Bara stött på hamrén en gång, när jag budade för ett gäng år sedan.
Ingen jätterolig story, hade haft ett litet race med polisen tidigare på dagen, över tranebergsbron, norrmälarstrand, blev lite prejningsförsök från deras sida, så åka lite cykelbana och sen trollade jag bort mig efter stadshuset.
Lite nojjig var man ju, men jag körde ändå vidare på eftermiddagen, hade ju lådan full med bud..
Så vid 4-tiden ska jag hämta på bergs, korsningen sveavägen/kungsgatan ungefär, sladdar in bakom en röd volvo 940 med tonade rutor på lastplatsen och hoppar in på bergs. Medan jag väntar i receptionen ser jag ner på gatan, ser uppifrån att det är en civilbil när man ser in i den, ut kliver en rätt förbannad man, som börjar besikta min hoj, ringa in regnummer etc.
Nu dröjer dessutom budet, så jag får stå på vänt i 10-15 minuter, ser den arge mannen vanka av och an och gå i cirklar runt hojen hela tiden
När jag till slut kommer ner och ska sätta mig på hojen försöker han hindra mig från att sätta mig på hojen, utan att presentera sig, och frågar om jag har körkort. Spelar dock att jag inte förstått att han är polis, och svarar att det har han inte att göra med såvida han inte är polis.. Ännu mer förbannad hostar han ur sig att han är polis och vill se mitt körkort
- Jaha, hur ska jag veta att du är polis, kan jag få se ditt leg tack..
Sen kommer legget upp i en halvsekund, så jag inte hinner se det ens, får be att titta noggrant en gång till, så jag kan läsa att det är Hamrén
Vilket man iofs hade lite på känn att det var.. Han tuggade lite fradga, fick sen se mitt körkort, sen skrev han upp mig på sin "spaningslista" regnummer och budhoj.. Men det han var mest förbannad på var att min hoj med budlåda täckte korsningen som han skulle videoövervaka..
Sen fick man höra nån kortare version om att han nu visste vem jag var och att jag skulle passa mig noga i trafiken etc, för han hade ju hört om den tidigare jakten, och det den dagen inte det enda mcbudet de hade jagat