Som Chronic säger. Det ska inte läcka i PRI. Alls. Man kan kanske maskera felet genom att ha kranen på on men det är en sminkad gris.Nu jävlar ska ni få höra…. Jag erkänner. För att om någon är lika dum i huvet som jag (troligen inte på kommande 1000 år) så hoppas jag att man läser detta innan man lägger 50 timmar på förgasarläckage. Trotts att de är pinsamt så kanske de kan hjälpa någon framöver och jag är skyldig alla som hjälpt till här också.
here goes…
Bensinkranen….. när jag köpte cykeln och skulle lämna ifrån mig tanken så tömde jag den först. Vred på ”prio” och tänkte fan va fint de flödar… toppen. Därefter har jag trott att prio är de läge man använder vid körning. MEN de visar sig att så är de INTE.
detta blev jag varse när världen goaste gubbe på mc-shopen istället för att bara sälja mig några nålar och tjäna några kronor istället tog sig tid och hjälpte mig.
Han förklarade att prio ger ett fritt flöde, då klarar inte förgasarna att hålla tätt. ON däremot är ett bättre alternativ. Jag blev så lycklig att jag inte kommer ihåg mer tyvär……. Något med vakuum (någon annan kanske kan utveckla). Prio är användbart ex om du kör - får soppatorsk- behöver tvångsfylla förgasarna innan du slår på reserven.
Så där har ni de… tar gärna emot gliringar - förtjänar de men stort tack till alla som engagerat sig och jag har iaf lärt mig något.
god natt
På min vinterhoj har jag en gammal hederlig soppakran. On/off/res där on motsvarar din pri. Stänger aldrig av kranen förutom vid längre förvaring och den läcker inte en droppe. Du behöver fixa vidare med nålventilerna.