Men finns väl massa gammla 125or som är nedstrypta till 15häst.
Det tråkiga med dom nya 125orna är ju att dom ofta inte har 15häst utan typ 10
Dom gammla kostar ju ingenting heller...
De nya brukar ha ca 15hk
Men finns väl massa gammla 125or som är nedstrypta till 15häst.
Det tråkiga med dom nya 125orna är ju att dom ofta inte har 15häst utan typ 10
Dom gammla kostar ju ingenting heller...
Har kollat men hittar ingen 125:a cross reggad som lätt mc och ligger runt 15000
dom ligger jue typ runt 25000
Man vill jue inte köra cross 4-takt, blir inte så kul då
Ska väll bara köra ca 1-2 mil per dag som pendling, men ibland kanske 10 mil till Stockholm eller nått
Men man vill ju kunna ha lite kul på hojjen samt klara av att övningsköra med den
Skulle egentligen vilja ha en offroad men det blir så jävla dyrt jue
Okej, nån som har nått förslag om en offroad då?
Funderade lite på Suzuki DR125SM för 19 900 är det värt eller?
Men frågan är ju hur rolig den är att köra eftersom att en inte är så stark
och jag säger såhär, du försvarar din skithoj för du inte hade råd med bättre,
börjar bli jävligt trött på ditt optimitiska beteende angående din hoj,
erkänn den e skit och att du hade velat ha mer effekt
Ska du köra lagligt= honda cbrn
vill du ha roligt och även kunna köra långa turer på 10 mil och mer= Aprilia rs och stryp av den
2-takt
+ Går att trimma lättare
+ Snabbare acc
+ Bättre topphastighet
- Dyra service kostnader
- Låter inte skärskilt bra, om man inte fixar ett bra avgasrör.
- Drar mer bensin.
4-takt
+ Skönt ljud.
+ Skakar inte lika mycket som 2T.
+ Drar mindre bensin
+ Låga service kostnader
- Har inte ett acc som man säger waaoow åt.
- Dålig topphastighet
Om du känner att du vill kunna dra iväg vid rödljusen och lämna allt bakom dig, det vill säga snabbt acc.
Så skaffa en 2-takt inge snack om saken.
Men om du istället vill åka bara för att det är härligt, skaffa 4-takt.
Det blir inge skillnad om du är ute och åker i kurvor och sådant och om du tänkt att köra lagligt så är det inge snack om att det är en 4-takt du ska ta!
För det finns ingen som åker 120+ när man åker i kurvor.(Bara dom som avsiktligt vill bli köttslamsor).
Mellan en 2T & 4T är det marginell skillnad om dom båda är orginal, förutom topphastigheten.
Kan göra en lista.
2-takt
+ Går att trimma lättare
+ Snabbare acc
+ Bättre topphastighet
- Dyra service kostnader
- Låter inte skärskilt bra, om man inte fixar ett bra avgasrör.
- Drar mer bensin.
4-takt
+ Skönt ljud.
+ Skakar inte lika mycket som 2T.
+ Drar mindre bensin
+ Låga service kostnader
- Har inte ett acc som man säger waaoow åt.
- Dålig topphastighet
Hur långt brukar en aprilia kunna rulla före saker behövs bytas o gå sönder?
Edit: Aprilian har rullat 1500mil och är 00a
dom är osäkra om kolven har blivit bytt och mycket sånt för att den bara har stått i 3 år
en motorcykel är till för att köra snabbt och ta kurvor med,köra på hop o sladda grus med, köra och uppleva vädret på en raka i mil
Vissa åker inte hoj för att åka som dårar och dö ung (LOL).
Vissa åker för att dom gillar känslan av frihet and stuff!
Alla som har 1600cc harleys åker inte som 16 åringar på 125 2T.
Vissa åker inte hoj för att åka som dårar och dö ung (LOL).
Vissa åker för att dom gillar känslan av frihet and stuff!
Alla som har 1600cc harleys åker inte som 16 åringar på 125 2T.
Det var ju det jag försökte säga med mitt högst poetiska inlägg
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |