Best of Hamrén

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hornet 600
Synd att man aldrig är och kör i Stockholm. Det skulle lätt vara värt ett par tusenlappar att få möta denna legend! Innerst inne hoppas jag det kommer att finnas någon axlar hans mantel då han går i pension. Jag tror vi hojåkare behöver sådana här "ärkefiender" i trafiken. Hur kul vore det annars?

Hamrén for president!

Så sant som det är sagt!! Vem skulle annars stå i centrum för alla sköna historier på träffarna?? Fast det är en tung uppgift, inget en random klarar av! Men jag tycker det är beundransvärt hur han kan sköta sitt jobb till 110 % och alla hojpkare ändå accepterar honom.. Oftast skulle den "skyldige" lacka ur och man skulle börja hata någon istället, men icke Hamrén.. Det är typ som en slogan... "Det är ju Hamrén lixom" .... :D
 

PunisherSWE

Flickvän alt. sällskapsdjur sökes!!!
Gick med
7 May 2007
Ort
Solna
Hoj
KTM 690 SM -08
Hahahaha, han tog mig i juni. Åkte sent på natten genom solna lite:tungan för fort kanske. I korsningen ner mot pripps kommer en galning på en pan european och försöker köra om mig på insidan(trodde jag). Så jag trycker på över bron och lämnar honom i dammet bakom mig. Stannar glatt vid rödljuset nere vid stora korsningen. Helt glömt bort galningen. Då dyker han upp brevid mig och snor tändningsnyckeln ur min hoj. Frågar vad han håller på med och han säger bara POLIS RULLA IN TILL SIDAN, snacka om osportslig. Där står man med död hoj och inser att det är hamrèn, och satan vad det hade gått undan över bron. Han besikta så klart, massa nerslag:huvet = ombesiktning. Indraget kort och mer böter. Dessutom hade jag körkortet hemma så han sa att antingen eskorterar han mig hem eller så till station. Alla som vet vad det står på min SH tröja kan ju tänka sig hur det såg ut. Hahaha, när vi skulle åka tittar han bara på mig och säger KÖR NU. Hur lätt är det när han snott nyckeln??? Men hur som helst så skrev han ner till lägsta mätta hastighet och var faktiskt riktigt trevlig. Tack för det Hamrén...
 

Mr.R

Test rider
Gick med
31 Oct 2007
Ort
under ett tak
Hoj
Brio - Double Wave
Hahahaha, han tog mig i juni. Åkte sent på natten genom solna lite:tungan för fort kanske. I korsningen ner mot pripps kommer en galning på en pan european och försöker köra om mig på insidan(trodde jag). Så jag trycker på över bron och lämnar honom i dammet bakom mig. Stannar glatt vid rödljuset nere vid stora korsningen. Helt glömt bort galningen. Då dyker han upp brevid mig och snor tändningsnyckeln ur min hoj. Frågar vad han håller på med och han säger bara POLIS RULLA IN TILL SIDAN, snacka om osportslig. Där står man med död hoj och inser att det är hamrèn, och satan vad det hade gått undan över bron. Han besikta så klart, massa nerslag:huvet = ombesiktning. Indraget kort och mer böter. Dessutom hade jag körkortet hemma så han sa att antingen eskorterar han mig hem eller så till station. Alla som vet vad det står på min SH tröja kan ju tänka sig hur det såg ut. Hahaha, när vi skulle åka tittar han bara på mig och säger KÖR NU. Hur lätt är det när han snott nyckeln??? Men hur som helst så skrev han ner till lägsta mätta hastighet och var faktiskt riktigt trevlig. Tack för det Hamrén...


...och vad står det på tröjan, för oss oinvigda?

/R
 

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hornet 600
Precis... vad står det på tröjjan..... :va

Snälla säg att de typ står.. Vem fan är Hamrén? :D
 

PunisherSWE

Flickvän alt. sällskapsdjur sökes!!!
Gick med
7 May 2007
Ort
Solna
Hoj
KTM 690 SM -08
Precis... vad står det på tröjjan..... :va

Snälla säg att de typ står.. Vem fan är Hamrén? :D

Hahahaha, nä men det var ett bra förslag till nästa...
Det står : Vill du leka, blinka med blåljusen
Kanske därför han snodde nyckeln utan ljusen på:D
 

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hornet 600
Han ville väl inte riskera att bli frånåkt.. Hade han börjat blinka o grejer hade du trott att de va lek på G... Hamrén ville väl inte bli förnedrad på polisen egen film?
 

Homer99

Går äntligen utan kryckor!
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Jämtland
Hoj
TLR -98
Absolut bästa tråden någonsin! Hamre´n verkar ju vara komplett galen, han måste ju vara på ett one-man-mission: bötfäll alla som har båge! Ja, jävlar, lustigt att ni ändå finner honom som "en i gänget", jag skulle nog inte ha rosat honom så mycket som en del gör om jag råkat ut för honom :hihi
 

SGF

Ny medlem
Gick med
5 May 2008
Ort
Botkyrka
Hoj
gsxf 650-08*såld* gsxr 1000-09*såld* yz426f-01*såld*,Honda 450-05
haha läst igenom hela tråden.. Sanslöst underhållande:D skulle vara en ära att få möta denna person :D
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Tracka inte gubbjäveln för mycket , tänk på att han e lika elak mot kollegor* som är på väg hem från jobbet.

* Tveksamt om han har några
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Mitt lilla bidrag till Hamrén historier

Jag va i Solna i fredags och hade hämtat mitt exemplar av den nyss lanserade Xperia (mobiltelefon med extra allt). Prylgalen som man är så var det som julafton..... Satte den i 230 volts laddaren i bilen och ringde upp en kollega för att göra honom avundsjuk. Gled iväg från parkeringsgaraget med ena ögat på telefonen i handen och det andra på telefonen som laddade på stolen bredvid - rundade Statoilmacken, tränger mig ut mellan köerna (störst går först) fram till rödljuset vid MAX mot Brommahållet. Då glider en blå PanEuropean upp och en bister uppsyn säger "På med bältet och kör trakt fram i korsningen".

Parkerade bakom Råsunda frågar han mig om jag har min främre registreingskylt i bilen vilket jag givetvis hade…till saken hör att jag kör offroad med min Land Rover och nummerplåten mosas varje gång man skall ner för en rejäl brant så den har fallit av….

H: Jaha, det här blir en flygande besiktning
Jag: Uhumm
H: Sen att köra utan bälte blir 1500kr
Jag: det var dyrt
H: hittar jag något i inspektionen blir det bilprovningen
Jag: Det skall nog gå bra, det är ändå dags nu enligt SBPs påminnelser.

Sen går han och pratar in på radion och talar om var han är, vad han gör och mitt regnummer och körkort.

Än så länge har inget anmärkningsvärt hänt annat än att han är torr i tonen…..men när han kollar på mitt körkort kommenterar han så här

H: En månad innan du föddes var jag på Polisakademin.
Jag: Där ser man, då har du varit polis länge
H Ja, 38 år
Tystnad….
Jag: Då kan det inte vara så länge kvar?
H: Jodå, jag är bara 58, så de är 7 år kvar.
Sen följer lite gnäll över det nya pensionavtalet och jag är sååå deltagande

H: sätt på parkeringsljuset……han går fram till ena lampan och knackar till den……"Du har glapp här"
Jag: Jaha…du vet engelska bilar…..Lucas elsystem…hehehe…Mannen som uppfann mörkret. - försöker jag skämta lite….börjar bli ganska nervös nu, han verkar petig. Inspektionen fortsätter med bromsljusen och jag VET att det högt placerade bromsljuset inte fungerar….så jag trycker väldigt kort på bromspedalen…precis så han bara hinner se i ögonvrån att båda låga fungerar…chansningen går hem….

Summering av hans besiktning och mitt slarv med bältet slutade med 2250kr i böter "för man får rabatt på böter nummer 2 och framåt". Han tackade för vänligt bemötande och önskade mig trevlig helg…

Kontentan är att får leva med hans nitiskhet i många roliga år till - 7 år till pension….får väl ta att montera på orginaldämparna på SuperDuken innan han sätter headsetet i halsen när man kör förbi.
 

Bergan

Vill ha sommar snart!!!
Gick med
8 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
Yamaha R1 -09
Haha, nästan så man vill åka upp och bli stoppad av honom, så man blir en del av konceptet Hamrén:D
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Absolut bästa tråden någonsin! Hamre´n verkar ju vara komplett galen, han måste ju vara på ett one-man-mission: bötfäll alla som har båge! Ja, jävlar, lustigt att ni ändå finner honom som "en i gänget", jag skulle nog inte ha rosat honom så mycket som en del gör om jag råkat ut för honom :hihi

i början hatar man honom men sen ser man humorn i det och då inser man att man kommer sakna karln när han slutar. Vi köper en gammal renoveringshoj åt honom till pensionen så har han att göra.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
i början hatar man honom men sen ser man humorn i det och då inser man att man kommer sakna karln när han slutar. Vi köper en gammal renoveringshoj åt honom till pensionen så har han att göra.

Se till att den är rejält olaglig, högljudd, miniblinkers, saknar skyltbelysning, skylten i hjulhuset osv, så har gubben att göra ett tag....

Eller så kör han den som den är, för när fan blir gammal blir han religiös....
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Se till att den är rejält olaglig, högljudd, miniblinkers, saknar skyltbelysning, skylten i hjulhuset osv, så har gubben att göra ett tag....

Eller så kör han den som den är, för när fan blir gammal blir han religiös....

Det vore något. Han har sett framför sig ålderns höst i en hängmatta men får en totalt olaglig hoj på halsen och kan då bara inte låta bli den.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top