Rash skrev:2445258Köpte mig ett Berik 3214 från fc-moto.de i somras. En sömn gick upp.. Ingen fara på taket, men har inte haft andra problem
Hanlotta skrev:2445219Är det så att de har sämre kvalitet eller pratar de strunt? De är i alla fall riktigt snygga...
/Hanlotta
t-rex skrev:2445717Jag har vurptestat mitt AN två gånger, bäge gångerna i hyffsad hastighet på bana. INga sömmar som gått upp, ingenting. Skrapmärken och så, men annars inget.
Bara att köpa. Jag har kängruskinnet.
Neutral skrev:2445237Dainese är nog bättre än Berik och A-N men till saken hör att Lelles köper in Dainese direkt från fabriken och har därför garanterat bättre marginaler på dem än på andra märken.
jP skrev:2445959Dainese (och jag misstänker att de flesta tillverkare fungerar på samma sätt) har lågpristillverkningar i lågprisländer av deras billigare skinnställ, medan deras bättre och dyrare tillverkas i Italien med fler sömmar och bättre råmaterial.
Går därför inte att jämföra tillverkare rakt av, utan då får man nog se närmare på specifika modeller.
Precis! Det är smarta killar som vet vad som krävs. De har också varit inne på Lelles men genomskådat bluffen och köpt sig rejäla Berik och AN-ställ. Det finns såna som påstår att de får sina ställ specialgjorda, efter mått och allt, men det ska ni inte tro på. Lelles säljer skitmånga ställ till MotoGP- och WSBK-förare. Det har jag hört av jättemånga.stefur skrev:2445238Ja dom är jättedåliga, det är därför många i MotoGP och Superbike kör med Arlen Ness och Berik
jP skrev:2445959Dainese (och jag misstänker att de flesta tillverkare fungerar på samma sätt) har lågpristillverkningar i lågprisländer av deras billigare skinnställ, medan deras bättre och dyrare tillverkas i Italien med fler sömmar och bättre råmaterial.
Går därför inte att jämföra tillverkare rakt av, utan då får man nog se närmare på specifika modeller.
Zee skrev:2445310Fela mig om jag har rätt men visst äre känguruskinn i AN-ställen? Det ska väl vara tåligare än vanligt läder?
Sen är det ju så att Arlen Ness är ju en MC-stilguru-byggamoppe-kille (alltså karln finns på riktigt, irl ) som startat ett eget märke, så jag kan tänka mig att de saltar notan lite på de dära ställen. Hans namn är väl ett starkt varumärke i sig. Deras varumärke är väl inriktat mot den, ska vi säga, välbärgade delen am marknaden. Eller den del av marknaden som gärna betalar lite extra för ett exklusivare märke. Typ som Duccar vad gäller motorcyklar.
Men jag kanske har fel.
Därmed inte sagt att de göra dåliga (eller bra) skinnställ.
Hanlotta skrev:2445219Jag har varit till Lelles och tittat på nya skinnställ. Enligt ett par ur personalen där ska man inte köpa Berik eller Arlen Ness då de har sämre kvalitet och sitter sämre. De vill att man ska köpa andra ställ, t.ex. Alpinestars eller Dainese.
När man tittar på ställen visar de på t.ex. skydden som verkar sitta med kardborre att de flyttar sig, m.m. Såvitt jag vet ska ju skinnställen sitta så tight som en andra hud, eller? Hur ska då skydden kunna flytta sig?
Är det så att de har sämre kvalitet eller pratar de strunt? De är i alla fall riktigt snygga...
/Hanlotta
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |