Best of Hamrén

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
De e värre me slappa snutar som inte hugger på senila bilister - han må orsakat diverse ekonomiska förluster för knuttar men det aggresiva myndighetsutövandet lär också sparat några liv o lemmar.

Känner man att man e oskyldig kan man ju....

Jovisst. Jag hade roligt åt honom. Han öppnade konversationenn med att säga:
-Det här är ju ingen riktig HD!
Nähä?
-Ja! Den har ju ingen rem. Alla HD har rem!
Jahaaa.

Jag tycker nog att han är ganska underhållande att pratade med. Men det är ju alltid irriterande att stå och lyssna på hans bannbullor när kompisarna drar vidare in till stan. Och det vet han :D
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Jag hörde av en kompis som är polis i sthlm att NÅGON stod med laser i polisens garage och sköt kollegorna och skrev ut böteslappar för fortkörning. Han är inte poppis den killen
 

IronMike

Guest
Jag fick böter en gång av mr h .... när jag stanna för att va schysst och inte sticka (hade lite sås i tanken, men jag trodde jag ärligt kunde förklara istuationen, sen va jag några år yngre än idag mm)...

Min regskylt höll på att ramla av påväg ner mot färjelägret vid skansundet, den hängde på sniskan i en skruv... så jag tog av den å lade regskylten i ryggan tillsammans med halva regskylthållaren som va hemgjord av föregående ägare.

Påväg hem, så stanna hamren mig. Först tänkte jag ösa på järnet hem (jag va några år yngre då..), men eftersom jag hade allt bevismaterial i ryggan å noll sås i tanken så stannade jag för att förklara läget, resultat = max böter, utskällning & försök till förnedring om varför mina knäpuckar kunde vara skrapade när man bara fick köra max 110 på våra vägar, å de vägarna gick ju rakt fram :(

Dessutom va jag så satans kissnödig efter en stor kaffe vid rosenhill, så det är den värsta stunden jag någonsin kan minnas på hoj.... :mad:
 

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Mot mig var han riktigt schysst trots att jag körde i bussfilen.
Naturligtvis stoppade han mig och förklarade att det kostar 1000kr.
Och naturligtvis protesterade jag inte om det. Förklarade bara läget att jag faktiskt inte hann uppfatta att det var en bussfil och bad om ursäkt.

Men jag fick åka utan bot. Riktigt schysst.

Man måste få begå misstag ibland, och jag kommer aldrig mer åka där trots att jag inte fick en bot.

Ödmjukhet inför personer som begått misstag kan ibland ta bättre än att bara kasta böter kors och tvärs.
 

Smagatusk

Guest
Jag hörde av en kompis som är polis i sthlm att NÅGON stod med laser i polisens garage och sköt kollegorna och skrev ut böteslappar för fortkörning. Han är inte poppis den killen

Om det är sant är han fan min idol. Äntligen ett snutäckel som inte håller kollegerna om ryggen utan ger dem samma skit som vanligt folk.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Kul tråd, verkligen!

Tycker bara att det stämmer bra in på vad jag uppfattar som urtypen för en trafikkonstapel, även om denne man verkar vara extrem i ordets försiktigaste mening...
 

Empan

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Cbr600
Tror ändå jag gillar den här snubben!

Fan vilken kul tråd! Blev just stoppad själv, dock i bil. Önskar fan att det varit hamrén som gav mej den fortkörningsbötern och indragen lapp i 3 månader.. Anus....
 

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
För några somrar sen när jag körde budhoj satt jag "tom" vid stureplan och väntade på jobb.
Plötsligt får jag höra ett skrikande och bankande. Det var Hamren som stod på andra sidan gatan och smällde med handflatan på "stoppförbudmärket" för att jaga bort taxibilarna som stod där.
Såg himla kul ut.
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Har en liten Hamrén historia från förrförra sommaren, var i huvudstan å hade hälsat på lite folk, och körde en sväng förbi kungsträdgården på vägen hem, stod för rött med min R1:a, som SBP inte alls skulle gilla för övrigt, när jag hör en snubbe ryta snett bakom mig "vart fan har du fått den regskylten ifrån (miniskylt) "? Vänder mig om och ser herr hamrén på sin bumse, högröd i ansiktet och med stirrig blick.. Svarade något i stil med: "öööh vet ej, den satt på hojjen när jag köpte den nyligen".. Hamrén gapar: "ja du har då faan inte fått den av VV iaf. nu åker du hem å byter skylt direkt, ser jag dig en gång till blir det böter och ombes".. Precis då slog de om till grönt, sket i å svara han, nickade bara och åkte, tyckte jag klarade mig rättså bra hehe..

Hojen hade förutom miniskylt även felaktigt placerade miniblinkers, bullrigt helsystem, tonade lysen fram, slitet bakdäck m.m. så det var ju skönt att slippa flygande bes..
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
För några somrar sen när jag körde budhoj satt jag "tom" vid stureplan och väntade på jobb.
Plötsligt får jag höra ett skrikande och bankande. Det var Hamren som stod på andra sidan gatan och smällde med handflatan på "stoppförbudmärket" för att jaga bort taxibilarna som stod där.
Såg himla kul ut.

hahaha, underbart, jag börjar gilla denna konstapeln, har han någon hemsida???
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Jag fick ombes på hojen för att mina blinkers blinkade för fort....

Han tog fram ett tidur och satte igång o blinka..... efter tre försök så konstaterade han att det var 12 blink för mycket per minut. Svensk bilprovning nästa. Lite överdrivet tycker jag.
 

Wolfkin

Lilla Ida sätt fart, vill ha sommar
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Ulricehamn
Hoj
Triumph Sprint ST -09
Jag fick ombes på hojen för att mina blinkers blinkade för fort....

Han tog fram ett tidur och satte igång o blinka..... efter tre försök så konstaterade han att det var 12 blink för mycket per minut. Svensk bilprovning nästa. Lite överdrivet tycker jag.

Petigt ja men nog låter det likt Hamrén.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag fick ombes på hojen för att mina blinkers blinkade för fort....

Han tog fram ett tidur och satte igång o blinka..... efter tre försök så konstaterade han att det var 12 blink för mycket per minut. Svensk bilprovning nästa. Lite överdrivet tycker jag.

Det kan inte ha varit ngn annan än Hamrén helt klart! :rofl
 

robbanh

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
mölndal
Hoj
fireblade
Jag har en polare som kör lastbil. Han blev stannad av snuten för att dom tyckte att han hade för mycket lyktor och extraljus. Snuten sa att hans bil såg ut som en båt med lanternor och att han inte hade på vägen att göra. Då sa polarn till snuten att det är dom som inte kan se skillnad på en båt och en lastbil som inte har på vägen att göra.

Det blev inga böter el dyl.
 

sportbike

Guest
Jag tror inte han hatar alla som kör hoj,bara dom som inte kör som han.
Vore kul att ha Hamrén med på en stuntkväll på Barkarby en kväll,som representant för polisen i Sthlm,och se hur länge han kunde hålla sig från att slita upp blocket vid åsynen av första bästa miniskylt,eller saknad reflex.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top