Panos
Advrider
Sen frågade hon hur jag visste hans namn...
Jag sa att alla vet vet vem Tommy är
Hahahaha...Störtskönt svar
Sen frågade hon hur jag visste hans namn...
Jag sa att alla vet vet vem Tommy är
Har en bra då man känner faktiskt tommy personligen.
Han stoppade en SL buss för att ha kört mott rött, tog chaffisens kort och bad alla pendlare att använda fötterna...
han har för övrig lovat att vänta på mig personligen då jag har uppkörning i oktober. kommer bli snabbaste lappningen i världshistorien
Och vem stötte man inte på i förra veckan ute på Racetrack Bogan??
Var ute och rastade en av Rariteterna, kör i makligt tempo ut mot Bogan..vid infarten ser jag en målad trålare och en civil med discot igång i plogformation ala avspärrning in mot gridden.. icke man stoppar i näsan där, syftet var helt klart att punktmarkera, oldskoolhojjen är givetvis i oklanderligt skick men att bara köra in där och fastna i trålen kändes i så lockande..
Så jag bröt mot generalregel No1, "kör man mot Waxholm så kör man Bogan" och luffsade stora vägen fram, väl framme möter jag ett par av boyzen som precis kört bogan och snabbt konstaterade; det kryllar av blåvit längs hela sträckan!
Nåväl, mot stan så blir det Bogan, man får bara synda en gång mot generalregel No1!
Nu vet man att här ligger dom å kryper i buskarna och är redo att tråla fett så tempot blev mer promenadåka och njuta av naturen.. vi möter ett par trålare ala volvos, kör vidare..i höjd med Ellboda dyker dom första vesslanhojjarna upp..3 st var dom och med den omisskännliga målningen utav LTG!
Jag vinkar glatt och hejjar men möts bara utav bistra miner, helt i linje med LTGs stil och koncept..
Hmmm... en stilla tanke far genom skallen, om nu det är ett par tre fyra målade bilar, en civilbil, silverfärgad sabb 9-5, så ni vet..hahaha, och nu ett liten drös med blåvita hojjar..kan det vara så att allas vår Buford T Justice aka Tommy finns och likt gammelgädden lurar i buskarna?
Man får liksom en magkänsla typ att DarthVader rubbar The Force...
Men resan fortsatte lungt och stilla, väl framme vid målgridden vid busshållplatsen innan utfarten på stora vägen ser jag ett par tre hojjar stå parkerade..
Å titta, några till utav bröderna i föreningen!
Där står även en helsvart Honda PanEuropean med packväskor....
Vi stannar till, i höjd med det svarta loket väljer jag att bromsa in, ser en man, iklädd helsvarta goretexkäder med svart BMW hjälm närma sig mig..
Guess who?
Han kliver fram, tittar ner på mig då jag fortfrande sitter på hojjen, öppnar munnen och säger en trevligt öppningsfras som låter:
- Vill du nått eller?
Jag spricker givetvis upp i glädje när jag ser vem som likt fantomen uppenbarat sig i skymningen!
- Men tjenare Tommy!
Är du här och förpestar tillvaron för alla hojåkare?
En kall blick möter mig, och Buford T Justice går mot sin svarta hoj utan vidare ord..
Det visar sig att en hojkamrat fastnat i Bufords obevekliga nät..och han är i full färd med att rapportera in detta som en stor och grandios seger i hans lilla trångsynta värld..
Ååååååå..min lilla iver att få igång en liten hetsdebatt med Buford började spira, jag bara längtade till att han skulle köra en flygande besiktning på Rariteten där tom popnitarna till kåpglaset är original!
Men tiden gick och myggjävlarna gjorde sig förbannat påminda samt att allas vår Tommy inte hade någon som helst brådska att jaga vidare verkade det som, så vi fortsatte vår resa in mot Donk för lite kvällsmacka och förnöjelsen att återigen träffat på allas vår Buford T Justice, nu iklädd helsvart mundering...
med den omisskännliga målningen utav LTG!
Har LTG andra färger
Skön berättelse
nu iklädd helsvart mundering...
Upp i dagen. Fast han hade kanske nitat ungen med batongen också... får ändra om...
Upp i dagen. Fast han hade kanske nitat ungen med batongen också... får ändra om...
Jag fick ombes på hojen för att mina blinkers blinkade för fort....
Han tog fram ett tidur och satte igång o blinka..... efter tre försök så konstaterade han att det var 12 blink för mycket per minut. Svensk bilprovning nästa. Lite överdrivet tycker jag.
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
|
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
|
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
|
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|