Besviken på handlare..........R1 -01

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
isse skrev:
2046303 Tur att du hittade nånting o såga!

/N

Hmm, ja det händer men inte i detta fall, jag var uppriktigt intresserad av vad han menade i detta fall, refererandes till Elgigantens försäljningsmetoder.

VARFÖR jag var intresserad hör inte hit, men någon sågning var det inte även om det låg närmast till hands att anta. Trevlig helg!
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Chronic skrev:
2049099 Hmm, ja det händer men inte i detta fall, jag var uppriktigt intresserad av vad han menade i detta fall, refererandes till Elgigantens försäljningsmetoder.

VARFÖR jag var intresserad hör inte hit, men någon sågning var det inte även om det låg närmast till hands att anta. Trevlig helg!


El-Gigantens metod(enligt mig iaf) går ut på att få kunderna till butiken med flashiga reklamblad om saker som inte finns kvar när man kommer dit eller bara finns på en speciell butik(står naturligtvis i det finstilta). Denna taktik används oxå av On-Off,SIBA enligt men åsikt.
 

stone

mek@spoonvalleyracing.se , depåtomte :-)
Gick med
11 May 2005
Ort
Halmstad
Hoj
KTM 690 SMC R
Har numera bytt in min hoj mot en ny (inte hos Oves motor), var och diskuterade med handlaren om mellan priset och talade om att jag hade ca 18k i skuld på min nuvarande hoj, handlaren lovade ringa nästa dag.

Handlaren ringer nästa dag(onsdag) och ger mej ett mycket bra pris imellan, jag frågar 3 ggr om dom 18 tusen som jag fortfarande har i skuld, han säjer att "bry dej inte om dom, dom är inräknade i totalsumman".
frågar igen vilken kapitalskuld jag kommer att få och svaret är det samma, XXX XXX Kr.
Ok säger jag, jag kommer och hämtar hojen på fredag.

På torsdagen ringer handlaren och säger att han har räknat fel, han hade inte räknat med min nuvarande skuld :huvet

Så priset blir det ök + 18k, då vare det ju inte så bra längre :tummenner

Säger till handlaren att vi hade ett uppgjort mellanpris, men det accepterar han inte, till slut så delar vi på dom 18k jag tar 10 han tar 8.

Så till sist så har jag min drömhoj

Till ett hyfsat pris! :banana
 

Bifogat

  • r1b.JPG
    r1b.JPG
    137.4 KB · Visningar: 147

John_Doe

Also known as Hool
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen :´(
HumAnyt skrev:
2047813 Gjorde jag med den firman för längesen, när vi var ett sporthojs gäng på 14 hojar (om jag inte minns fel) som skulle dit och kolla lite, alla hade tagit fel på öppetiden med en timme, så vi var där precis när dom stängde, men vi fick inte komma in... Fast det var folk kvar inne hos dom. kul.

Jo sånt är kul :) 17:59:59 kommer det 14 pers som "bara ska titta lite" :)

Du står där och du vet att du inte får någon pröjs för övertid och du har annat att pyssla med efter stängningsdags :)

Det tar ungefär en kvart till en halvtimme att "Natta" en butik :) (ibland mer) och 18:30 kan lätt bli 19:30 eller 20:30 innan herrskapet har behagat sig hem..

Hade ni istället sagt "vi behöver en X. Har ni en hemma?" hade det nog inte varit några problem. För affärer är man alltid öppet ;)

Man blir luttrad som butiksanställd över folks fräckhet..

Har haft folk som knackat på rutan klockan 22 på kvällen för skitsaker när man sitter så brunt till att man måste jobba till den tiden på natten :(

Jag brukar själv kunna hjälpa till och ha öppet längre om det känns värt det.
Dock så vill jag inte jobba över upp till en timme eller mer bara för att tillhandahålla underhållning åt allmänheten.

Bara en tanke ;)

:EDIT: Har inget att göra med just den butiken men jag försöker belysa saken från "The inside" :D
 

RW

Österlens-skräck
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Gärsnäs
Hoj
TLS
Skitbutik

Hos denna handlare köpte jag en Triumph Daytona som det satt ett sliponsystem på och en orginal burk skulle följa med. Dum som jag var tittade jag inte så noga på burken som var inpackat. Väl hemma upptäckte jag att jag fått med en skrapad orginal Yamahaburk. :huvet
 

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Ort
hjo
Hoj
R1 me lite godis
kan ju fortsätta å berätta om humanyt
å mitt besök i trollhätan vi var där klockan ett en lördag
vi frågade om vi fick komma inn å kolla svarét blev ne va har haft så många kunder idag!!
frågade då om dom kan plocka fram en kopplingsvajer till min fd cbr
svaret belv ne ring killarna på reservdelarna på måndag!!!!
ja säger ju va ja vill ha tänkte att de kunde va gött å få me den hem när vi ändå är där!!
försvara de oim ni kan
så då va verkligen inte affären öppen å dom var inget som helst tillmötesgående
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Jag stör mig också lite på stilen hos en del handlare. Jag förstår att man inte vill bli kvar en timme på fredag kväll, men i mitt fall handlade det om 10 min på lunchen och jag hade tydligt förklarat att jag inte hade tillfälle att komma på flera veckor.
 

John_Doe

Also known as Hool
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen :´(
pini skrev:
2214610 kan ju fortsätta å berätta om humanyt
å mitt besök i trollhätan vi var där klockan ett en lördag
vi frågade om vi fick komma inn å kolla svarét blev ne va har haft så många kunder idag!!
frågade då om dom kan plocka fram en kopplingsvajer till min fd cbr
svaret belv ne ring killarna på reservdelarna på måndag!!!!
ja säger ju va ja vill ha tänkte att de kunde va gött å få me den hem när vi ändå är där!!
försvara de oim ni kan
så då va verkligen inte affären öppen å dom var inget som helst tillmötesgående


Är det stängt och nattat så är kassorna offside tills nästa dag..

Blir det revison och det är mekat runt med sånt där mellan "öppet tiderna" så tar det hus i helsicke.

Hade det varit viktigt hade du kanske åkt dit i tid? ;)
 

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Ort
hjo
Hoj
R1 me lite godis
om du skulle ta å läsa ordentligt istället! det brukar fungera bra men ja förstår om det är jobbigt å läsa hela texten
ja skriver de att jag fortsätter å berätta om mitt å humanyts besök vi hade fel på tiden trodde dom stängde 2 Men frågar man snällt så brukar en vanlig serviceinriktad firma hjälpa en och vajern gick faktiskt av senare den dagen
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Flera
Så varför skulle det vara nån skillnad på skicket på en 01:a som gått 1200mil mot en som gått 4300mil ?
 

Krippa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Speed Triple 955 -05
P@trik skrev:
2466568 Så varför skulle det vara nån skillnad på skicket på en 01:a som gått 1200mil mot en som gått 4300mil ?

För att den andra har gått 3000 mil extra!

Visst finns de välvårdade 4000-milare och sönderkörda 1000-milare.
Men som regel bör nog 1000-milaren vara i bättre skick.

Eller?
 

Bushmyra

Först kliar det sen svider det
Gick med
24 Mar 2004
Ort
Bollnäs
Hoj
GSX1000R K2
pini skrev:
2214610 kan ju fortsätta å berätta om humanyt
å mitt besök i trollhätan vi var där klockan ett en lördag
vi frågade om vi fick komma inn å kolla svarét blev ne va har haft så många kunder idag!!
frågade då om dom kan plocka fram en kopplingsvajer till min fd cbr
svaret belv ne ring killarna på reservdelarna på måndag!!!!
ja säger ju va ja vill ha tänkte att de kunde va gött å få me den hem när vi ändå är där!!
försvara de oim ni kan
så då va verkligen inte affären öppen å dom var inget som helst tillmötesgående
Jag köpte min hoj i trollhättan! jag är så jäkla nöjd.Fick hyfsat för min inbyteshoj (eller jag fick iallafall betalt) Presentkortet på 9 tusen som man fick köpa ktm delar för ändrarde säljaren så att jag fick använda dom i butiken,vilket jag gjorde jag handlade för 5500 tror jag det var resten satte hon in på mitt bankkonto:yoparty så frågar ni mig så är jag riktigt nöjd :D
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Flera
Krippa skrev:
2466615 För att den andra har gått 3000 mil extra!

Visst finns de välvårdade 4000-milare och sönderkörda 1000-milare.
Men som regel bör nog 1000-milaren vara i bättre skick.

Eller?


Frågar igen.

Bägge hojarna är likadant servade och lika välvårdade.Vad gör den som gått längre dålig ?
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Häng ut affären direkt så folk slipper bli lurade o åka dit i onödan!
Inte mer än rätt att sånna affärer hängs ut så dom som verkligen behandlar kunderna bra får mera kunder!
 

Krippa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Speed Triple 955 -05
P@trik skrev:
2466707 Frågar igen.

Bägge hojarna är likadant servade och lika välvårdade.Vad gör den som gått längre dålig ?

Nu frågade du inte igen...nu ställde du en helt annan fråga.

Nu kanske de inte finns något som gör 4000-milaren dålig, men den är hur som helst sämre än 1000-milaren....
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Flera
Krippa skrev:
2467142 Nu frågade du inte igen...nu ställde du en helt annan fråga.

Nu kanske de inte finns något som gör 4000-milaren dålig, men den är hur som helst sämre än 1000-milaren....


Förklara, vad som gör den sämre då.
 

Krippa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Speed Triple 955 -05
P@trik skrev:
2467183 Förklara, vad som gör den sämre då.

Allting på hojen, om de inte bytts naturligtvis, har gått mycket längre...alltså mer slitet...inte så svårt att komma fram till själv kanske?

När de sen är dags att sälja, hur lätt tror du de är att bli av med en R1:a som gått 6000 mil...hur fin den än kan tänkas vara?
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Flera
Krippa skrev:
2467217 Allting på hojen, om de inte bytts naturligtvis, har gått mycket längre...alltså mer slitet...inte så svårt att komma fram till själv kanske?

När de sen är dags att sälja, hur lätt tror du de är att bli av med en R1:a som gått 6000 mil...hur fin den än kan tänkas vara?

Slitdelar byts naturligtvis ut.
Skulle du inte titta på trippmätaren så skulle du inte kunna avgöra vilken som gått 1000mil eller 4000mil.

Så vad gör den sämre, absolut ingenting.

Sälja,visst men det var aldrig frågan.
Folk tror ju att en motorcykel går sönder efter 2000mil.
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Freddola skrev:
2466752 Häng ut affären direkt så folk slipper bli lurade o åka dit i onödan!
Inte mer än rätt att sånna affärer hängs ut så dom som verkligen behandlar kunderna bra får mera kunder!


Oves Motor i Olofström

/J
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top