Best of Hamrén

Merv

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2008
Ort
Södermalm
Hoj
Yamaha R1 -04
Har en bra då man känner faktiskt tommy personligen.

Han stoppade en SL buss för att ha kört mott rött, tog chaffisens kort och bad alla pendlare att använda fötterna...

han har för övrig lovat att vänta på mig personligen då jag har uppkörning i oktober. kommer bli snabbaste lappningen i världshistorien :D
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Har en bra då man känner faktiskt tommy personligen.

Han stoppade en SL buss för att ha kört mott rött, tog chaffisens kort och bad alla pendlare att använda fötterna...

han har för övrig lovat att vänta på mig personligen då jag har uppkörning i oktober. kommer bli snabbaste lappningen i världshistorien :D

Var det inte någon här på SH som svängde ut åt fel håll och körde mot enkelriktat från uppkörningen och fick kortet indraget?
 

Merv

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2008
Ort
Södermalm
Hoj
Yamaha R1 -04
Mycket möjligt, men det här lär gå snabbare. han kommer säkert ta mig under förarprovet då jag har fina gpr slipon, mini blinkers etc.

lappningen kommer typ bli minus 20 minuter innan kortet är utdelat.

kan säga kort att Tommy är en asbra kille, tyvärr kanske lite väl sugen på böterna. han är väldigt bra med bullermätare kan jag varna för
 

Mike

Suzukifanatiker?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kongl. Huvfudstaden
Hoj
#Gixxer 1K-05 #Katana original No 95 -82, #GSX-R1100 original -87, #GSX-R750R No 102 original -89*såld*
Och vem stötte man inte på i förra veckan ute på Racetrack Bogan??:D

Var ute och rastade en av Rariteterna, kör i makligt tempo ut mot Bogan..vid infarten ser jag en målad trålare och en civil med discot igång i plogformation ala avspärrning in mot gridden.. icke man stoppar i näsan där, syftet var helt klart att punktmarkera, oldskoolhojjen är givetvis i oklanderligt skick men att bara köra in där och fastna i trålen kändes i så lockande..

Så jag bröt mot generalregel No1, "kör man mot Waxholm så kör man Bogan" och luffsade stora vägen fram, väl framme möter jag ett par av boyzen som precis kört bogan och snabbt konstaterade; det kryllar av blåvit längs hela sträckan!
Nåväl, mot stan så blir det Bogan, man får bara synda en gång mot generalregel No1!

Nu vet man att här ligger dom å kryper i buskarna och är redo att tråla fett så tempot blev mer promenadåka och njuta av naturen.. vi möter ett par trålare ala volvos, kör vidare..i höjd med Ellboda dyker dom första vesslanhojjarna upp..3 st var dom och med den omisskännliga målningen utav LTG!
Jag vinkar glatt och hejjar men möts bara utav bistra miner, helt i linje med LTGs stil och koncept..

Hmmm... en stilla tanke far genom skallen, om nu det är ett par tre fyra målade bilar, en civilbil, silverfärgad sabb 9-5, så ni vet..hahaha, och nu ett liten drös med blåvita hojjar..kan det vara så att allas vår Buford T Justice aka Tommy finns och likt gammelgädden lurar i buskarna?

Man får liksom en magkänsla typ att DarthVader rubbar The Force...:gnissla

Men resan fortsatte lungt och stilla, väl framme vid målgridden vid busshållplatsen innan utfarten på stora vägen ser jag ett par tre hojjar stå parkerade..
Å titta, några till utav bröderna i föreningen!

Där står även en helsvart Honda PanEuropean med packväskor....

Vi stannar till, i höjd med det svarta loket väljer jag att bromsa in, ser en man, iklädd helsvarta goretexkäder med svart BMW hjälm närma sig mig..

Guess who?:D :D :D

Han kliver fram, tittar ner på mig då jag fortfrande sitter på hojjen, öppnar munnen och säger en trevligt öppningsfras som låter:

- Vill du nått eller?

Jag spricker givetvis upp i glädje när jag ser vem som likt fantomen uppenbarat sig i skymningen!

- Men tjenare Tommy!
Är du här och förpestar tillvaron för alla hojåkare?

En kall blick möter mig, och Buford T Justice går mot sin svarta hoj utan vidare ord..

Det visar sig att en hojkamrat fastnat i Bufords obevekliga nät..och han är i full färd med att rapportera in detta som en stor och grandios seger i hans lilla trångsynta värld..

Ååååååå..min lilla iver att få igång en liten hetsdebatt med Buford började spira, jag bara längtade till att han skulle köra en flygande besiktning på Rariteten där tom popnitarna till kåpglaset är original!

Men tiden gick och myggjävlarna gjorde sig förbannat påminda samt att allas vår Tommy inte hade någon som helst brådska att jaga vidare verkade det som, så vi fortsatte vår resa in mot Donk för lite kvällsmacka och förnöjelsen att återigen träffat på allas vår Buford T Justice, nu iklädd helsvart mundering...:D :D :D :D :D :D
 
Last edited:

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
:D
Och vem stötte man inte på i förra veckan ute på Racetrack Bogan??:D

Var ute och rastade en av Rariteterna, kör i makligt tempo ut mot Bogan..vid infarten ser jag en målad trålare och en civil med discot igång i plogformation ala avspärrning in mot gridden.. icke man stoppar i näsan där, syftet var helt klart att punktmarkera, oldskoolhojjen är givetvis i oklanderligt skick men att bara köra in där och fastna i trålen kändes i så lockande..

Så jag bröt mot generalregel No1, "kör man mot Waxholm så kör man Bogan" och luffsade stora vägen fram, väl framme möter jag ett par av boyzen som precis kört bogan och snabbt konstaterade; det kryllar av blåvit längs hela sträckan!
Nåväl, mot stan så blir det Bogan, man får bara synda en gång mot generalregel No1!

Nu vet man att här ligger dom å kryper i buskarna och är redo att tråla fett så tempot blev mer promenadåka och njuta av naturen.. vi möter ett par trålare ala volvos, kör vidare..i höjd med Ellboda dyker dom första vesslanhojjarna upp..3 st var dom och med den omisskännliga målningen utav LTG!
Jag vinkar glatt och hejjar men möts bara utav bistra miner, helt i linje med LTGs stil och koncept..

Hmmm... en stilla tanke far genom skallen, om nu det är ett par tre fyra målade bilar, en civilbil, silverfärgad sabb 9-5, så ni vet..hahaha, och nu ett liten drös med blåvita hojjar..kan det vara så att allas vår Buford T Justice aka Tommy finns och likt gammelgädden lurar i buskarna?

Man får liksom en magkänsla typ att DarthVader rubbar The Force...:gnissla

Men resan fortsatte lungt och stilla, väl framme vid målgridden vid busshållplatsen innan utfarten på stora vägen ser jag ett par tre hojjar stå parkerade..
Å titta, några till utav bröderna i föreningen!

Där står även en helsvart Honda PanEuropean med packväskor....

Vi stannar till, i höjd med det svarta loket väljer jag att bromsa in, ser en man, iklädd helsvarta goretexkäder med svart BMW hjälm närma sig mig..

Guess who?:D :D :D

Han kliver fram, tittar ner på mig då jag fortfrande sitter på hojjen, öppnar munnen och säger en trevligt öppningsfras som låter:

- Vill du nått eller?

Jag spricker givetvis upp i glädje när jag ser vem som likt fantomen uppenbarat sig i skymningen!

- Men tjenare Tommy!
Är du här och förpestar tillvaron för alla hojåkare?

En kall blick möter mig, och Buford T Justice går mot sin svarta hoj utan vidare ord..

Det visar sig att en hojkamrat fastnat i Bufords obevekliga nät..och han är i full färd med att rapportera in detta som en stor och grandios seger i hans lilla trångsynta värld..

Ååååååå..min lilla iver att få igång en liten hetsdebatt med Buford började spira, jag bara längtade till att han skulle köra en flygande besiktning på Rariteten där tom popnitarna till kåpglaset är original!

Men tiden gick och myggjävlarna gjorde sig förbannat påminda samt att allas vår Tommy inte hade någon som helst brådska att jaga vidare verkade det som, så vi fortsatte vår resa in mot Donk för lite kvällsmacka och förnöjelsen att återigen träffat på allas vår Buford T Justice, nu iklädd helsvart mundering...:D :D :D :D :D :D

skön story:D :D
 

POLECAT

Ny medlem
Gick med
26 May 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
HD Sportster 48 2012
underbart sköna historier!!! ska finnas en likadan i stan, kjellander, men aldrig stött på den filuren....
 

Mike

Suzukifanatiker?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kongl. Huvfudstaden
Hoj
#Gixxer 1K-05 #Katana original No 95 -82, #GSX-R1100 original -87, #GSX-R750R No 102 original -89*såld*
Har LTG andra färger:va

Skön berättelse:D

Mja, dom har den "nya" färgsättningen med kvadratiska blå/gula rutor, med nya fina FJR bikes? i City rullar fortfarande den gamla vanliga blåvita
 

Pizzabagarn

Guest
Kul berättelse :tummenupp

Nästa gång ni träffar på honom så är det bara att säga:
"For those who are about to get a ticket.....we salute you"


Följande lilla limerick är skriven i ett annat inlägg här på SH men gör sig bäst i denna tråd :D
Vad konstapeln ser pillemarisk ut
vad är det där nere som putar ut
Hamrén så pilsk brister ut i sång
det är min förtäckta sköna batong
vi skiter i bötern jag ger dig ett skjut
 
Last edited:

Stalker photo

www.stalkerphoto.com
Gick med
11 Apr 2008
Ort
Norrby
Hoj
Yamaha R6 -03
hammerlitenvk9.jpg


Upp i dagen. Fast han hade kanske nitat ungen med batongen också... får ändra om...
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Jag fick ombes på hojen för att mina blinkers blinkade för fort....

Han tog fram ett tidur och satte igång o blinka..... efter tre försök så konstaterade han att det var 12 blink för mycket per minut. Svensk bilprovning nästa. Lite överdrivet tycker jag.

låter som att han hittar på en massa skit bara för att få skriva böter...
 

Jernkrok

Elfel....
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Bollnäs
Hoj
Shovelhead -76:a ,CB 400 Four SS -75:a, Rex Villiers Ratbike -53. Fläktkyld DKW boardtrack -34: projekt...
När jobbet känns som värst så är det bara att gå in på SH och läsa om Hamrén och hans äventyr.
Säkert läst denna tråd 10 ggr och jag skrattar tamefan lika mycket varje gång.
 

amosohman

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Ort
Korpilombolo
Hoj
Suzuki Hayabusa
Synd att man aldrig är och kör i Stockholm. Det skulle lätt vara värt ett par tusenlappar att få möta denna legend! Innerst inne hoppas jag det kommer att finnas någon axlar hans mantel då han går i pension. Jag tror vi hojåkare behöver sådana här "ärkefiender" i trafiken. Hur kul vore det annars?

Hamrén for president!
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top