Best of Hamrén

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Finns en Hamrén chey edition här nere :D som gjorde bort sg totalt en gång!

Det var förra sommaren (körde moped då kan tillägas) och en polare till mig hade en skoter som inte riktigt var som den skulle. Allt funkade förutom lysen och blinkers osv. En dag så lånade han ut den till en kille (detta var på skoltid)
Som skulle köra och köpa någonting, och han skulle skjutsa en annan snubbe til busshållsplatsen. Dom hoppar på, startar mopeden och glider lugnt iväg. dom hinner väll köra 100meter när det plötsligt dyker upp en snutbil och en blå/grön pinstipad mc :rofl

Killen stannar givetvis, dom hoppar av, och mc cheyen a.k.a "Hamrén" har så bråtom fram till moppen så hon nästan glömmer att fälla ner stödet till sin egen (jag såg det här asså). Hon närmar sig moppen som en hungrig hyena och smäller sedan ur sig på Norrländska! "jaha å hu vare härå" jodå det är fint svarar killen som körde men passageraren säger ingenting. "Hamrén" börjar snacka paragrafer och annat skit (ovanligt kanske?) och bestämmer sig sedan för att göra en flygande besiktning. Som ni alla vet så har ju en scooter ett centralstöd som går upp genom att putta hojen framåt. Moppen står på detta stödet och "hamrén" ska kolla så att alla lampor fungerar o.s.v.
Hon ställer sig med magen på sadlen och ena handen på gashandtaget och gasar lite samtidigt som hon kollar blinkersen, och råkar ta i lite för häftigt så moppen åker ner från stödet och börjar köra!!! Både "Hamrén chey edition" och moppen ligger nu i diket :rofl :rofl

Inga böter...
 

Bergan

Vill ha sommar snart!!!
Gick med
8 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
Yamaha R1 -09
Fan va hon lär skämts efter det, hahaha. :rofl

Skulle kunnat betala mycket cash för att se det :hihi
 

GubbMisilen

När jag slutar med hoj tänker jag åka...
Gick med
8 Sep 2008
Ort
Stavsnäs
Hoj
...fort-farande...2000, Aprilia RSV Mille R
Vilken gemenskap - att ge honom en sporthoj ! Det är vad jag kallar kamratskap !!! (det är så man blir tårögd :rofl)
Men alla vet att äga en ”riktig” sporthoj - miniblinkers, helsystem eller ljudligt slipon, taskigt placerad nummerplåt, skrapat skattemärke (efter allt uiiilande), etc. etc ger bara halva tillfredställelsen.

Jag tycker iden med att ge honom en ”riktig” hoj är UNDERBAR !!!
- men varför stanna vid det, låt oss ge honom allt…

Gör honom till HEDERSMEDLEM PÅ SH på livstid med alias, tröja och allt…
(han skall naturligtvis få allt på samma gång – så vi blir tyvärr tvungna att hitta på lämplig kombination första gången.

Här är mitt förslag på namn och slogan:
Alias: Hamren (då kan han verka anonym - måste vara en nyhet för honom)
Slogan (på tröjan och under avataren): HAmRen is Da shITT !!!


- Tänk vilka historier som han kan fylla på med i denna andra trådar...
:hihi:hihi:hihi:hihi:hihi:fakta
 

CM

Sporthojsnörd
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Vårby
Hoj
Hojlös för närvarande...
Jag tycker iden med att ge honom en ”riktig” hoj är UNDERBAR !!!
- men varför stanna vid det, låt oss ge honom allt…

Haha, instämmer fan till fullo. Borde nästan börja skramla lite för med så många år tillgodo och säg en hundring per skalle så lär det verkligen räcka till en "riktig" hoj med extra allt vad gäller förseelser :D

Slogan (på tröjan och under avataren): HAmRen is Da shITT !!!

Eller: Hamrén, bötesblockens okrönte konung! ;)
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Bumpar upp tråden för den är värd det!

Sedan hoppas jag det kommer lite nya storys eller har snubben gått i pension?
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ja skulle vilja höra vad han har att säga om din hoj:tungan eller en film hade varit ännu bättre :D

Ska vi fixa en fälla och se ifall han nappar på det?

Han har faktsikt redan stoppat min nuvarande hoj 1 gång. Då gällde det mitt bakljus, det var ett lite för rödfärgat sken på nummerskyltsbelysningen för hans smak. :näsblod 20 minuters sweet talk tog det för att komma undan utan böter....

edit:ev. såg jag han på en polis-mc häromkvällen så han är kanske fortfarande i tjänst
He is... Beware :gnissla
 
Last edited:

GubbMisilen

När jag slutar med hoj tänker jag åka...
Gick med
8 Sep 2008
Ort
Stavsnäs
Hoj
...fort-farande...2000, Aprilia RSV Mille R
Ja skulle vilja höra vad han har att säga om din hoj:tungan eller en film hade varit ännu bättre :D

Ska vi fixa en fälla och se ifall han nappar på det?

Jag är på dIreCt !!!

Skall bara packa ner en sån där "märkpenna" och samtidigt be att han skriver sin autograf på min kuts... sen fort hem och klarlacka över så att den inte försvinner.
Det kommer att vara kult om några år.
:hihi:fakta:rofl
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Var det för porrigt och kunde distrahera andra trafikanter? :tuttar

Ja måhända var det fruedianskt, en tidigare oförlöst förhoppning från Red Light District som orsakade hans i mina ögon onödiga punktmarkering.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Han har faktsikt redan stoppat min nuvarande hoj 1 gång. Då gällde det mitt bakljus, det var ett lite för rödfärgat sken på nummerskyltsbelysningen för hans smak. :näsblod 20 minuters sweet talk tog det för att komma undan utan böter....


hahaha nu hajar jag varför du kommer undan alla snutar, även den mest nitiska.......kanske också ska börja köra med sweet talks :tummenupp:krama
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top