Besiktning av Tung MC med A2-körkort

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Det skulle finnas en humor flik där sådana här trådar kunde finnas.

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Du argumenterar som att jag saknar körkort helt och hållet och att du jämför med att köra onyktert är helt jävla retarded. Jag har haft körkort i 3 år snart och kör förmodligen bättre än de flesta med A-körkort. Jag har respekt för hojen och vet mina begränsningar. Anledning till att man tar MC kort är för att man har intresse för motorcyklar och man vill uppleva hur roligt det är att köra, känna accelerationen, friheten och det får man fan i mig inte med en jävla MC som är begränsad till 35 kw eller mindre, kan lika gärna skita i kortet då och köpa en jävla moped. Har man lagt mycket pengar (20 000 för körkortet + 70 000 för hojen) så ska man fan i mig få uppleva något roligt och värt pengarna. Ingen skulle lägga så mycket för att endast ta A2 kort och sedan till sin förvåning få reda på att man inte kan köra en ordentlig/rolig hoj

Tycker du ska titta på vad du skriver och sedan fundera om du bör åka runt på en obegränsad motorcykel bland folk? Jag anser nog att du inte bör göra det med ditt resonemang. Jag vill absolut inte veta hur du resonerar i diverse trafiksituationer på din obegränsade motorcykel utan behörighet :/

Dessutom, 35Kw räcker gott och väl för att köra ihjäl dom flesta här. Du verkar inte ha ett geniuint intresse för motorcyklar och frihet. Du verkar ha ett genuint intresse för fart, adrenalin och bus. Vilket ställer ännu högre krav på utbildning, omdöme, erfarenhet, KÖRKORT osv. Respekterar du inte skillnaden på en moped och 35Kw har jag svårt att se att du respekterar skillnaden på A2 och A!

Last edited:

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
TS är säkert så korkad att han betalar helförsäkring. Får inte ut en krona om han smäller med fel behörighet...

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Du argumenterar som att jag saknar körkort helt och hållet och att du jämför med att köra onyktert är helt jävla retarded. Jag har haft körkort i 3 år snart och kör förmodligen bättre än de flesta med A-körkort. Jag har respekt för hojen och vet mina begränsningar. Anledning till att man tar MC kort är för att man har intresse för motorcyklar och man vill uppleva hur roligt det är att köra, känna accelerationen, friheten och det får man fan i mig inte med en jävla MC som är begränsad till 35 kw eller mindre, kan lika gärna skita i kortet då och köpa en jävla moped. Har man lagt mycket pengar (20 000 för körkortet + 70 000 för hojen) så ska man fan i mig få uppleva något roligt och värt pengarna. Ingen skulle lägga så mycket för att endast ta A2 kort och sedan till sin förvåning få reda på att man inte kan köra en ordentlig/rolig hoj

:glömdet

Raderad medlem 51742

Guest
Jag måste säga att jag lider med dem som tar A2-kort och sedan till sin förvåning upptäcker att de inte kan köra en ordentlig hoj med den behörigheten. Måste vara oerhört förvånande och förnedrande. Så mycket pengar spenderade alldeles i onödan.

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Tecknet på att självskattningen nog är lite skev är...

En hel del bortklippt...
Jag har haft körkort i 3 år snart och kör förmodligen bättre än de flesta med A-körkort. Jag har respekt för hojen och vet mina begränsningar. En hel del bortklippt...

Många av oss har varit där, något färre har kommit därifrån.
Du vore ett unikum om din självskattning skulle hålla hela vägen. Summan av din förmåga är inte bara de rent motoriska färdigheterna utan inkluderar även sådant som erfarenhet, omdöme och en del annat.

Erfarenhet som den nu ser ut är svår att skaffa på kort tid...omdömet som till viss del påverkas av erfarenheter blir också lite annorlunda allt eftersom att tiden går.

Så visst, det är inte omöjligt det du påstår bara sådär alldeles väldigt osannolikt.

Första tecknet på att självskattningen nog är lite skev är:
och kör förmodligen bättre än de flesta med A-körkort
Med erfarenhet kommer ödmjukhet och det undrar nog inte bara jag om du verkligen kan stava till och än mindre förstår vad det betyder.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år