Best of Hamrén

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Ett under att man klarat sig såhär långt.. En annan kör ju helt utan blinkers!

Jag blev stoppad förra sommaren av en riktigt trevlig hojpolis utanför Universitet.. Men han var trevlig och åkte Varadero 1000, så jag funderar mer på om det var KJECOP/Kjelle än Hamrén.:D

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Ett under att man klarat sig såhär långt.. En annan kör ju helt utan blinkers!

Jag blev stoppad förra sommaren av en riktigt trevlig hojpolis utanför Universitet.. Men han var trevlig och åkte Varadero 1000, så jag funderar mer på om det var KJECOP/Kjelle än Hamrén.:D

Nja, Kjelle kör BMW mig veterligen.

Satanja

www.facebook.com/rockphotographersatanja
Gick med
8 Jul 2009
Hoj
Moneyeater (R6)
läst igenom hela tråden nu och har bara en sak att säga; fy fan vilken tur att man inte bor i STHLM-trakten.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Blev stoppad i lördags och funderar på om det var Hamrén.. Någon som vet om han jobbar fortfarande?

Jag körde på E4:an vid E18/E4 korset och kör in mot stan, tar av vid Solna/Haga Norra och kör hem mot huvudsta. I oturen så hamnar jag MITT i ett stimm men polishojar som förmodligen är påväg till Bromma. Jag håller hastigheten (50 på leden från haga norra till vreten/sumpan), men med 2 snuthojar framför och 2 bakom så var man ju lite nerväs eftersom mina blinkers bak "ramlat av" tillsammans med skyltbelysningen.

Mycket riktigt.. Vid rödljuset i nedförbacken vid råsunda så prejar den ena in mig och vill att jag skall slå på blinkers..
Jag berättar vänligt att jag gått omkull med hojen och de "ramlat av".
Polis: "Skyltbelysningen då!" undrar Polisen inte helt vänligt..
Jag: "Samma sak.. sitter ihop".
Polis: "Det är SKARP tvåa på det DIREKT"
Jag: "Jaha.. jo, jag har ju som sagt ramlat, så de har ramlat. Jag beställt nya"
POlis: "Du får inte köra sådär"
Jag: "Jo, jag förstår det.."
Polis: "Kör du mycket bana eller?"
Jag: "Jo, jättemycket.. varje chans jag får faktiskt"
Polis:"Jaha, eller är det Bogesund som gäller"
Jag: "Nej, jag har iofs kört där idag, men man vill ju inte spä på allas fördommar om sporthojar, så jag kör lugnt och visar hänsyn"
Polisen tittar på mig med en "myndig" blick.
Polis: "körkort!" Han antecknar namn o personnummer på sin tank
Polis: "Se till att få det fixat"
Jag: "Jo, hade tänkt det.."

Dom sticker.. En annan står och blockerar en hel fil med bilar som tutar bakom. Dom stannade mig nämligen i nedförsbacken där det inte finns någon avkörningsområde. Sen väntade dom inte på att jag skulle köra, utan drog direkt.

Killen var i 50-55 års åldern, satte på en nyare BMW touring och hade glasögeon med "blir mörkare i solljus" tillbehöret. Kan det varit han tro?

Last edited:

Stalker photo

www.stalkerphoto.com
Gick med
11 Apr 2008
Hoj
Yamaha R6 -03
Killen var i 50-55 års åldern, satte på en nyare BMW touring och hade glasögeon med "blir mörkare i solljus" tillbehöret. Kan det varit han tro?

Han tog mitt kort förra sommaren... av det jag vet, det där lät inte som Hamrén... Han har inga glasögon om han inte fått det ganska nyligen och jag har mest sett honom på den svarta hondan i år (civil).

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
cool.. Misstänkte att det nog inte var han eftersom jag slapp undan.
Han var ju inte direkt otrevlig eller la en massa kommentarer annat än bogesunds kommentaren.. nåja.

Tussilago

Jesus died so we could ride!
Gick med
1 Jul 2007
Göteborg(Tyvärr under ett gäng nötter som går inom
Hoj
GSX-R1000 K6
Blev stoppad i lördags och funderar på om det var Hamrén.. Någon som vet om han jobbar fortfarande?

Jag körde på E4:an vid E18/E4 korset och kör in mot stan, tar av vid Solna/Haga Norra och kör hem mot huvudsta. I oturen så hamnar jag MITT i ett stimm men polishojar som förmodligen är påväg till Bromma. Jag håller hastigheten (50 på leden från haga norra till vreten/sumpan), men med 2 snuthojar framför och 2 bakom så var man ju lite nerväs eftersom mina blinkers bak "ramlat av" tillsammans med skyltbelysningen.

Mycket riktigt.. Vid rödljuset i nedförbacken vid råsunda så prejar den ena in mig och vill att jag skall slå på blinkers..
Jag berättar vänligt att jag gått omkull med hojen och de "ramlat av".
Polis: "Skyltbelysningen då!" undrar Polisen inte helt vänligt..
Jag: "Samma sak.. sitter ihop".
Polis: "Det är SKARP tvåa på det DIREKT"
Jag: "Jaha.. jo, jag har ju som sagt ramlat, så de har ramlat. Jag beställt nya"
POlis: "Du får inte köra sådär"
Jag: "Jo, jag förstår det.."
Polis: "Kör du mycket bana eller?"
Jag: "Jo, jättemycket.. varje chans jag får faktiskt"
Polis:"Jaha, eller är det Bogesund som gäller"
Jag: "Nej, jag har iofs kört där idag, men man vill ju inte spä på allas fördommar om sporthojar, så jag kör lugnt och visar hänsyn"
Polisen tittar på mig med en "myndig" blick.
Polis: "körkort!" Han antecknar namn o personnummer på sin tank
Polis: "Se till att få det fixat"
Jag: "Jo, hade tänkt det.."

Dom sticker.. En annan står och blockerar en hel fil med bilar som tutar bakom. Dom stannade mig nämligen i nedförsbacken där det inte finns någon avkörningsområde. Sen väntade dom inte på att jag skulle köra, utan drog direkt.

Hade han inget block? Eller varför noterade han namn och personnummer på sin tank?? :confused:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Humor! Eller jag kanske är lättroad. :)
True.. Bara inse läge och montera.:D
Skall fixa det innan jag åker ut igen. Vågar inte annnat och faktiskt så hade jag tänkt göra det iallafall eftersom sista bandagen är avklarad och blinkers har jag saknat tillgång av på gatkörningar.

Hade han inget block? Eller varför noterade han namn och personnummer på sin tank?? :confused:

Ingen aning.. funderade på det själv. Han noterade inte regnummret (vad jag såg iallfall), så jag antar att jag hamnade på hans "kolla upp extra om du stöter på i framtiden" lista av badassoutlawsportbikeriderswithoutnågrajeflablinkersfuckdapolicesub5bogebombare:D:D:D

Last edited:

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
Ingen som har råkat ut för denne Hamrén i somras eller har han blivit omplacerad :yoparty:yoparty

AA-64

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2009
Hoj
Gsxr-1000
Visserligen en gammal och med bil, men ändå...
Detta utspelade sej när Stockholm hade biltullar på försök (2006).

Bak på bilen hade jag en s.k. "tullkepa" över nummerskylten (täcker så att kameran inte kan fota, men skylten syns bakifrån), fram hade det "råkat" komma snö på skylten.

Jag kommer åkande på Hornsgatan och möter en polisbil, som självklart vänder, för här pågår grov kriminalitet, och då ska polisen ingripa...
Dom kör upp bredvid mej och vinkar att jag ska stanna. Får äran att sätta mej i baksätet. Vid ratten sitter en ganska ung kille, bredvid en lite äldre herre...

Efter att dom har förklarat både det ena och andra om farligheterna med att inte skylten fram syns ordentligt (tog en stund), så tar den lite äldre herren fram bötesblocket, och säger till mej att skriva på.

När jag säger att jag inte tänker skriva på något, då exploderar han...

Han undrar (gapande/skrikande) om inte jag tycker att det är onödigt att han, som tjänar 35000 kr/mån, ska behöva åka till tingsrätten, att det är slöseri med skattemedel.

Jag säger att det är väl bra att vi får saken prövad rättsligt...(det blev han inte lugnare av)

Nu kommer jag inte ihåg allt han sa, men det var många olika argument för att jag skulle skriva på, och inte uppträde han särskilt proffsigt, som ett litet barn, gapade och skrek.
Det var till och med så att han vid ratten började tycka att det var pinsamt.

Det slutade med att jag fick ombesiktning på bilen, för utstickande vasst föremål bak + oläslig skylt fram. Och att han skickade in till åklagare. (för oläslig nummerskylt fram)

Efter någon månad eller två kom ett brev från åklagaren, nedlagt.

Ska väl erkänna att han inte hade fel i sak, för det var snö på skylten. Men hans uppträdande var pinsamt...

Kollade på papperna igår, och mycket riktigt så står det Hamrén på underskriften...

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
alla som blivit av med kortet och de är Hamrén som tagit hand om det borde få en liten stämpel eller Hamrén logga på körkortet.. en dag kommer de vara status.

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
har 2 hjul
1994 just hemflyttad från 11års exil i So Califiornia med bland annat en XR750 utan lysen och broms fram men reggad i det skicket med nummerplåt med färsk "tag" , dessutom är jag Amerikansk medborgare och har giltigt California körkort med Beverly Hills adress och av någon anledning passet i fickan, dessutom har jag ett väldigt o-Svenskt efternamn. OK så det var första lördagen i Juni och då vet alla att det är Custom Bike Show i Norrtälje, lite sent ute och det gick nog ganska fort (med duktigt med muller) förbi Alfa Romeo i Albano där jag tyckte det stog en Polishoj men inte helt säker, drar på i böjarna under Roslagsbanan och förbi Univeritetskorset precis när det slår om till rött, växlade ner för att hinna över och nosen lättade, uppför backen och när jag passerar Naturhistoriska Museet så formligen flyger det en Polishoj upp jämte och fan va han vinkade, rullar in till sidan men håller på att klippa hans hoj när han svänger in framför mig och slår på hejdarna, bakbroms funkar inte 100 då så jag blev tvungen att gå ut och om honom och stanna en bit framför, nu kommer han (Tommy) springade helt vansinning!!!!!! Jag tar av hjälmen (en sån där som Peter Fonda hade i Easy Rider), han skriker något, jag höjer handen för att han ska vänta medan jag tar ur öronpropparna då trode jag han skulle explodera!!! han är nu duktigt irriterad och börjag förklara både det ena & andra för mig, jag plockar lugnt upp "licence, insurance and registration" sträcker över det och ser frågande ut???? Sorry Officer I don't speak any Swedish, you have to speak English, herrejävlar va arg han nu var för hans Engelska var lika obefintlig som min Svenska, han fick 0 kontakt med mig som bara ryckte på axlarna och såg frågande ut, han gick tillbaka till sin hoj och försökte få förstärkning som talade Engelska, jag hörde inte hela konversationen men gald lät han inte, han kommer tillbaka med mina papper och bara skakar på huvudet och grymtar något, jag tar mina papper och önskar honom have a good day Officer och drar vidare till Norrtälje....

På vägen hem så har Polisen satt upp en stor spärr vid Kårsta och där är även Tommy, jag rullar in tillsammans med ett gäng Sofia Hogs, han får syn på mig och sätter av rakt mot mig och grabbar tag i en yngre kollega på vägen, jag säger Hello again Officer, twice in one day, can you belive that , han får med hjälp av kollegan (vars Engelska är under all kritik) ur sig sin ilska och ska bötfälla mig för i princip allt som han kan, kollegan kollar mina papper och att allt är som det ska och menar att dom nog inte kan göra så mycket då allt är som det ska och jar är turist i Sverige och bosatt i Beverly Hills, Tommy säger då tror han att det är nåt jävla tv-program han lever i???, ett befäl kommer över och konstaterar att dom inte kan göra så mycket mer än låta mig åka. Jag träffar sedan honom ett par gånger under sommaren och är alltid artig och hälsar med ett leende.....

DP says: Har sedan dess aldrig råkat ut för honom igen....

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
1994 just hemflyttad från 11års exil i So Califiornia med bland annat en XR750 utan lysen och broms fram men reggad i det skicket med nummerplåt med färsk "tag" , dessutom är jag Amerikansk medborgare och har giltigt California körkort med Beverly Hills adress och av någon anledning passet i fickan, dessutom har jag ett väldigt o-Svenskt efternamn. OK så det var första lördagen i Juni och då vet alla att det är Custom Bike Show i Norrtälje, lite sent ute och det gick nog ganska fort (med duktigt med muller) förbi Alfa Romeo i Albano där jag tyckte det stog en Polishoj men inte helt säker, drar på i böjarna under Roslagsbanan och förbi Univeritetskorset precis när det slår om till rött, växlade ner för att hinna över och nosen lättade, uppför backen och när jag passerar Naturhistoriska Museet så formligen flyger det en Polishoj upp jämte och fan va han vinkade, rullar in till sidan men håller på att klippa hans hoj när han svänger in framför mig och slår på hejdarna, bakbroms funkar inte 100 då så jag blev tvungen att gå ut och om honom och stanna en bit framför, nu kommer han (Tommy) springade helt vansinning!!!!!! Jag tar av hjälmen (en sån där som Peter Fonda hade i Easy Rider), han skriker något, jag höjer handen för att han ska vänta medan jag tar ur öronpropparna då trode jag han skulle explodera!!! han är nu duktigt irriterad och börjag förklara både det ena & andra för mig, jag plockar lugnt upp "licence, insurance and registration" sträcker över det och ser frågande ut???? Sorry Officer I don't speak any Swedish, you have to speak English, herrejävlar va arg han nu var för hans Engelska var lika obefintlig som min Svenska, han fick 0 kontakt med mig som bara ryckte på axlarna och såg frågande ut, han gick tillbaka till sin hoj och försökte få förstärkning som talade Engelska, jag hörde inte hela konversationen men gald lät han inte, han kommer tillbaka med mina papper och bara skakar på huvudet och grymtar något, jag tar mina papper och önskar honom have a good day Officer och drar vidare till Norrtälje....

På vägen hem så har Polisen satt upp en stor spärr vid Kårsta och där är även Tommy, jag rullar in tillsammans med ett gäng Sofia Hogs, han får syn på mig och sätter av rakt mot mig och grabbar tag i en yngre kollega på vägen, jag säger Hello again Officer, twice in one day, can you belive that , han får med hjälp av kollegan (vars Engelska är under all kritik) ur sig sin ilska och ska bötfälla mig för i princip allt som han kan, kollegan kollar mina papper och att allt är som det ska och menar att dom nog inte kan göra så mycket då allt är som det ska och jar är turist i Sverige och bosatt i Beverly Hills, Tommy säger då tror han att det är nåt jävla tv-program han lever i???, ett befäl kommer över och konstaterar att dom inte kan göra så mycket mer än låta mig åka. Jag träffar sedan honom ett par gånger under sommaren och är alltid artig och hälsar med ett leende.....

DP says: Har sedan dess aldrig råkat ut för honom igen....

Hahha skön historia! är ganska säker på att han läser här på SH. Så Mr. Hamren hur känns det att få höra nåt sådan efter alla år?

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
har 2 hjul
bullysmile in da house:
är ganska säker på att han läser här på SH. Så Mr. Hamren hur känns det att få höra nåt sådan efter alla år?

Tänkte inte på det (som Peter Dalle brukade säga)......

Det är ju för länge sedan preskriberat och förhoppningsvis går han i pension före sommaren, kan aldrig tänka mig att han skulle känna igen en idag ganska gammal & grånad "Jänkare" men vem vet.....

DP says: Tror nog att han har mer humor än han får kredit för....

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring