Beställt ett Berek 3214

Thompson

uääää!
Gick med
19 Dec 2004
Hoj
CBR 600RR
så, nu var det gjort, beställde nyss ett Berik 3214 strl50 från fc-moto. Har länge gått och väntat på att beställa, men varit osäker på storlek...Har inte hittat någon affär i närheten som haft detta märke. Har 52 på mitt nuvarande helställ....och det sitter rätt löst. Speciellt runt arslet men även vid knäskydden.
Så jag tror nog att 50 ska vara min storlek. Det ska ju sitta som ett korvskinn, det är ju vitsen...Men man vet ju aldrig, det kanske skiljer sig markant mellan olika märken. Hursomhelst så är ett storlek 50 på väg. Jag är ca 1.80m och väger typ 76-77 kg, så vi får väl se. Men jag har läst lite om hur man kan göra om det är "för" litet. Duscha med det osv. Nån som tvivlar på att storlek 50 kommer att passa?

Kristijan

Medlem
Gick med
30 Aug 2005
Hoj
SV650S K4 Såld! Yamaha R6 -02 utagen -03 Såld - Nuvarande hoj Yamaha YZF-R1 -98
Jag beställde en Arlen Ness delat ställ var det, i blå/vit/svart.
Jag beställde i storlek 54'a och jag är 183 cm och ca 80kg......
Överdelen av Arlen Ness stället var perfekt :tummenupp , lite tajt på mig men underdelen/byxorna var lite för stor i arslet o vid knäna känns det med konstigt. Har i o för sig aldrig haft skinställ så jag vet inte hur det ska sitta.
Jag måste dra upp byxorna lite för att stövlarna ska sitta bra....

Kan jag på nåt sätt göra så att byxorna passar lite bättre? :va

MVH / Kristijan

Last edited:

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Thompson skrev:
2211707 Nån som tvivlar på att storlek 50 kommer att passa?
Jag har ett 3213 och kör storlek 52, det sitter perfekt. Jag är 187 cm lång och väger 87 kg. Så strl 50 lär nog funka bra på dig, eller kanske t.o.m en storlek mindre, i värsta fall får du väl skicka tillbaka det och byta, det är inga större problem.

Thompson

uääää!
Gick med
19 Dec 2004
Hoj
CBR 600RR
H_sson skrev:

ooh :) Hoppas det sitter som handsken då :tummenupp

sgtpepper skrev:
2213198 Jag har ett 3213 och kör storlek 52, det sitter perfekt. Jag är 187 cm lång och väger 87 kg. Så strl 50 lär nog funka bra på dig, eller kanske t.o.m en storlek mindre, i värsta fall får du väl skicka tillbaka det och byta, det är inga större problem.

Skönt att höra :) , vi får väl se om det kommer i veckan och hur det passar

pwracing

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2006
Hoj
SUZUKI VZ800
Thompson skrev:
2211707 så, nu var det gjort, beställde nyss ett Berik 3214 strl50 från fc-moto. Har länge gått och väntat på att beställa, men varit osäker på storlek...Har inte hittat någon affär i närheten som haft detta märke. Har 52 på mitt nuvarande helställ....och det sitter rätt löst. Speciellt runt arslet men även vid knäskydden.
Så jag tror nog att 50 ska vara min storlek. Det ska ju sitta som ett korvskinn, det är ju vitsen...Men man vet ju aldrig, det kanske skiljer sig markant mellan olika märken. Hursomhelst så är ett storlek 50 på väg. Jag är ca 1.80m och väger typ 76-77 kg, så vi får väl se. Men jag har läst lite om hur man kan göra om det är "för" litet. Duscha med det osv. Nån som tvivlar på att storlek 50 kommer att passa?

du lär nog få kämpa på ett tag för att kränga på dig ett 50 med dina mått,......... skulle va kul o se på! :hihi

Thompson

uääää!
Gick med
19 Dec 2004
Hoj
CBR 600RR
pwracing skrev:
2213340 du lär nog få kämpa på ett tag för att kränga på dig ett 50 med dina mått,......... skulle va kul o se på! :hihi

haha, jag får kanske smörja in mig i något innan, vaselin, smör? :D

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
R6´99 R7ed.
Hmm.. själv är jag 186/83kg o kör på stl52 i mitt dainese... men människor är som baken.. olika.. eller hur det nu va

Kristijan skrev:
2211868 Jag beställde en Arlen Ness delat ställ var det, i blå/vit/svart.
Jag beställde i storlek 54'a och jag är 183 cm och ca 80kg......
Överdelen av Arlen Ness stället var perfekt :tummenupp , lite tajt på mig men underdelen/byxorna var lite för stor i arslet o vid knäna känns det med konstigt. Har i o för sig aldrig haft skinställ så jag vet inte hur det ska sitta.
Jag måste dra upp byxorna lite för att stövlarna ska sitta bra....

Kan jag på nåt sätt göra så att byhorna passar lite bättre? :va

MVH / Kristijan

Thompson

uääää!
Gick med
19 Dec 2004
Hoj
CBR 600RR
kiwimaddog skrev:
2213497 Hmm.. själv är jag 186/83kg o kör på stl52 i mitt dainese... men människor är som baken.. olika.. eller hur det nu va

...hm...det verkar sanneligen så, en del kanske har den mesta "massan" runt midjan, vilket kräver ett större ställ :hihi

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
Själv ålar jag in mig i stolek 48!
Det var tajt som tusan i början..
men efter man kört ett par ggr. och tagit på och av sig det så börjar det bli alldeles lagomt :)

Men jag var skapligt orolig i början.. :D

Är 183/73 liten/stor

/Freddan

Thompson

uääää!
Gick med
19 Dec 2004
Hoj
CBR 600RR
pwracing skrev:
2215058 -Nää,...men manligt bredaxlad!,... :tummenupp

yeah right, and I'm :tomten

:hihi

frefeh skrev:
2219345 Själv ålar jag in mig i stolek 48!
Det var tajt som tusan i början..
men efter man kört ett par ggr. och tagit på och av sig det så börjar det bli alldeles lagomt :)

Men jag var skapligt orolig i början.. :D

Är 183/73 liten/stor

/Freddan

Hm, men då kan fan inte storlek 50 vara för liten för mig !!

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...