Anndreeaas
otursfågeln
det du beskriver har inget med motorcykel att göra, iaf inte specifikt, de kan du göra med vilket fordon som helst i princip
Själv tycker jag att man känner mer frihet på ett fordon utan kaross
Grabbar har en liten snabb fråga, min morfar har haft mc kort riktigt länge men han har ingen mc
Kan han övningsköra med mig fast kan han åka på en moppe istället för mc?
Eller kan han bli skjussad av min farbror på hans mc bakom mig?
han har kört o kan köra men grejjen är att han har skadat ena knät så han orkar inte med en så tung mc som min farbror har
okej, men visst kan inte han bli skjussad bakom på en annan mc?
jo tycker jag oxå, men problemet är att han bara har haft mc-kortet i 1 år
Lånar tråden lite. På tal om beslutsångest.
Vad skulle ni välja för hoj? En CBR 125 2011 eller den nya KTM Duke 125 som släpps ni i mars?
För/Nackdelar?
ktm duken, verkar förjävla rolig och den enda fyrtaktarn ja skulle tänka mig köpa,
cbr:n
Känns för mig som ett skal runt något den inte är, den ser ut som en snabb hoj men det är ingen snabb hoj,
Köp ktm:en, garanterad körglädje på den saken asså, trots effekten, perfekt fyrtaktare
Ligger väl lite något i det du säger. Trots att båda har insprutning och är LC. Cbr:en har 12.8 hk och 2 ventiler. KTM:en har typ 15.2 hk och 4 ventiler, och väger mer än 10 kilo mindre.
Frågan är bara vilken som är skönast att köra långt på? (Har planerat någon långkörning)
Cbr:en har ju en bra packbox man kan köpa till men man sitter ganska framlutad men väl skyddad från luften. KTM:en har ju inga kåpor men betydligt upprätare ställning.
Sen så har ju Hondan 5 års garanti. Jämfört med KTM som har 2 år. Tror iofs inte att det händer något direkt dom närmaste åren om man köper en sprillans. Dagens 4 taktare är nog väldigt driftsäkra.
Kollade föressten upp det där med att handledaren sitter bak på MC:n medans man övningskör.
Det gäller INTE för 125 om man är under 18.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|