Beslutsångest....

Hopplös

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Kramfors
Hoj
Yamaha R1-03
Suget efter en sporthoj är så stort nu så nu är det verkligen dags för en investering men jag har sån beslutsångest...
Ska jag köpa en Yamaha R1 eller en CBR 954 och är de bra cyklar om man vill ta med damen på en tur ?
 

Heimdall

Medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Kramfors
Hoj
R1 -98
Jag har bara åkt nån enstaka mil bakpå min R1:a, och det är väl ingenting jag direkt längtar tillbaka till :) Stenhård dyna var väl bara en av sakerna man gnällde på. Hade dock min handledare bakpå i säkert 20 mil och han klagade inte speciellt mycket. Är annars grymt nöjd med hojen. Jag tycker att man får mycket motorcykel för pengarna.
Ser att du också bor i Kramfors. Säg till om du vill provåka/köra innan du bestämmer dig för vilken du ska köpa.
 

MR R6™

Alla andra är dumma i huvudet!
Gick med
11 Apr 2004
Ort
jag tror det iaf?!
Hoj
Ktm 450 exc
Självklart ska du ha Yamaha R1...inte Honda:arsele
Sen är det bara att köra, utan flickan! Kombinationen sporthoj och flickvänn kan vara lite knepig!
 

Muppi

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Umeå
Hoj
Thunderace 97.a
Jag har bara åkt nån enstaka mil bakpå min R1:a, och det är väl ingenting jag direkt längtar tillbaka till :) Stenhård dyna var väl bara en av sakerna man gnällde på. Hade dock min handledare bakpå i säkert 20 mil och han klagade inte speciellt mycket. Är annars grymt nöjd med hojen. Jag tycker att man får mycket motorcykel för pengarna.
Ser att du också bor i Kramfors. Säg till om du vill provåka/köra innan du bestämmer dig för vilken du ska köpa.

Bra att erbjuda provkörning! Det enda som hjälper dig i ditt beslut(du som skrev tråden) är o provköra dom två hojjar du velar imellan. Då du gjort detta är det säkert glasklart vilken du trivs bäst med.
 

Romi34

Äntligen hoj igen
Gick med
15 May 2007
Ort
Härnösand
Hoj
Kawasaki ZZR 1400-07
Suget efter en sporthoj är så stort nu så nu är det verkligen dags för en investering men jag har sån beslutsångest...
Ska jag köpa en Yamaha R1 eller en CBR 954 och är de bra cyklar om man vill ta med damen på en tur ?

I det fallet finns bara ett val . Köp Hondan. Varför , jo dessa R1:er ser man överallt , vill du ha en hoj , modell som inte är allt för vanlig så köp Hondan.
954 tillverkades endast 2002 och 2003 sen blev det 1000 kubik.
Har själv en 954 som jag nu kört 150 mil på , hade dock gått 2850 mil då jag köpte den. Sen är ju så klart frågan vilket pris. 2002 borde ligga på ca
60 000:- - 70 000:- beroende på skick och mil , något mer kanske för 2003.
Jag är nöjd med min hoj och den går även köra vettigt på låga varv i stan för att vara sporthoj. Många anser 954 vara lite klent jämfört med 1000 kubikarna men jag har effekt som räcker till och blir över.
Tänk på att köra med förstånd och vara förutseende i trafiken , det finns många "faror".
 

TRON

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2004
Ort
bor:
Hoj
Lightbike
I det fallet finns bara ett val . Köp Hondan. Varför , jo dessa R1:er ser man överallt , vill du ha en hoj , modell som inte är allt för vanlig så köp Hondan.
954 tillverkades endast 2002 och 2003 sen blev det 1000 kubik.
Har själv en 954 som jag nu kört 150 mil på , hade dock gått 2850 mil då jag köpte den. Sen är ju så klart frågan vilket pris. 2002 borde ligga på ca
60 000:- - 70 000:- beroende på skick och mil , något mer kanske för 2003.
Jag är nöjd med min hoj och den går även köra vettigt på låga varv i stan för att vara sporthoj. Många anser 954 vara lite klent jämfört med 1000 kubikarna men jag har effekt som räcker till och blir över.
Tänk på att köra med förstånd och vara förutseende i trafiken , det finns många "faror".

Honda 954 är förtusan inte en ovanlig hoj!!!

Till trådstartaren: Köp den du tycker är snyggast.
 

janos

There can only be three
Gick med
22 Aug 2003
Ort
stockholm
Hoj
> Honda crf250rx 2011 > Honda crf450r 2012 supermoto > Honda crf250rx enduro
Hello

Sluta gnabba nu grabbar :)

Varken R1 eller 954 är en hoj man vill sitta baktill på i mer är 30min om man är över 110cm.
På R1 har föraren något lite mer framåtlutat ställning än på 954 vad jag vet. Det gör 954:an lite bekvämare om man vill åka lite längre.
Båda är grymma cyklar, så kolla om du kan provköra för att kunna ta beslut.

JL
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Jo , det är den helt klart. Tuffare hoj finns knappast , men det är klart smaken är som baken , delad. :)


ÅTERIGEN NEJ :tungan

Om du jämför med R1 98-01 så ok. Men med tanke på att 954 finns bara i 02-och 03 så får du jämföra den med andra 02-03 Då tycker jag personligen en gixxer 03 är jävligt cleen, Fast en R1:a är ju inte ful heller hehe, men 954 ser gamal ut i jämförelse då...

Men som sagt smaken är ju som framstjärten (Flickor) delad :tuttar :)
 

Romi34

Äntligen hoj igen
Gick med
15 May 2007
Ort
Härnösand
Hoj
Kawasaki ZZR 1400-07
ÅTERIGEN NEJ :tungan

Om du jämför med R1 98-01 så ok. Men med tanke på att 954 finns bara i 02-och 03 så får du jämföra den med andra 02-03 Då tycker jag personligen en gixxer 03 är jävligt cleen, Fast en R1:a är ju inte ful heller hehe, men 954 ser gamal ut i jämförelse då...

Men som sagt smaken är ju som framstjärten (Flickor) delad :tuttar :)

Firebladen ser inte gammal ut i mitt tycke.:yoparty :yoparty :yoparty
 

Bifogat

  • garage.jpg
    garage.jpg
    66 KB · Visningar: 81

Kneedrag

Guest
Varför inte provköra en GSXR 1000 eller 750 ?
Jag har suttit på en R1 03 bak och det är ingen höjdare Hård dyna:gnissla . Suzuki gsxr 1000 01 är mycket bättre åkte Trollhättan- Assen o tebax inga besvär.
Honda har jag provkört 929 för jag var sugen på den men blev så besviken på motorn som är klen om man jämför med min GSXR. 954 ska ju vara bättre som sagt men jag skulle provköra alla hojar. Allt beror på vad du är ute efter.

Lycka till
Som tjej sitter man bäst på gixxern my 2 cents

GixxerTina slår alla vurprekord:näsblod
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Firebladen ser inte gammal ut i mitt tycke.:yoparty :yoparty :yoparty

JO framifrån gör den det.. Sen rycker jag den inte har någon karaktär i motorn.. Den är så jämn över hela registret. Inget jävlar här händer det grejor. Men som sagt det räcker ju till och blir över för en annan. men det är ju så jävla skönt att känna den där lilla extra sparken...

Men Honda är ju kända för sin Kvalité. Det är ju ett extra + som jag skulle ta hänsyn till vid köp av hoj utan garantie.

Jag är egentligen Suzuki freak men köpte en Yamaha R1 för att jag inte hittade en Gsxr 1000 när jag letade hoj. Nästa hoj blir helt klart en GSXR 1000 K5/K6 Eller GSXR 750 K6 :yoparty

///Micke
 
Last edited:

Teamturbo

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Forserum
Hoj
Letar för fullt
har både haft R1 och 954 och tycker de va skönare att åka och skjutsa på 954an samt att dom som åkt me suttit bättre på 954an men åker man själv och vill köra lite hårt så är R1an mycket roligare enligt mig. Sen är bromsarna betydligt bättre på 954a mot R1an

men som sagt testa och välj själv

//johan
 

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
Såld!! Z1000-06
Självklart ska du ha Yamaha R1...inte Honda:arsele
Sen är det bara att köra, utan flickan! Kombinationen sporthoj och flickvänn kan vara lite knepig!


Knepig???
hmm tjejer kan ju oxå köra hoj..

du kan ju alltid låta henne provköra hojen så skaffar hon kort själv i stället..
 

CARLA

Nu SMC:ad
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Möndal
Hoj
929
Suget efter en sporthoj är så stort nu så nu är det verkligen dags för en investering men jag har sån beslutsångest...
Ska jag köpa en Yamaha R1 eller en CBR 954 och är de bra cyklar om man vill ta med damen på en tur ?



Att välja hoj är som att välja dam, man tar den man faller för!

(eller med om man klantar sig vid provkörningen muhahaha)

MtB
 
Nyheter
Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

Top