Vänta nu...du kan fan inte jämföra en tung hoj som har lite restriktioner för max effekt som att köra full och utan körkort?
Har man A2 så har man bevisat att man kan hantera en tung hoj. Det enda hans körkort säger är max en viss effekt. Det är lika med att jag gasar max 25% på min hoj så är jag i samma ram som en A2 förare. Enda gången jag går utöver det(A2 regeln) som en person med A2 restriktioner så är man redan vid olaglig körning...
Det finns väldigt få som med MC kort inte respekterar en hoj med extra knuff. Inte kommer en A2 förare från sin kawasaki er-6 hoppa på en sporthoj och gasa fullt och köra den exakt som den gör med sin er-6.
Ja kanske idioten inte respekterar livet och kör som en idiot...det kommer han göra med sin er-6 också då.
Det blir inte helvetes mer farligt pga att han har mer effekt på en hoj. Det avgör ju personen själv...
...konsekvenserna om att köra olovligt vet man också när man gör det.
Men nä då har man inte A kort så kan man köra full...det är samma sak väl?
Varför inte göra allt som samhället säger? Leva exakt på politikernas villkor. Skitsamma vi gör det till en monarki igen och följer en man eller kvinna till fullo helt blinda. Ger upp all frihet så en viss del kan leva i överflöd.
Men fan i mig jag gör aldrig något fel jag! Vilken fantastiskt person jag är som följer alla lagar och gör exakt som jag blir beordrad av andra människor. Vilket liv man har!