Muhahahaha!
En klassiker från vårt forum!
Så bra!!
Historierna om denna Sheriff är lika lika många och mytomspunna som Fantomen, men ingen kan ta ifrån han att han har lämnat ett fast och solit fotmärke i hojjehistorien här i Huvudstaden!
Största skrönan är att han ska ha bötfällt sin egen fru för fortkörning i Täby..det är bara för bra för att vara sant, men med Tommy vet man aldrig
Jag kan bara förtälja en liten episod från fjol, satt hemma och pillade med nyinköpta scannern, det sprakar till på 80-bandet, 70 (ledningscentralen) ropar ut till Citytrafiken för att kolla av vart dom befinner sig, givetvis så upprättshålls radiodisciplin med vederbörade nummer på enheterna..så här lät det:
-70 till 9183, 70 till 9167 ( numrerna kommer jag inte ihåg exakt) 70 till 9712, vart befinner ni er?
Samtliga rapporterade in sina positioner, en rutingrej, men då:
- 70 till Tommy, vart är du?
- Jag är på specialuppdrag
- Ok, 70 till samtliga, Tommy är på specialuppdrag
- 70 till Tommy, position?
- Jag står och väntar i en port på Hantverkargatan
- 70 till Tommy, i en port?
- Det är någon i det här huset som har en sån där HD som låter fasiken när han åker iväg, folk har klagat, jag ska ta han i örat
- 70 till samtliga, ja, ni hörde, Tommy är på specialuppdrag
Vad jag garvade, vad hände med radiodisciplinen?
Muhahahahaha!!!
Sheriffen står över sånt, specialuppdrag, det är melodin!
Än bättre var det för ett par år sedan, Boyzen stod parkerade utanför ZuDonk svea, det är onsdag och traditionsenlig 2 cheese och en vatten ska smulas ner, alla hojjar står snyggt och prydligt uppradade utanför..
Då kommer Tommy på sin något omoderna BMW, parkerar längst bort, fäller upp luckan på hjälmen, öppnar packväsken och tar fram bötesblocket, jag sa till boyzen, att nu får ni hålla i hatten för nu är byns stora Sheriff här och han verkar vara på hugget!
Från vänster till höger börjar Tommy böta parkerade hojjar, miniblinkers, skattemärke, däckmönster, reflex, tja alles..alla står bara häpna och undrar vad han håller på med?
- Vafan håller du på med? säger en av boyzen, du kan förfan inte böta PARKERADE hojjar?????
- Ska vi slå vad? Ni kan ju alltid överklaga, säger Tommy och plitar vidare
Nu har Tommy plötsligt SLUT på bötestalonger, han börjar vända tillbaks till hojjen för att fylla på..
En av boyzen tycker att , nä nu åker jag, han har miniskylt och blinkerserna håller inte minimiavståndet, han kliver på hojjen och startar..
Tommy stannar till och vänder sig om, kollar lite förstrött mot polaren som startar och kör iväg lite diskret, Tommy återvänder för att fylla på bötesblocket, vi andra kliver på hojjarna och kör därifrån..
2 veckor senare kommer polaren och säger:
- Fan, ni vet för ett par veckor sedan när vi på svea och den där galne snuten kom å lappa?
- Ja?
- Idag fick jag ett inbetalningskort på posten på böter för miniskylt och avsaknad av reflex!!
- Va?
-Ja, och på böteslappen satt det en rosa Post-it, där stod:
Du ska inte tro att du kommer undan, vi syns på vägarna, hälsningar Tommy
Muhahahahahahahahaha!
Priceless!!
Säga vad man vill, men nog är Tommy Sheriffernas sheriff..