Besviken på handlare..........R1 -01

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Jag och min polare var runt lördagen i v12 för att glo på hojar eftersom han hade sett ett objekt hos en mycket känd handlare. När vi kom dit(första stoppet på dagen) så hade handlaren inte hunnit få in hojen i butiken (vilket vi visste) så vi kikade runt lite allmänt. Vid ett samtal med säljaren så fick vi en beskrivning på hojen som min polare skrev ner lite hastigt. Det mest väsentliga var Öhlins styr och bakstötta,stålomspunnet fram och en pedantskött hoj(-01'a 1200 mil).(Jag vet........har hört det förut..........). De(polaren,säljaren) bestämde att höras av så fort hojen fanns i butiken så vi/han kunde komma och titta och ev köpa.

Onsdag v13 blev hojen klar för att säljas och vi styrde kosan dit(15mil enkel resa). Väl på plats och spänd av förväntan så blev det en besvikelse. Skicket på hojen var lika bra/dåligt som en likadan -01'a de hade med 4300 mil på mätaren. Jag vet att det oftast är så men det var inte allt. De stålomspunna slangarna fanns inte kvar, Öhlins bakstötta inte kvar och till framdäck satt ett skuret Pirelli slick på............är det godkänt att köra med allmän väg? Bakdäcket var inte ZR utan Z..........jag vet inte om det måste vara ett ZR på en R1 -01. Hur som helst så tyckte inte säljaren att det var något att snacka om, utan priset som hade diskuterats veckan innan stod mer eller mindre kvar.

2 saker är säkra:

1.Dit åker jag aldrig mer.
2. Hade säljaren talat om för oss att hojen inte hade det som han snackade om helgen innan så hade vi inte åkt dit.

Taktiken var nästan som El-Giganten..........hojen "skrevs" upp för att vi skulle komma dit och han trodde nog inte vi skulle åka hem utan hoj utan köpa en eftersom vi hade åkt så långt.

Men det gjorde vi........
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
tråkigt när det händer... tyvär så kan man ju inte göra så mycket åt saken mer än att skita i att handla där i framtiden
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
fahrenheit skrev:
2044902 Tur att det inte hände mig i tyskland :D

Men bra jobbat, man ska inte ge vika för dom där jävlarna!!


Det tråkigaste är ju att man blir så förbannad på sig själv när man tror att handlaren åtminstånde borde veta vad som sitter på hojen.
 

MDM

Livet är hårt.
Gick med
19 Oct 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr -00
VR-8 skrev:
2044935 Det tråkigaste är ju att man blir så förbannad på sig själv när man tror att handlaren åtminstånde borde veta vad som sitter på hojen.
Lät inte speciellt kul..
 

Nicke_K

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2004
Ort
I Skogen
Hoj
CR500, DR350, Minimoto
Tror jag har klurat ut vem handlaren är :tungan var detta hojen du tittade på ? Yamaha R1 2001 Blå 1 230 Jardine, öhlins, kuts, fotpinnar
 

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Mölndal
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
råkade ut för samma sak av en mkt känd handlare ca 5 mil från gbg mot karlstad....
hade sett en zx9r på annons på nätet..tittade på bilderna o läste annonstexten...skicket va mkt fint enligt dom....

Kom dit o hittade en omlackad o förmodligen krashad hoj..ramen omlackad på ena sidan då den va blank o andra sidan matt,lackad tank i fel nyans samt att lacken börjat krulla sig vid tanklocket.repor på kutsen samt lite sprickor i hörnen...frågade om service boken..jo det e klart det finns det....Kna ja få se den...tog 1 minut så kom säljaren igen..Nej ingen servicebok på den hojjen....Ja menar 2000mil o serviceboken e borta.
dessutom olja i vattnet...men det va inget farligt sa säljaren*ler*
Kommer inte köpa nåt från denna mkt stora o kända handlare...tyvärr..

Dessutom sa han att priset va satt efter skadorna på hojjen*asg*
Nån har gjort en fet tabbe i inbytet...
Begärt pris för en zx9r från 00 med 2000mil o ingen servicebok samt skicket..60 000:- som hittat eller???Sicka idioter...
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
jauhau.. och handlaren är???

ganska menlöst att skriva en varning för en oseriös handlare utan att nämna vilken det är.. eller? :va
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Nicke_K skrev:
2045008 Tror jag har klurat ut vem handlaren är :tungan var detta hojen du tittade på ? Yamaha R1 2001 Blå 1 230 Jardine, öhlins, kuts, fotpinnar


We have a winner!!!!

Fotpinnar säger du..........mmmm bara pinnarna och inte fästplattan. Dvs standard pinnarna hade bytts ut mot blå-eloxerade dito inte en hel fotpinnesats....
 

Nicke_K

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2004
Ort
I Skogen
Hoj
CR500, DR350, Minimoto
VR-8 skrev:
2045020 We have a winner!!!!

Fotpinnar säger du..........mmmm bara pinnarna och inte fästplattan. Dvs standard pinnarna hade bytts ut mot blå-eloxerade dito inte en hel fotpinnesats....

Japp fotpinnar oxå jag kopierade deras beskrivning så det måste ju vara så då. :gnissla
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
sven666 skrev:
2045017 jauhau.. och handlaren är???

ganska menlöst att skriva en varning för en oseriös handlare utan att nämna vilken det är.. eller? :va


Detta är ingen varning eller start på någon häxjakt utan bara ett sätt för mig att ventilera dagens händelse.
 

kebne

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
VFR
VR-8 skrev:
Men det gjorde vi........

Bra gjort! 15 mil är iofs inte så långt. Har hänt att jag haft svårt att backa/pruta pga att jag rest långt, senast när jag kört 35 mil enkel väg.
Däremot är det inte så lätt att sätta rätt pris eftersom dolda fel kan visa sig med tiden. Det kan alltså både vara så att man efter en viss tid känner att det var ett riktigt bra köp eller så känner man kanske tvärtom.

Hursomhelst är jag lite nyfiken på hur vanligt det är att människor med "normalt ansträngd ekonomi" iskallt :bow backar/prutar på en "bra hoj" efter att ha rest långt hemifrån?
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Taktiken var nästan som El-Giganten..........hojen "skrevs" upp för att vi skulle komma dit och han trodde nog inte vi skulle åka hem utan hoj utan köpa en eftersom vi hade åkt så långt.

Men det gjorde vi........[/QUOTE]



Elgiganten? Hur menar du då? De jobbar genom att annonsera ut billiga varor som i butik finns i väldigt små antal, väl på plats görs försök att förmå kunden att köpa en dyrare vara, med större marginal på. Annonsvaror har ibland lägre utpris än inpris.

Så kallat "uppförsäljning". Vad du menar förstår jag inte riktigt?
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top