröstet (mitt över tuttarna), 94 cm på fetaste stället runt magen (ganska precis över naveln) och 89 cm runt midjan. Mitt är strl 50 och är perfekt i längd i armar och ben men sitter väldigt tight över bröstet och magen som kanske syns på bilden. Jag räknar med att det ger sig litegrann med tiden.

Stefanp skrev:
2054175 hur långa breda o tunga är ni som köpt berikstället? funderar själv på att köpa ett, jag är 180 cm och 96 kg tung, och jag funderar som så många andra på vilken storlek jag ska ha, men jag vet ingen i närheten av piteå som säljer dom.

mesh

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Honda CBR 600 -89
Stefanp skrev:
2054175 hur långa breda o tunga är ni som köpt berikstället? funderar själv på att köpa ett, jag är 180 cm och 96 kg tung, och jag funderar som så många andra på vilken storlek jag ska ha, men jag vet ingen i närheten av piteå som säljer dom.

Jag är ungefär 178cm lång och med vikt på runt 90 (på nedgång, turligt nog. Det lönar sig att lägga om kosten och löpträna :fakta), bröst- och midjemått ungefär som han ovanför, midja runt 95cm kanske och rätt grova ben (tänk: fotbollsben, kanske typ 60cm i omkrets på lår). Storlek 50 provade jag inte ens :lol, 52 fick jag med nöd och näppe på mig, men det gick inte stänga byxorna, så jag har beställt strl 54. Längden på armar är helt okej, benen kanske är någon enstaka cm för långa, men inget som stör mig.

Jag tycker du ska åka och testa, eftersom det beror väldigt mycket på _hur_ din kropp ser ut.
För min del så hade jag säkert (med nöd och lite våld) fått på mig en jacka i storlek 50, men det finns ju byxor också... :rolleyes:

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
660 SMC
Stefanp skrev:

190cm/72kg och mäter 96 runt bröstet, 80 runt magen och benen är väl ungefär 50 runt.

Storlek 50, mest för att få hyfsad längd men sitter hyfsat tight ändå.

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
Svart med trampor.
mesh skrev:
2054289 Jag är ungefär 178cm lång och med vikt på runt 90 (på nedgång, turligt nog. Det lönar sig att lägga om kosten och löpträna :fakta), bröst- och midjemått ungefär som han ovanför, midja runt 95cm kanske och rätt grova ben (tänk: fotbollsben, kanske typ 60cm i omkrets på lår). Storlek 50 provade jag inte ens :lol, 52 fick jag med nöd och näppe på mig, men det gick inte stänga byxorna, så jag har beställt strl 54. Längden på armar är helt okej, benen kanske är någon enstaka cm för långa, men inget som stör mig.

Jag tycker du ska åka och testa, eftersom det beror väldigt mycket på _hur_ din kropp ser ut.
För min del så hade jag säkert (med nöd och lite våld) fått på mig en jacka i storlek 50, men det finns ju byxor också... :rolleyes:

Jag ska åka o testa, bara jag hittar nån i närheten som säljer dom.

jag är 95 runt midjan , men lite längre än dig, så det kanske är 54 som gäller för mig ocskå , eller ska man smörja in sig i såpa och kränga på en 52 ,, för jag vill inte ha ett som är för stort, det ska sitta som ett smäck. fast det är ju förståss bra om det i alla fall går att ta på sig, och ryggskydd vill jag ocskå klämma in.

hur sitter storlek 54 på dig, förutom att benen är lite långa?

mesh

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Honda CBR 600 -89
Stefanp skrev:
2054553 Jag ska åka o testa, bara jag hittar nån i närheten som säljer dom.
jag är 95 runt midjan , men lite längre än dig, så det kanske är 54 som gäller för mig ocskå , eller ska man smörja in sig i såpa och kränga på en 52 ,, för jag vill inte ha ett som är för stort, det ska sitta som ett smäck. fast det är ju förståss bra om det i alla fall går att ta på sig, och ryggskydd vill jag ocskå klämma in.
hur sitter storlek 54 på dig, förutom att benen är lite långa?

Tja, jag överdrev nog att benen är för långa. Alltså, de korvar sig inte som ett par för långa jeans eller så :D Typ om de "ska" sluta 4-5cm ovanför fotleden så slutade det kanske 2-3cm hos mig. Knäpuckarna satt dock där de skulle, varken för långt upp eller ner alltså.

Storlek 54 satt som ett korvskinn på mig, möjligen (obs _möjligen_) lite lite löst runt axlarna och övre delen av bröstet, men då ska man också ha i baktanke att jag aldrig provade med ryggplatta.
Har du samma midjeomkrets som jag, så kommer antagligen inte du heller att ens kunna stänga byxorna. Det känns som jag hade 5-10cm för mycket midja där (antagligen för breda höfter också). Eller om vi uttrycker det så här: 54 satt såpass tight att säljaren fick hjälpa mig av med överdelen när jag skulle ha av stället. Byxorna fick jag själv stå och slita med i ett trångt provrum ett par minuter :fakta :D

EDIT: Säljaren tyckte stället satt helt okej på mig. Vi snackade lite om just benlängden, men han tyckte inte det var någonting alls att hänga upp sig på. Såpass lite "för långa" var de alltså.

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
GSXR 750
Nicke skrev:
2053391 Det är helt normala. Mjuk insida mot knät och hård på utsidan. Vad roligt att det snöar idag igen... :tomten

Trevligt att höra! Jag var på Lelles igen nu i helgen och kan bara konstatera att 3213-ställen de har måste ha varit från någon feltillverkad batch utan hårt skydd för knäna. Kunde liksom klämma ihop dem hur lätt som helst så att säga medan det inte gick på varje annat ställ de hade med hårda skydd.

Då blir det ett från FC-Moto för min del... de sitter ju som en smäck och är snygga som f-n :yoparty.

Last edited:

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
Svart med trampor.
mesh skrev:
2054618 Tja, jag överdrev nog att benen är för långa. Alltså, de korvar sig inte som ett par för långa jeans eller så :D Typ om de "ska" sluta 4-5cm ovanför fotleden så slutade det kanske 2-3cm hos mig. Knäpuckarna satt dock där de skulle, varken för långt upp eller ner alltså.

Storlek 54 satt som ett korvskinn på mig, möjligen (obs _möjligen_) lite lite löst runt axlarna och övre delen av bröstet, men då ska man också ha i baktanke att jag aldrig provade med ryggplatta.
Har du samma midjeomkrets som jag, så kommer antagligen inte du heller att ens kunna stänga byxorna. Det känns som jag hade 5-10cm för mycket midja där (antagligen för breda höfter också). Eller om vi uttrycker det så här: 54 satt såpass tight att säljaren fick hjälpa mig av med överdelen när jag skulle ha av stället. Byxorna fick jag själv stå och slita med i ett trångt provrum ett par minuter :fakta :D

EDIT: Säljaren tyckte stället satt helt okej på mig. Vi snackade lite om just benlängden, men han tyckte inte det var någonting alls att hänga upp sig på. Såpass lite "för långa" var de alltså.

låter som att det blir storlek 54 för mig då ocskå , jag vill gärna få igen brallorna :gnissla

MoYa

Made In Chile
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
CBR 954 -02 :)
Köpte själv ett sådan ställ för ett par veckor sen, sitter hur bra som hels själv e jag 177 cm 90 kg. Bildbevis :rofl :tummenupp

Stefanp skrev:

Bifogat

• IMG_0009 kopiaaaa12.jpg
    IMG_0009 kopiaaaa12.jpg
    94.2 KB · Visningar: 192

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Skönt att jag gav 4500 i Italien förra sommaren + 800 för spegelvisir då. :tungan

Poppler skrev:
2054083 Japp, det är en Shoei XR-1000 Voltage. Förra årets modell som jag fick för 1900kr splitter ny när Honda hade utförsäljning för några veckor sedan :banana

mesh

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Honda CBR 600 -89
MoYa skrev:
2055224 Köpte själv ett sådan ställ för ett par veckor sen, sitter hur bra som hels själv e jag 177 cm 90 kg. Bildbevis :rofl :tummenupp

Är det där möjligen Halvarsson Apex-handskar? Vilken modell av Oxtarstövlar?

Nu håller jag nästan på att bli riktigt skraj :skrämd :D, har nämligen själv beställt exakt likadant ställ, en svart XR-1000 och ett par Oxtar TCS Gore tex (eller vafasen nu modellen hette). Och du kan aldrig gissa vilka handskar jag var och köpte i lördags... :lol :lol :lol

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
Svart med trampor.
Vad har ni betalat för detta ställ då? är det 7490 som gäller eller finns det billigare nånstans?

mesh

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Honda CBR 600 -89
Stefanp skrev:
2055858 Vad har ni betalat för detta ställ då? är det 7490 som gäller eller finns det billigare nånstans?

Jag har fått klumpsumma på hela paketet, så jag vet inte riktigt hur mycket just stället kostar mig. Men det finns att köpa hem för ganska prick 6kSEK bl.a. här:
fc-moto

EDIT: Det kan löna sig att besöka någon lokal handlare och försöka få till ett bra paketpris. Inte alls säkert att man sparar pengar genom att köpa från utlandet.

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Sandström skrec FC-Moto: http://www.fc-moto.de/

610 EUR + 13 i frakt (om det också gäller skinnställ). Jag har en personlig kontakt och hoppas komma undan med kanske 25-30% rabatt på svenska priset.

Stefanp skrev:
2055858 Vad har ni betalat för detta ställ då? är det 7490 som gäller eller finns det billigare nånstans?

Andreas7902

Medlem
Gick med
7 Jun 2005
Hoj
KTM 1290 Superduke r -21
Köpte ett Berikställ i fredags. Sitter kanon! :tummenupp Blev även ett par oxtar tcs evo stövlar samt Black panther handskar i känguruskinn! Toksköna! Var även och köpte hjälm idag. Blev en shoei raid II. Kan våren komma nu?

Nitroxx

Ny medlem
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
GSXR 1000 K3
Jag kan också vara med i så fall... Har köpt det berik stället och Oxstar stövlarna + Halvarsson handskar. :)

Var ute nästan hela helgen och körde och är helt klart nöjd, och fan vad kul det var!!!! :banana

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln