Best of Hamrén

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
En mycket fin midsommar kväll 1986 så var jag och några vänner på väg in till donken på Sveavägen när vi Söderleds tunneln uppfattar en kraftig fotoblixt i från en civil Saab 9000 turbo...............!

Haha, vilken jävla rövarhistoria! Kan det vara ni som har format hans agg mot oss?:D

När klev han upp på surhojen för första gången? vet någon det?
 

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Ort
I stan på landet.
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Milda Matilda sicken underbar tråd! Även fast han egentligen låter som någon jag borde avsky, så känns han ändå rätt skön på något vis. Fast mer som muséeföremål, än utövande lagriddare månne.

/perris
 

mrbadger

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2007
Ort
solna
Hoj
triumph legend 01
ok , vi har väl alla råkat ut för Hamren själv har jag stöt på honom så många ggr att jag slutat räkna....

Vid ett tillfälle... ni vet ju att han inte direkt älskar ombyggda fordon.... stoppade han mig och gjorde en flygande inspektion / besiktning tyvärr för honom e den hojen reggad som 1950 årsmodell.. ha ! men tji fick jag.. lite för liten framstänka ( ingen alls) å för kort bak , men sen tog han fram storsläggan ! av med hjälmen ! e den månne sis-märkt nja typ tysk militär mössa e ju inte det. Böter.
Sen kom det ... Hamren kom fram till att det kanske skulle kunna definieras som hets mot folkgrupp med den typen av hjälm - tyvärr för honom å tacksamt för mig så finns inga såna brott i VTF- puh
den kvällen kostade mig rakt av 1500 spänn (15 år sen typ)
 

mrbadger

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2007
Ort
solna
Hoj
triumph legend 01
fick frågan av en flicka blå som va på klubben om klistermärket svarade att det va en annan tommy ... hm sa hon hm sa vi kan ni inte ta bort den? frågade hon . nej sa vi den sitter ju på privat egendom i ett privathus... hon såg tveksam ut
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
undra vad den mannen ska göra när han går i pension:va han kommer säkert gå omkring och ropa BÖTER! :D

Läste i tidningen för ett tag sedan, att det fanns sop-spioner, som tog folk när de på bar gärning sopsorterade fel vid sopstationerna. Tydligen var det en del pensionerade poliser och annat löst folk som sysslade med det. Kanske kommer det vara där du hittar honom? :)
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Ha ha ha! Garvar :arsele av mig! Vilken stjärna!

Men, han är inte ensam om att vara beryktad polis.
Vi har en här nere åxå, samma stil och ser fan nästan likadan ut. :D
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Läste i tidningen för ett tag sedan, att det fanns sop-spioner, som tog folk när de på bar gärning sopsorterade fel vid sopstationerna. Tydligen var det en del pensionerade poliser och annat löst folk som sysslade med det. Kanske kommer det vara där du hittar honom? :)

Ja, han kommer garanterat dyka upp ur kompostcontainern och skrika att eklöv minsann INTE är komposterbart!
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Finns väll någon liknande person inom Trafikgruppen som har dille på att klippa bilar som inte riktigt håller sig till standard?
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Jag tror inte att hamrén är så kaxig när det kommer till att prata engelska

Liten jävla väghitler låter det som.

Baserat på bilderna så tror jag det var Herr Hamrén som jag och ullis fick häng av på E4 in till Stockholm, strax innan Nortull avfarten förra sommaren.

Vi gasade på ganska friskt, som vi brukar då det är trist motorväg. Busade runt bilarna lite o bytte filer hejvilt. Ullis hamade ganska långt bakom mig (hur det nu gick till då hon körde R1a på den tiden) men jag kollade i backspegeln då och då.
När jag gjort ett praktfilbyte och kört från innersta filen till yttersta filen utan att blinka (fanns nästan ingen traffik :p just då) så ser jag någon i backspegeln och antar att det är ullis som kommit ifatt. Dock ser jag till min fasa att det är en snuthoj med en arg gubbe som kör ca 2 dm bakom mig.

Han kör upp bredvid mig..och stirrar så in i helvete. Jag har fortfarande visiret nerfällt, så han ser inte mitt ansikte (hade han gjort det hade han nog krämat på sig av njutning för jag var skitnervös).

Jag blir helt paralyserad av skräck och börjar svamla i min hjälm om att jag är ledsen och en massa annat dravvel som en riktig FJOLLA..som tur är hör han inget eftersom vi fortfarande kör.

Han saktar ner farten så att han hamnar bakom mig igen och kollar in regplåten på hojen (som fortfarande var irländskreggad (och oförsäkrad i sverige :p)..olagligt :p men jag hade ju fortfarande mitt irländska körkort och snackar dialekten perfekt så jag hade ju kunnat hävda att jag var på semester:rolleyes: )..kör fram bredvid mig igen, ser otroligt frustrerad ut och fiser sedan iväg i ca 150 km/h.

Antar att han inte orkade befatta sig med "utländska" förare :p
 
Last edited by a moderator:

Smagatusk

Guest
Muhahahaha!
En klassiker från vårt forum!:tummenupp
Så bra!!

Historierna om denna Sheriff är lika lika många och mytomspunna som Fantomen, men ingen kan ta ifrån han att han har lämnat ett fast och solit fotmärke i hojjehistorien här i Huvudstaden!

Största skrönan är att han ska ha bötfällt sin egen fru för fortkörning i Täby..det är bara för bra för att vara sant, men med Tommy vet man aldrig:D

Jag kan bara förtälja en liten episod från fjol, satt hemma och pillade med nyinköpta scannern, det sprakar till på 80-bandet, 70 (ledningscentralen) ropar ut till Citytrafiken för att kolla av vart dom befinner sig, givetvis så upprättshålls radiodisciplin med vederbörade nummer på enheterna..så här lät det:

-70 till 9183, 70 till 9167 ( numrerna kommer jag inte ihåg exakt) 70 till 9712, vart befinner ni er?
Samtliga rapporterade in sina positioner, en rutingrej, men då:
- 70 till Tommy, vart är du?
- Jag är på specialuppdrag
- Ok, 70 till samtliga, Tommy är på specialuppdrag
- 70 till Tommy, position?
- Jag står och väntar i en port på Hantverkargatan
- 70 till Tommy, i en port?
- Det är någon i det här huset som har en sån där HD som låter fasiken när han åker iväg, folk har klagat, jag ska ta han i örat
- 70 till samtliga, ja, ni hörde, Tommy är på specialuppdrag

Vad jag garvade, vad hände med radiodisciplinen?
Muhahahahaha!!!
Sheriffen står över sånt, specialuppdrag, det är melodin!:D

Än bättre var det för ett par år sedan, Boyzen stod parkerade utanför ZuDonk svea, det är onsdag och traditionsenlig 2 cheese och en vatten ska smulas ner, alla hojjar står snyggt och prydligt uppradade utanför..

Då kommer Tommy på sin något omoderna BMW, parkerar längst bort, fäller upp luckan på hjälmen, öppnar packväsken och tar fram bötesblocket, jag sa till boyzen, att nu får ni hålla i hatten för nu är byns stora Sheriff här och han verkar vara på hugget!:rolleyes:

Från vänster till höger börjar Tommy böta parkerade hojjar, miniblinkers, skattemärke, däckmönster, reflex, tja alles..alla står bara häpna och undrar vad han håller på med?
- Vafan håller du på med? säger en av boyzen, du kan förfan inte böta PARKERADE hojjar?????
- Ska vi slå vad? Ni kan ju alltid överklaga, säger Tommy och plitar vidare:huvet
Nu har Tommy plötsligt SLUT på bötestalonger, han börjar vända tillbaks till hojjen för att fylla på..

En av boyzen tycker att , nä nu åker jag, han har miniskylt och blinkerserna håller inte minimiavståndet, han kliver på hojjen och startar..

Tommy stannar till och vänder sig om, kollar lite förstrött mot polaren som startar och kör iväg lite diskret, Tommy återvänder för att fylla på bötesblocket, vi andra kliver på hojjarna och kör därifrån..

2 veckor senare kommer polaren och säger:
- Fan, ni vet för ett par veckor sedan när vi på svea och den där galne snuten kom å lappa?
- Ja?
- Idag fick jag ett inbetalningskort på posten på böter för miniskylt och avsaknad av reflex!!
- Va?
-Ja, och på böteslappen satt det en rosa Post-it, där stod:
Du ska inte tro att du kommer undan, vi syns på vägarna, hälsningar Tommy

Muhahahahahahahahaha!
Priceless!!:D :D :D :D
Säga vad man vill, men nog är Tommy Sheriffernas sheriff..
Verkar vara lite Buford T. Justice över den där snuthäcken...:censored
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Han kör fortfarande, annars så leker han polis fortfarande då han stannade mig idag för att jag bytte fil på essingeleden utan att blinka, han sade att det var trafikfarligt och regelvidrigt att göra så, men jag fick inga böter av han så jag funderade en stund på att fråga om han inte mådde bra.

Varför fick du inte böter?
Jo, för att han är pensionerad såklaaart :)
 

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Milda Matilda sicken underbar tråd! Även fast han egentligen låter som någon jag borde avsky, så känns han ändå rätt skön på något vis. Fast mer som muséeföremål, än utövande lagriddare månne.

/perris
När jag läste ditt inlägg så kom jag att tänka på den här snubben:

donquixote.jpg
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Ha ha ha! Garvar :arsele av mig! Vilken stjärna!

Men, han är inte ensam om att vara beryktad polis.
Vi har en här nere åxå, samma stil och ser fan nästan likadan ut. :D

nej nej de är Hamrén där nere också. Special uppdrag vettu! :D
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top