2Wheeldrive
Nu kör vi!
Tänk dig en röd Africa Twin!
Beträffande BMW R1200 GS så vill jag minnas att det var adventuremodellen (2016), den vibrerade inte i styret, men en del ifrån motorn. Ska ta ut den på en längre sväng o testa igen. Man satt dock riktigt skönt å fotpinnarna satt långt ner så den borde gå finemang att köra den stående med bra balans.
Måste säga att detta forum är toppen
Tack för alla svar!! Jag skippar att citera er då inlägget då blir rackarns långt.
En hel del bortklippt...
Har även funderat liite på en K1300s, men den blir nog alltför dyr i inköp tyvärr. Den har dock två stora fördelar, bekväm körställning och en motor som man blir glad av..
Beträffande skjutsningen så blir det nog inte så ofta, men det hade varit kul att kunna åka en sväng till Österrike alt Skottland med tanten där bak (eller förmodligen ännu roligare ensam, hehe..). Men om jag ska lägga 130000 på en hoj så måste jag kunna argumentera utifrån tesen att jag köper en ny bekvämare hoj för att familjemedlemmarna ska kunna åka med (men egentligen så är det jag som vill ha en ny leksak..).
Nämna några modeller
Kawasaki z1000SX
Kawasaki Versus 1000
Båda har runt 130 hästar och ordentlig stor tank typ som nya KTM 1090. Dock väger 250kilo drygt 10 mer än ktm och honda af.
Båda är fulla med elektronikpaket och touringkit.
Värt och klämma på.
Hehehe.. Exakt!! Precis det sliponet o packväskorna som jag tänkte på . Är du nöjd med dem? Hur är ljudet på Arrowsliponet? Hur mycket låter det i 110 km/h? Hur gillar du packväskorna? De är iaf de snyggaste jag har hittat med "adventurestuk" .
Möjligtvis så saknas en gelsadel ifrån Touratech!! Gillar du originalet? Jag tyckte att sadeln var liite hård.
Jag har två stycken 40L väskor som sväljer tillräckligt mycket för en långresa. Har de nya Traxväskorna som har bättre fästen för att surra fasttält mm.
Med insatsen i så låter Arrowsystemet ungefär som orginal men tar du ur insatsen så brölar den gott vid gaspådrag. Åker med insatsen i när jag är ute och reser då det blir lite brötigt i längden att köra utan.
Systemet sattes på hos Honda innan leverans så jag har fina stämplade intyg på att dom är godkända på min hoj.
50år... vill ha packväskor och kunna skjutsa....offroad ibland...
HONDA GOLDWING med offroaddäck!!!!!!
mvh
Har efter två BMW 1200gsa gått tillbaka till Honda pga BMW:s dåliga kvalitet och vibrerande motor. Nu har jag sedan 2 säsonger kört Hondas Crosstourer och det är nog en av den bästa hojen jag haft och jag har haft många.
2 långresor ner i Europa och en resa till Skottland har hunnits med hittills och fler lär det bli.
Att dundra ner på autobahn med väskor och full packning är en ren dröm med V4:an.
Ligga och svänga alpvägar går som en dans och man vill inte sluta köra.
Enda nackdelen för mig är att den är lite för bred över tanken vid dynan så det är lite svårt att stå bekvämt när man kör grusvägar. Men trots det så är det en toppenhoj.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|