Tjenare!
Har en fråga kring bestyckning av en gsx-r 1100 -86'a som jag köpte i vintras o som inte gått på flera år.
Sitter öppna k&n filter o annat avgas. Körde ett okänt antal mil (ca 30 kanske) tills den började gå riktigt illa över hela registret. Har ju aldrig gått riktigt bra på låga, men då vart de kass över hela.
Rengjorde fuggarna o synkade dom då, funkade ca 16 mil sen försvann allt vad lågvarvsegenskaper heter, lät/kändes som om den inte gick på en eller ett par cyllar.
Så inser ju att jag inte lyckades med rengöringen så nu håller jag på att pilla rent lågfartsmunstyckena ett varv till.
Men passade då på att kolla över bestyckningen o inser att det sitter original (lr samma storlek iaf) på lågfarten; #42.5 samt aningen större huvud; #132 mot #130 orig.
Bara jag som tycker det är konstigt med samma lågfart som orig, trots öppna filter?
Finns de nåe knep, typ höja nålarna ett snäpp så hojjen får mer soppa över hela registret? Ska prova nu med dom här munstyckena ordentligt rengjorda.
Förstår att man inte kommer att få den att gå bra på låga varv med öppna filter, men kanske kan få till det någosånär? Bara lite funderingar till alla förgasargenier därute, då jag är värdelös på de sj (min nästa hojj ska nog ha insprut, de förstår man sig ju på iaf)!
MVH//Staffan "Prankster" W
Har en fråga kring bestyckning av en gsx-r 1100 -86'a som jag köpte i vintras o som inte gått på flera år.
Sitter öppna k&n filter o annat avgas. Körde ett okänt antal mil (ca 30 kanske) tills den började gå riktigt illa över hela registret. Har ju aldrig gått riktigt bra på låga, men då vart de kass över hela.
Rengjorde fuggarna o synkade dom då, funkade ca 16 mil sen försvann allt vad lågvarvsegenskaper heter, lät/kändes som om den inte gick på en eller ett par cyllar.
Så inser ju att jag inte lyckades med rengöringen så nu håller jag på att pilla rent lågfartsmunstyckena ett varv till.
Men passade då på att kolla över bestyckningen o inser att det sitter original (lr samma storlek iaf) på lågfarten; #42.5 samt aningen större huvud; #132 mot #130 orig.
Bara jag som tycker det är konstigt med samma lågfart som orig, trots öppna filter?
Finns de nåe knep, typ höja nålarna ett snäpp så hojjen får mer soppa över hela registret? Ska prova nu med dom här munstyckena ordentligt rengjorda.
Förstår att man inte kommer att få den att gå bra på låga varv med öppna filter, men kanske kan få till det någosånär? Bara lite funderingar till alla förgasargenier därute, då jag är värdelös på de sj (min nästa hojj ska nog ha insprut, de förstår man sig ju på iaf)!
MVH//Staffan "Prankster" W