Best of Hamrén

Gick med
29 Sep 2007
Ort
Åkersberga
Hoj
NC30
Tydligen så finns det en polis i Norrtälje-trakten som ska heta Lundkvist och vara precis till sättet som Hamén. Trodde först att det var en skröna som hade olika namn på huvudpersonen i olika delar av Stockholmsområdet, men jag har insett att det finns flera likasinnande inom poliskåren :D

Är det nån som har hört nån historia om denna Lundkvist?
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Humor! :)

Eller så är jag bara ovanligt lättroad.


finns nog många som vill det, bara o säga en tid o plats. så lär det dyka upp en hel del, för när alla skriver sånt han gjort dem tror jag det blir en arme som fixat katapulter med elefantbajs.
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Underbar tråd.

Ingen Hamrén eller Lundkvist, iaf inte vad jag kan påminna mig. Finns visst ett ökänt stolpskott i Waxholm också. Var där med bilen (BMW 530 Xi -07) för att hämta en blomsterkreation till kusinens studentmottagning, och pappa polis som kommer mötande stannar bredvid bilen (stod vid backe, väntade på att mötande bilar skulle köra förbi, hinder på min sida). Följande dialog:

"Snygga helljus du har."
"Förlåt?"
"Snygga helljus du har."
"Jaså?"
"Ja."
"Inte har jag helljusen på inte."
"Nej, inte halvljusen heller."
"Jorå, de är minsann på."
"Nej."
"Jorå."
"Nej, du måste ha glömt dem."
"Nej, för då skulle jag se det här inne."
"Jag ser inte halvljusen här ute."

..jag smått irriterad..

"Nej, men det är ju inte konstigt att du inte gör. Du verkade ju se helljus ett tag."
"Jaha. Ja, ja. Ok, du får gå den här gången då."

Pratade senare med tjejens syrra som jobbar därute. Hon visste tydligen precis vem det var, och sade bara att jag skulle skita i honom.
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Tydligen så finns det en polis i Norrtälje-trakten som ska heta Lundkvist och vara precis till sättet som Hamén. Trodde först att det var en skröna som hade olika namn på huvudpersonen i olika delar av Stockholmsområdet, men jag har insett att det finns flera likasinnande inom poliskåren :D

Är det nån som har hört nån historia om denna Lundkvist?

jora han är kändis här i byn (Norrtälje) både yngre å äldre har historier att berätta..
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Bara stött på hamrén en gång, när jag budade för ett gäng år sedan.
Ingen jätterolig story, hade haft ett litet race med polisen tidigare på dagen, över tranebergsbron, norrmälarstrand, blev lite prejningsförsök från deras sida, så åka lite cykelbana och sen trollade jag bort mig efter stadshuset.
Lite nojjig var man ju, men jag körde ändå vidare på eftermiddagen, hade ju lådan full med bud..
Så vid 4-tiden ska jag hämta på bergs, korsningen sveavägen/kungsgatan ungefär, sladdar in bakom en röd volvo 940 med tonade rutor på lastplatsen och hoppar in på bergs. Medan jag väntar i receptionen ser jag ner på gatan, ser uppifrån att det är en civilbil när man ser in i den, ut kliver en rätt förbannad man, som börjar besikta min hoj, ringa in regnummer etc.
Nu dröjer dessutom budet, så jag får stå på vänt i 10-15 minuter, ser den arge mannen vanka av och an och gå i cirklar runt hojen hela tiden :D
När jag till slut kommer ner och ska sätta mig på hojen försöker han hindra mig från att sätta mig på hojen, utan att presentera sig, och frågar om jag har körkort. Spelar dock att jag inte förstått att han är polis, och svarar att det har han inte att göra med såvida han inte är polis.. Ännu mer förbannad hostar han ur sig att han är polis och vill se mitt körkort
- Jaha, hur ska jag veta att du är polis, kan jag få se ditt leg tack..
Sen kommer legget upp i en halvsekund, så jag inte hinner se det ens, får be att titta noggrant en gång till, så jag kan läsa att det är Hamrén ;) Vilket man iofs hade lite på känn att det var.. Han tuggade lite fradga, fick sen se mitt körkort, sen skrev han upp mig på sin "spaningslista" regnummer och budhoj.. Men det han var mest förbannad på var att min hoj med budlåda täckte korsningen som han skulle videoövervaka..
Sen fick man höra nån kortare version om att han nu visste vem jag var och att jag skulle passa mig noga i trafiken etc, för han hade ju hört om den tidigare jakten, och det den dagen inte det enda mcbudet de hade jagat ;)
 

mrstan

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2007
Ort
Södertälje
Hoj
2006, BMW 1200s
Sökte på Tommy Hamrén i eniro för att åka hem till han ett gäng o kasta bajs på hans hus, men shit vad många Tommy Hamrén det fanns.

Prova med den som bor i Täby enligt Radsit. Ring och berätta vilken dag ni gör det så kommer nog många från trafikpolisen och tittar på men kommer inte att ingripa. Det kan jag lova.

Hamréns ordningsföreläggande var så många att någon ställde dit en tom papplåda som rymmer 2500 kopieringspapper och skrev "Hamréns låda" på den. Det är sanning för jag har själv sett den. Är en fd trafikpolis.
 
Last edited:

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Prova med den som bor i Täby enligt Radsit. Ring och berätta vilken dag ni gör det så kommer nog många från trafikpolisen och tittar på men kommer inte att ingripa. Det kan jag lova.

Hamréns ordningsföreläggande var så många att någon ställde dit en tom papplåda som rymmer 2500 kopieringspapper och skrev "Hamréns låda" på den. Det är sanning för jag har själv sett den. Är en fd trafikpolis.

haha, illa illa:tungan
 

Henning!

Hör av dig till en gammal släkting! NU!
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Vid hoppet på Skånelavägen
Hoj
Byter hela tiden. Köper och köper.
Jag träffade honom här om dagen!
Inte ett öre i böter eller något. Han var bara trevlig.

Kollade bara körkortet och snackade lite Pan European.

/Henning!
 

Bifogat

  • godjul.jpg
    godjul.jpg
    125 KB · Visningar: 3,119

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Jag träffade honom här om dagen!
Inte ett öre i böter eller något. Han var bara trevlig.

Kollade bara körkortet och snackade lite Pan European.

/Henning!

Men han vet ju att du är journalist... därför du klarade dig !

Samma sak med ditt bakhjulsåka den där gången ;)
 

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Underbar tråd.

Ingen Hamrén eller Lundkvist, iaf inte vad jag kan påminna mig. Finns visst ett ökänt stolpskott i Waxholm också. Var där med bilen (BMW 530 Xi -07) för att hämta en blomsterkreation till kusinens studentmottagning, och pappa polis som kommer mötande stannar bredvid bilen (stod vid backe, väntade på att mötande bilar skulle köra förbi, hinder på min sida). Följande dialog:

"Snygga helljus du har."
"Förlåt?"
"Snygga helljus du har."
"Jaså?"
"Ja."
"Inte har jag helljusen på inte."
"Nej, inte halvljusen heller."
"Jorå, de är minsann på."
"Nej."
"Jorå."
"Nej, du måste ha glömt dem."
"Nej, för då skulle jag se det här inne."
"Jag ser inte halvljusen här ute."

..jag smått irriterad..

"Nej, men det är ju inte konstigt att du inte gör. Du verkade ju se helljus ett tag."
"Jaha. Ja, ja. Ok, du får gå den här gången då."

Pratade senare med tjejens syrra som jobbar därute. Hon visste tydligen precis vem det var, och sade bara att jag skulle skita i honom.

Pappa har en 5-serie -06, så förmodligen samma lampor.
Känner igen det där med att det inte är ovanligt att bli blinkad på för folk tror att man har helljus på.

Men det är grymt ljus på de bilarna :tummenupp
 

mrstan

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2007
Ort
Södertälje
Hoj
2006, BMW 1200s
Till er alla som blir stoppade av Mr Hamrén. Begär alltid rådrum på ordningsboten. Det har ni rätt till att få. 8 dagar var det på min tid. Blir mycket besvär för Mr Hamrén då. Måste han leta på ett svarskuvert som ni skall skicka in den underskrivna ordningsboten. Tillkommer inga kostnader för er men bara en del merjobb för Hamrén. *L*
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Den här tråden delar förstaplatsen tillsammans med poettråden med Valmers och gsxr1100.... kvällen är räddad: ):):)

Jag skulle nästan kunna tänka mej att ta en bötelapp enbart för att få äran att träffa denne legend!
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Hmm... Har för mig att en brorsdotter eller något till herr Hamrén finns registrerad här på Sporthoj. Det var i någon annan tråd där han diskuterades som hon dök upp och undrade "är det min farbror Tommy ni pratar om?" eller något liknande.
 

mrstan

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2007
Ort
Södertälje
Hoj
2006, BMW 1200s
Hmm... Har för mig att en brorsdotter eller något till herr Hamrén finns registrerad här på Sporthoj. Det var i någon annan tråd där han diskuterades som hon dök upp och undrade "är det min farbror Tommy ni pratar om?" eller något liknande.



"Släkten får man vännerna väljer man". Nog därför Tommy bara har sin släkt att umgås med.

Även när han skulle vara instruktör till folk som skulle utbilda sig på Polispiloten så kunde han avbryta utbildning i Värmland för att ta en fortsyndare fast vi åkt från Stockholm för att lära oss Polispiloten. Suck för denna man.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Tommy Hamren mönstrade min HD på Tyresörakan en natt: Mitt lucasbakljus från 1960 hade nummerskyltsbelysning. Men Tommy tyckte att skenet var en smula för rödaktigt. Det tog mig 30 minuters jiddrande att få honom att släppa mig utan bot :D
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Tommy Hamren mönstrade min HD på Tyresörakan en natt: Mitt lucasbakljus från 1960 hade nummerskyltsbelysning. Men Tommy tyckte att skenet var en smula för rödaktigt. Det tog mig 30 minuters jiddrande att få honom att släppa mig utan bot :D

De e värre me slappa snutar som inte hugger på senila bilister - han må orsakat diverse ekonomiska förluster för knuttar men det aggresiva myndighetsutövandet lär också sparat några liv o lemmar.

Känner man att man e oskyldig kan man ju....
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top