Beslutsångest

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
det du beskriver har inget med motorcykel att göra, iaf inte specifikt, de kan du göra med vilket fordon som helst i princip

waga95

Guest
Själv tycker jag att man känner mer frihet på ett fordon utan kaross ;)

Simson17

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Hoj
cb650
Grabbar har en liten snabb fråga, min morfar har haft mc kort riktigt länge men han har ingen mc
Kan han övningsköra med mig fast kan han åka på en moppe istället för mc?
Eller kan han bli skjussad av min farbror på hans mc bakom mig?

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Grabbar har en liten snabb fråga, min morfar har haft mc kort riktigt länge men han har ingen mc
Kan han övningsköra med mig fast kan han åka på en moppe istället för mc?
Eller kan han bli skjussad av min farbror på hans mc bakom mig?

En moppe ? Absolut inte.

Är han så gammal så han fick med sig A kortet med B kortet? Kan han ens köra motorcykel?

Hör med din farbror om han kan låna ut sin MC till din morfar.

Simson17

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Hoj
cb650
han har kört o kan köra men grejjen är att han har skadat ena knät så han orkar inte med en så tung mc som min farbror har

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Du kan skjutsa honom! Under körtekniksövningar kan han stå bredvid medans du kör själv.
Återkommer när jag hittat säker fakta som stödjer detta, även om det kan låta lite knäppt eftersom man inte får skjutsa med A1 när man är <18 år.
Edit:
http://www.korkortsportalen.se/jag-ska-ta-korkort/motorcykel/Ovningskorning/utbildningsvagar/
Tror stycket längst ned räcker som bevis ifall herr Kon Stapel dyker upp, men för säkerhets skull så kan man ringa nånstans och fråga^^

Edit2: Hm, jag som trodde att det är var OT-tråden!

Last edited:

Dubstep

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2011
Hoj
XTZ 660 Tenere -92
Lånar tråden lite. På tal om beslutsångest.

Vad skulle ni välja för hoj? En CBR 125 2011 eller den nya KTM Duke 125 som släpps ni i mars?
:yoparty
För/Nackdelar?

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Lånar tråden lite. På tal om beslutsångest.

Vad skulle ni välja för hoj? En CBR 125 2011 eller den nya KTM Duke 125 som släpps ni i mars?
:yoparty
För/Nackdelar?

ktm duken, verkar förjävla rolig och den enda fyrtaktarn ja skulle tänka mig köpa,

cbr:n
Känns för mig som ett skal runt något den inte är, den ser ut som en snabb hoj men det är ingen snabb hoj,

Köp ktm:en, garanterad körglädje på den saken asså, trots effekten, perfekt fyrtaktare

Dubstep

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2011
Hoj
XTZ 660 Tenere -92
ktm duken, verkar förjävla rolig och den enda fyrtaktarn ja skulle tänka mig köpa,

cbr:n
Känns för mig som ett skal runt något den inte är, den ser ut som en snabb hoj men det är ingen snabb hoj,

Köp ktm:en, garanterad körglädje på den saken asså, trots effekten, perfekt fyrtaktare

Ligger väl lite något i det du säger. Trots att båda har insprutning och är LC. Cbr:en har 12.8 hk och 2 ventiler. KTM:en har typ 15.2 hk och 4 ventiler, och väger mer än 10 kilo mindre.
Frågan är bara vilken som är skönast att köra långt på? (Har planerat någon långkörning)
Cbr:en har ju en bra packbox man kan köpa till men man sitter ganska framlutad men väl skyddad från luften. KTM:en har ju inga kåpor men betydligt upprätare ställning.
Sen så har ju Hondan 5 års garanti. Jämfört med KTM som har 2 år. Tror iofs inte att det händer något direkt dom närmaste åren om man köper en sprillans. Dagens 4 taktare är nog väldigt driftsäkra.

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Ligger väl lite något i det du säger. Trots att båda har insprutning och är LC. Cbr:en har 12.8 hk och 2 ventiler. KTM:en har typ 15.2 hk och 4 ventiler, och väger mer än 10 kilo mindre.
Frågan är bara vilken som är skönast att köra långt på? (Har planerat någon långkörning)
Cbr:en har ju en bra packbox man kan köpa till men man sitter ganska framlutad men väl skyddad från luften. KTM:en har ju inga kåpor men betydligt upprätare ställning.
Sen så har ju Hondan 5 års garanti. Jämfört med KTM som har 2 år. Tror iofs inte att det händer något direkt dom närmaste åren om man köper en sprillans. Dagens 4 taktare är nog väldigt driftsäkra.

Klart du ska köpa KTM, Hondan har ju föfan cykeldäck!
Och allt det som Andreas nämnde här ovan såklart.

waga95

Guest
Tycker det inte är nå snack om att du ska köpa en KTM duke :)
Kan tipsa om trim-kitet man kan köpa till som orginal tillbehör.
På 200cc och 25 hästar lär den sticka iväg jäkligt bra ;)

Kollade föressten upp det där med att handledaren sitter bak på MC:n medans man övningskör.

Det gäller INTE för 125 om man är under 18.

Cagiva raptor

Dirty Deeds Done Dirt Cheap!
Gick med
15 Aug 2010
Hoj
Cagiva raptor, Ducati S2R 1000, Ducati monster 1100 evo
Kollade föressten upp det där med att handledaren sitter bak på MC:n medans man övningskör.
Det gäller INTE för 125 om man är under 18.

Aha vart hittade eller fick du höra det någonstans????
Själv har jag skjutsat farsguben som är min handledare bak på min hitills.
Dock ska vi dra igång hans RD till våren så då blir det varsin men får man verkligen inte skjutsa handledaren som 16 åring?:tummenupp

Simson17

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Hoj
cb650
Grabbar, var o kolla på hondan idag och finns nåra problem
Det är ett litet "stenskott" på tanken ( lita lacksläpp)
sen så är ena framblinkersen av
och slutligen så är framstänkskärmen lite lös/trasig
men Hondan har bara rullat runt 500mil och verkar i fint skick, hur mycket är den värd?
Det är en 2008 blå
han har ramlat/krockat lite lätt med den därför är delarna trasiga
men finns det nån chans att ramen eller något har tagit skada?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati