Beslutsångest - köpa GSR600 eller ?

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Skoj med en till suring här!

Du får se till att greja en handledare så du kan haka på någon av våra turer. :)
Leta dig till McD i Köping tisdagar 18.30 - så får du träffa många glada hojåkare i sommar.

Jag tar gärna en kortsväng till markan i Strömsholm för en fika på hoj med, håll ett öga i Lakritsremsan här på formet, det är där vi skriver om det är dags för kaffe.

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
jag är 186 och sitter bäst på gsr600 därför köpte jag en :tummenupp och jag har provat ALLA 600 street fighter modellerna så kan inte göra annat än att varmt rekommendera en gsr :tuttar

Henry^

1
Gick med
25 Nov 2008
Hoj
Nada
Hehhe tja, ER6:an varvar till 8.000 när GSR varvar till 14.000.
Jag gillar mera ljudet av en ylande rak fyra mot en brummande rak tvåa.
Själv tycker jag ER6 är trött mot GSR men tvåan har sin vissa charm! :)
Your call!

Nja, rödmarkeringen är på 11000rpm på en er6. Fast man har inte så mycket att hämta där uppe.

Grattis TS till hojen förresten!

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Det har väl med hur man tycker det är bekvämt väl :7peta
Visst allt är relativt, men dagens hojar är inte gjorda för svenska jättar.... Man sitter självklart bättre på vissa och sämre på andra.
Min polare (192cm) köpte en CBR som han var tvungen att köpa justerbara fotpinnar för att få bättre benvinkel. Han har provsuttit så mkt hojar för att just hans längd är emot honom....

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Jag tänker svara på alla era fina inlägg samtidigt faktiskt! Jag hann inte ens åka och kolla på GSR600an, när jag väl var på plats här i Surahammar hos han som vilja sälja hojen så kändes det jäkligt bra! Jag satt skönt på hojen och den kändes verkligen inte för liten. Den hade bara gått 363 mil och den såg helt ny ut! Killen ville ha 40,000 för den och då ingick kapell och skivbromslås men jag fick den för 38,00. Kändes som ett riktigt kap faktiskt :). Nu återstår det bara att se ifall jag blir nöjd med hojen när jag börjar övningsköra, jag hoppas på det!

Och tack för alla tips och råd!
PS, måste säga att motorljudet var något speciellt ifrån den på plats ;).

Mvh
Isak

vad va det jag sa..... :rock
Grattis till hojen! Bild vill vi ha!!!:tummenupp

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Nja, rödmarkeringen är på 11000rpm på en er6. Fast man har inte så mycket att hämta där uppe.

Bara för att förtydliga utifall någon mer läser tråden framöver i hopp om att få hjälp mellan valet GSR och ER6.

ER6an drar riktigt bra hela vägen genom registret, från botten upp till 11 000 rpm. (Detta är även något den blivit hyllad för vid diverse tester).

Till TS:

Grattis till hojköpet!! :yoparty
Är grymt avundsjuk på känslan att hämta en hoj :)

isri92

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2011
Hoj
2016, Yamaha MT07
Lycka till med nya hojen å även kortet!
Misstänker att min inte är aktuell då :huvet
/Peter

Tyvärr inte peter, ledsen! Men kunde inte motstå denna deal. Var helt enkelt för bra :) och tack!

Skoj med en till suring här!
Du får se till att greja en handledare så du kan haka på någon av våra turer. :)
Leta dig till McD i Köping tisdagar 18.30 - så får du träffa många glada hojåkare i sommar...

Låter trevligt! Tror jag är med i eran facebook grupp så får hålla koll där och här. Alltid trevligt att träffa folk med samma intresse :)!

jag är 186 och sitter bäst på gsr600 därför köpte jag en :tummenupp och jag har provat ALLA 600 street fighter modellerna så kan inte göra annat än att varmt rekommendera en gsr :tuttar

Får ha det i åtanke när jag eventuellt köper min andra hoj :).

vad va det jag sa..... :rock
Grattis till hojen! Bild vill vi ha!!!:tummenupp

Finns i min profil under mina garage! :)

Bara för att förtydliga utifall någon mer läser tråden framöver i hopp om att få hjälp mellan valet GSR och ER6.
ER6an drar riktigt bra hela vägen genom registret, från botten upp till 11 000 rpm. (Detta är även något den blivit hyllad för vid diverse tester).
Till TS:
Grattis till hojköpet!! :yoparty
Är grymt avundsjuk på känslan att hämta en hoj :)

Tack så mycket! Ska hämta hojen ikväll, kommer vara helt spattig. Längtar som fan tills man får dra ut å köra alltså!

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08

Stämmer faktiskt så, my bad!

Anyway grattis till den nya hojen!! :)

Sen när du vill byta upp dig är det bara att börja kolla efter GSR/FZ6 ;)

isri92

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2011
Hoj
2016, Yamaha MT07
Stämmer faktiskt så, my bad!
Anyway grattis till den nya hojen!! :)
Sen när du vill byta upp dig är det bara att börja kolla efter GSR/FZ6 ;)

Tackar tackar! Haha precis, hoppas att denna räcker ett bra tag dock ;).

Hämtade hojen för 2 timmar sen, ägaren skjutsade mig på en provtur och fyyyyyfan vad hojen går. Helt shockad!
Kan inte säga mer än att jag är grymt jäkla nöjd med köpet och jag har inte ens kört min egen hoj än...
Nu får våren ta och titta fram tycker jag :)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...