Jag har bara åkt nån enstaka mil bakpå min R1:a, och det är väl ingenting jag direkt längtar tillbaka till Stenhård dyna var väl bara en av sakerna man gnällde på. Hade dock min handledare bakpå i säkert 20 mil och han klagade inte speciellt mycket. Är annars grymt nöjd med hojen. Jag tycker att man får mycket motorcykel för pengarna.
Ser att du också bor i Kramfors. Säg till om du vill provåka/köra innan du bestämmer dig för vilken du ska köpa.
Jag har bara åkt nån enstaka mil bakpå min R1:a, och det är väl ingenting jag direkt längtar tillbaka till Stenhård dyna var väl bara en av sakerna man gnällde på.954'an är inte bättre den. Iofs har jag bara kört en -02'a.
Suget efter en sporthoj är så stort nu så nu är det verkligen dags för en investering men jag har sån beslutsångest...
Ska jag köpa en Yamaha R1 eller en CBR 954 och är de bra cyklar om man vill ta med damen på en tur ?
I det fallet finns bara ett val . Köp Hondan. Varför , jo dessa R1:er ser man överallt , vill du ha en hoj , modell som inte är allt för vanlig så köp Hondan.
954 tillverkades endast 2002 och 2003 sen blev det 1000 kubik.
Har själv en 954 som jag nu kört 150 mil på , hade dock gått 2850 mil då jag köpte den. Sen är ju så klart frågan vilket pris. 2002 borde ligga på ca
60 000:- - 70 000:- beroende på skick och mil , något mer kanske för 2003.
Jag är nöjd med min hoj och den går även köra vettigt på låga varv i stan för att vara sporthoj. Många anser 954 vara lite klent jämfört med 1000 kubikarna men jag har effekt som räcker till och blir över.
Tänk på att köra med förstånd och vara förutseende i trafiken , det finns många "faror".
Honda 954 är förtusan inte en ovanlig hoj!!!
Till trådstartaren: Köp den du tycker är snyggast.
Hondan är snyggast , helt klart
NEJ DET ÄR DEN INTE
///Micke
Jo , det är den helt klart. Tuffare hoj finns knappast , men det är klart smaken är som baken , delad.
Självklart ska du ha Yamaha R1...inte Honda
Sen är det bara att köra, utan flickan! Kombinationen sporthoj och flickvänn kan vara lite knepig!
ÅTERIGEN NEJ
Om du jämför med R1 98-01 så ok. Men med tanke på att 954 finns bara i 02-och 03 så får du jämföra den med andra 02-03 Då tycker jag personligen en gixxer 03 är jävligt cleen, Fast en R1:a är ju inte ful heller hehe, men 954 ser gamal ut i jämförelse då...
Men som sagt smaken är ju som framstjärten (Flickor) delad
Firebladen ser inte gammal ut i mitt tycke.
Självklart ska du ha Yamaha R1...inte Honda
Sen är det bara att köra, utan flickan! Kombinationen sporthoj och flickvänn kan vara lite knepig!
Suget efter en sporthoj är så stort nu så nu är det verkligen dags för en investering men jag har sån beslutsångest...
Ska jag köpa en Yamaha R1 eller en CBR 954 och är de bra cyklar om man vill ta med damen på en tur ?
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|