GSR är lite större än ER6, men inte mycket. Det man tänker på är att den känns lite bredare över tanken när man väl sitter på den. Du har perfekt längd för båda hojarna så ingen är för liten...
Okej okej, om jag ska vara ärlig kommer jag då gå på magkänsla. Vad som känns bäst i stunden om jag testar båda hojarna! Det där med lite bredare över tanken låter bra när du beskriver det så tycker jag , får helt enkelt se. Ska kolla på en GSR600 i helgen, kan meddela mina tankar efter det!
Har själv haft en fz62 moppe i 1000 mil, är 193 cm det fungerade bra, GSR uppleves bakom styret som rätt "stor". Så det kommer säkert fungera, finns en fin i Hallstahammar som "mungajanne"...
Ska ta och kontakta honom och se vad han har att erbjuda väldigt skönt att slippa att åka långt!
Jag är faktiskt med i gruppen på facebook, blir nog att man hänger på någon gång helt klart. Vi får dra någon repa i sommar .
Blir alltid lite konfunderad när det pratas om att "växa" ur hojen... För min del har jag gått ner i kubik genom åren då jag upplever en 600 bra mycket roligare än 1000 kubikare när det svänger...
Jag har också hört folk som byter ner sig för att de upplever de hojarna bättre. Men det är såklart som du säger, man får testa sig fram . Jag som precis ska köpa min första hoj har inte så mycket erfarenhet men vill bara bli så nöjd som möjligt med min första hoj!