Best of Hamrén

ST0FFE

Dunderklumpen *RIP*
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Sista avfarten på Färingsö™
Hoj
ZX9r -00
Tommy lever och jobbar!
Vi blev stoppade för lite kontroll idag av hans kvinnliga kollega som jobbar med honom och konfirmerade att han är i tjänst.
Sen frågade hon hur jag visste hans namn...
Jag sa att alla vet vet vem Tommy är :)
 

m3jonas

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Ekerö
Hoj
Massa olika
Haha, härlig tråd!

Har sett honom i trakterna kring solna ett par ggr de senaste veckorna. Han åker nu en civil honda st1300 pan european.
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Fnatti
Om det inte är Hamrén så är det hans onda tvillingbror Anders "specialuppdrag" Hamrén.

"Han stoppades av en MC-polis. Fredrik berättar för Expressen:
- Jag försökte förklara läget för honom, sa att det var panik, att jag inte hade tid att prata om fortkörningen just då. Men polismannen gjorde till och med en så kallade flygande besiktning av min bil och anmärkte på att bakre registreringsskylten inte hade belysning."
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Freedom

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Ort
sollentuna
Hoj
suzuki
Och som läkare kan man undra varför dom uppgifterna är livsviktiga vid en förlossning? Har ni såna uppgifter i hemmet? Skulle inte tro det.
 

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ingen
Börjar kännas skönt att bo i en liten stad :D Har sett polishojar över huvud taget 2ggr de senaste 2 åren (med undantag de gånger man åkt in till Göteborg) och polisbilar ser man väl kanske 2 - 3ggr i veckan i snitt :tummenupp
 

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Att han fortfarande jobbar, åtminstånde i januari bekräftas i denna artikel... http://www.mcnytt.se/content/index.php?id=618

Jag hade "turen" att bli stoppad 7ggr förra året (!) varav en gång av självaste H. Självklart flygande besiktning och jag var på väg till Gotlandsfärjan inför Lelleträffen, fick bara en anmärkning på att mina blinkers inte var E-märkta, inga böter DÅ iaf...
 

MrMalm1

yeea
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
Aprilia rs 125 *inlöst/SÅLD*
har en liknande farbror blå här ner...han heter dock schelander(stavning?), på minner rätt mkt om honom, försöker ta en för allt han kan:mad:


rätt kul läsning:näsblod
 

Printscreen

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Sundbyberg
Hoj
-98 Kawazaki zx9r ninja
Oj oj nu vet jag att det var Hamrén som stoppade mig och en kompis för några helger sen.

Vi var på väg upp mot Norrtälje en fredagseftermiddag. Hamnade mitt i rusningen på E18 såklart. Hans gamla Toyota Starlet från 85 nånting hade tonade rutor och att veva ner rutorna sabbade ju hans biltema-solfilm för 40kronor så vi slängde upp dörrarna på vid gavel. Radio Viking på stereon och en öl i baksätet, hej på dig!

Som passagerare med en öl i handen ser jag någon som blivit stoppad av en målad polisbil. Den manliga polisen tittar argt på mig varpå jag höjer ölen och nickar hejande. Min kompis vid ratten tyckte att det inte var så smart att vifta med ölen mot snuten eftersom han hade tonade rutor runt om och regplåten i rutan.

Nåväl, resan fortskriker i sakteliga 20km/h. Helt plötsligt kommer den statliga V70n (eller var det en 9-5, fasen har glömt) i full patte i väggrenen och tvärnitar 40 meter framför oss. Gubben kliver ur och pekar med hela handen på oss, och sen på väggrenen. Vi svänger in och han kommer fram.

Polis: VAD HAR MAN DÖRRARNA TILL!?
Kompis: Ja du...?
Polis: DOM HAR MAN STÄNGDA
K: Ah, jaha.
P: Tonade rutor 1500, ingen regplåt 1000kr (osäker på beloppen)
K: Ja nej de här rutorna klarar besiktning, var där för nån vecka sen (lögn)
P: Nej enligt paragraf blabla i blabla-balken så får det vara si och så många procent blabla
K: Jaha där ser man
P: Regplåten, den sitter väl fram på bilen?
K: Ja fan den lossnar hela tiden, trött på att hämta den hela tiden
P: Den ska du sätta med EXPANDER om det är så!
K: Jaha ok
P: Ja då blir det flygande besiktning
K: Jaha ok

Här börjar den kvinnliga(???) polisen rota i motorutrymmet efter chassinumret varpå min kompis kliver ur bilen och säger "Det sitter där till vänster". Hon ber honom kliva in i bilen igen.

Den kvinnliga polisen står utanför bilen och gestikulerar att han ska veva ner rutan. Min kompis säger till mig att han tänker fan inte veva ner rutorna och repa solfilmen.
Hon öppnar dörren försiktigt och frågar om han kan veva ner rutan för det är farligt för henne att stå där ute. Svaret kommer blixtsnabbt: Ja men stå inte där då.

Tommy kommer fram och säger att bilen var ju i jättefint skick och det blir inga böter varesig för rutorna eller regplåten men ombes blir det i alla fall.

Han var väldans snäll när det visade sig att allt var sjysst i alla fall!

En otroligt rolig detalj dock!
När kvinnan stod och kollade alla lampor, blinkers osv osv så klev Tommy rakt ut i gatan och vinkade in en Chrysler Voyager; men han går inte fram och pratar med föraren; istället hjälper han sin kvinnliga kollega med besiktningen. Jag ser stackaren i Chryslern sitta och titta i backspegeln helt skräckslagen :rofl när vi åkte iväg satt han fortfarande där och såg förvånad ut :D:D:D
 

Nicotin

Guest
Oj oj nu vet jag att det var Hamrén som stoppade mig och en kompis för några helger sen.

Vi var på väg upp mot Norrtälje en fredagseftermiddag. Hamnade mitt i rusningen på E18 såklart. Hans gamla Toyota Starlet från 85 nånting hade tonade rutor och att veva ner rutorna sabbade ju hans biltema-solfilm för 40kronor så vi slängde upp dörrarna på vid gavel. Radio Viking på stereon och en öl i baksätet, hej på dig!

Som passagerare med en öl i handen ser jag någon som blivit stoppad av en målad polisbil. Den manliga polisen tittar argt på mig varpå jag höjer ölen och nickar hejande. Min kompis vid ratten tyckte att det inte var så smart att vifta med ölen mot snuten eftersom han hade tonade rutor runt om och regplåten i rutan.

Nåväl, resan fortskriker i sakteliga 20km/h. Helt plötsligt kommer den statliga V70n (eller var det en 9-5, fasen har glömt) i full patte i väggrenen och tvärnitar 40 meter framför oss. Gubben kliver ur och pekar med hela handen på oss, och sen på väggrenen. Vi svänger in och han kommer fram.

Polis: VAD HAR MAN DÖRRARNA TILL!?
Kompis: Ja du...?
Polis: DOM HAR MAN STÄNGDA
K: Ah, jaha.
P: Tonade rutor 1500, ingen regplåt 1000kr (osäker på beloppen)
K: Ja nej de här rutorna klarar besiktning, var där för nån vecka sen (lögn)
P: Nej enligt paragraf blabla i blabla-balken så får det vara si och så många procent blabla
K: Jaha där ser man
P: Regplåten, den sitter väl fram på bilen?
K: Ja fan den lossnar hela tiden, trött på att hämta den hela tiden
P: Den ska du sätta med EXPANDER om det är så!
K: Jaha ok
P: Ja då blir det flygande besiktning
K: Jaha ok

Här börjar den kvinnliga(???) polisen rota i motorutrymmet efter chassinumret varpå min kompis kliver ur bilen och säger "Det sitter där till vänster". Hon ber honom kliva in i bilen igen.

Den kvinnliga polisen står utanför bilen och gestikulerar att han ska veva ner rutan. Min kompis säger till mig att han tänker fan inte veva ner rutorna och repa solfilmen.
Hon öppnar dörren försiktigt och frågar om han kan veva ner rutan för det är farligt för henne att stå där ute. Svaret kommer blixtsnabbt: Ja men stå inte där då.

Tommy kommer fram och säger att bilen var ju i jättefint skick och det blir inga böter varesig för rutorna eller regplåten men ombes blir det i alla fall.

Han var väldans snäll när det visade sig att allt var sjysst i alla fall!

En otroligt rolig detalj dock!
När kvinnan stod och kollade alla lampor, blinkers osv osv så klev Tommy rakt ut i gatan och vinkade in en Chrysler Voyager; men han går inte fram och pratar med föraren; istället hjälper han sin kvinnliga kollega med besiktningen. Jag ser stackaren i Chryslern sitta och titta i backspegeln helt skräckslagen :rofl när vi åkte iväg satt han fortfarande där och såg förvånad ut :D:D:D



Muhahahahahahah fan va jag garvar...:D :yoparty
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Och som läkare kan man undra varför dom uppgifterna är livsviktiga vid en förlossning? Har ni såna uppgifter i hemmet? Skulle inte tro det.

Kan undra samma sak, men en rimlig förklaring kan ju vara att de har bott i utlandet innan och kom inte till sverige förren några månader innan hon skulle föda och därför själv har sina journaler.

Men annars lämnar inte dessa uppgifter sjukhuset utan de man får med sig är en kopia :)
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Mödravården brukar sällan ligga på sjukhuset, så de flesta har sina journaler hemma.
Dessutom vet man aldrig i stockholm vilket sjukhus man får föda.. Folk blir skickade till eskilstuna, nyköping, uppsala etc om det är fullt på BB här..
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top