Besiktning - bra att veta?

Modifier

Medlem
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Täby
Hoj
Cbr 600 F -1994 omb till f4 i -01
wheelieman skrev:
2222605 Hmmmm... kanske något som går att ta som dolt fel :va om du vill ha tillbaka den till begränsad effekt det vill säga.

Vet ej, jag vill helst att den ska gå igenom besiktningen bara,har ju byggt om en del som dom säkert kommer klaga på om jag har otur.

/j
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Christer E skrev:
2222497 Jo jo!
fast dom kan ju inte räkna med att du bryter mot lagen när dom försäkrar don hoj!!
en sak är väl att köra utan strypning om du har körkort som täcker!
då är de ju bara ett försäkringsbedrägeri som dom inte tar så hårt.
de ända som händer är att dom inte står för nåt när du smäller:)
Klart dom kan räkna med det, om jag kör 100 % lagligt med min R1 lär risken vara ungefär lika stor som när jag kör bil, alltså antar dom att jag kommer att köra olagligt.

Och det _enda_ som händer...(ända är typ rumpa :D) är ganska illa tycker jag.

Modifier skrev:
2222615 Vet ej, jag vill helst att den ska gå igenom besiktningen bara,har ju byggt om en del som dom säkert kommer klaga på om jag har otur.

/j
Vad står det i pappret? Strypt genom? Där står det vilken strypning du ska ha.
 

Modifier

Medlem
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Täby
Hoj
Cbr 600 F -1994 omb till f4 i -01
Vad står det i pappret? Strypt genom? Där står det vilken strypning du ska ha.[/QUOTE]

Aha, ska kolla när jag kommer hem....tackar för tipset. :tummenupp

/j
 

wheelieman

I 300 kan ingen höra dig skrika
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Östra åkern
Hoj
Den enda jag har kvar står i bokhyllan
Modifier skrev:
2222635 Vad står det i pappret? Strypt genom? Där står det vilken strypning du ska ha.

Aha, ska kolla när jag kommer hem....tackar för tipset. :tummenupp

/j[/QUOTE]

PM:a mig ditt regnummer så kan jag kika.
 

47

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Solna/sundbyberg
Hoj
StreetTriple R -10
Ser inte problemet, om du nu ändå kör olagligt på en hoj, varför lägga en massa möda på att den ska vara rätt besiktigad??

/47



Swish skrev:
2222148 Besiktningsmannen må ha gjort vad han skulle, men han betedde sig riktigt äckligt och kallade mej "lilla kickan" och "lilla stumpan", snäste till mej och hade sej. Så jag tycker att jag har all rätt att vara sur på honom. INte för det han gjorde, utan hans sätt.

Jag har ju tyvärr begränsat kort, men eftersom jag aldrig kört en strypt hoj i hela mitt liv tänker jag inte börja med det nu heller. Däremot får jag ju göra den här reg.bes igen då, så jag har det på pappret igen, eller nåt i den stilen.. Som om det skulle försvunnit... Töntigt detta, men så är det visst.

Haha ja, är man 35 så! :tungan
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Bomanrd skrev:
2222310 Besiktningsmannen kan väl inte bara köra en vända och bedömma effekten? Hojjen måste väl bänkas och det är väl polisens uppgift att bevisa att den inte är på 25kw?

Sen så har väl var och en en uppfattning om effekt. Rossi skulle tycka att din hojj går som en moppe medans en gammal gubbe tycker den går som satan själv.

Du har bara begränsat i max 2år, så lång tid som besiktningen gäller. "Bra att veta" har ingen betydelse, den rutan är väl till för att du och framtida köpare ska veta eventuella brister. Så fixa felen och kör in igen, reggbesikta kan du göra på nästa besiktning när du har det tunga kortet.

Hoppas du inte får tjurgubben igen!


Är du säker? För i så fall gillar jag ditt svar bäst :)

Zenit: Du hade rätt, jag var arg, och menade inte att jag sket i det.
 

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Sverige
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Swish skrev:
2222895 Är du säker? För i så fall gillar jag ditt svar bäst :)

Zenit: Du hade rätt, jag var arg, och menade inte att jag sket i det.

Sorry, besiktningsmannes utsaga gäller. Du har nu bevisbördan och kan överklaga och visa i tex bromsbänka att din båge visst är strypt och besiktningsmannen har fel.

Då slipper du regga om men får i alla fall pilla dit brickorna i förgasarna.
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Helldriver skrev:
2222975 Sorry, besiktningsmannes utsaga gäller. Du har nu bevisbördan och kan överklaga och visa i tex bromsbänka att din båge visst är strypt och besiktningsmannen har fel.

Då slipper du regga om men får i alla fall pilla dit brickorna i förgasarna.


Okej, jag har otroligt begränsad ekonomi. Vad är dyrast? Reg-bes eller bromsbänk?
 

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Sverige
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Swish skrev:
2222988 Okej, jag har otroligt begränsad ekonomi. Vad är dyrast? Reg-bes eller bromsbänk?

Vet faktiskt inte.

Men, vafan, i ditt läge hade jag nog svalt stoltheten och krupit till korset.

Pillat i brickorna och sedan rullat ned till bilprovningen och sagt att förre ägaren blåst mig på att den var strypt och nu har jag tvingat honom att skruva i dessa för att jag inte ska hota med att häva köpet.

Chansen finns ju att de är snälla och river det gamla protokollet om du loa och svär att ge fan i brickorna. Inga probelm säger du jag vet inte ens var de sitter.

Annars är det ju regbesvägen som gäller.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top