Besviken på handlare..........R1 -01

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
JonaZ skrev:
2045013 råkade ut för samma sak av en mkt känd handlare ca 5 mil från gbg mot karlstad....
hade sett en zx9r på annons på nätet..tittade på bilderna o läste annonstexten...skicket va mkt fint enligt dom....

Kom dit o hittade en omlackad o förmodligen krashad hoj..ramen omlackad på ena sidan då den va blank o andra sidan matt,lackad tank i fel nyans samt att lacken börjat krulla sig vid tanklocket.repor på kutsen samt lite sprickor i hörnen...frågade om service boken..jo det e klart det finns det....Kna ja få se den...tog 1 minut så kom säljaren igen..Nej ingen servicebok på den hojjen....Ja menar 2000mil o serviceboken e borta.
dessutom olja i vattnet...men det va inget farligt sa säljaren*ler*
Kommer inte köpa nåt från denna mkt stora o kända handlare...tyvärr..

Dessutom sa han att priset va satt efter skadorna på hojjen*asg*
Nån har gjort en fet tabbe i inbytet...
Begärt pris för en zx9r från 00 med 2000mil o ingen servicebok samt skicket..60 000:- som hittat eller???Sicka idioter...

Kan det vara bike thn? :):):)
 

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
VR-8 skrev:
2044988 Inte ditt............. :D
Phew :)

JonaZ skrev:
2045013 råkade ut för samma sak av en mkt känd handlare ca 5 mil från gbg mot karlstad....
hade sett en zx9r på annons på nätet
Var den röd & hade akrasystem? (inte min alltså, utan en annan jag såg först)
 

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Mölndal
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
får ju inte hänga ut handlare här på sporthoj så ja säger inget ang.bike i thn....
men visst finns det fler eller...

Akra vet ja inte om den hade då slip onet låg i verkstan bland många andra så det kunde ja inte få se.....
Men det skulle ju inte förvåna mig alls...
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
såna handlare kan man ju bara spy på! Åkte 35 mil enkel resa för att kolla på min nuvarande hoj och hade turen att den verkligen var i nyskick, gubben (privatperson) som hade den verkar ha varit riktigt noga med allt. Det satt genomskinlig plastfilm på diverse ställen där det kunde slitas/repas och annat. :tummenupp för honom!
Det coola var att han var drygt 55 bast vad jag kommer ihåg :hihi
 

dsundelin

VIP
Gick med
9 Mar 2006
Ort
På rätt ställe
Hoj
250 excf -07
De är bara skriva ut handlaren med stora bokstäver. Då slipper fler åka dit och kanske bli behandlade på samma sätt. En handlare ska ge dig den riktigt faktan och inte skönalisera det hela. :fatta!

Vill man ha ett fint rykte så tänker man lite och inte framställer sina fordon som guld och gröna skogar när dom egentligen är ärga och kalhygge.

Häng ut honom! :7peta
 
Last edited:

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Mölndal
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
eftersom den handlare jag skrev om sponsrara Johnny Cedergrens rr karriär så säger jag inte namnet... :)

(Använd nu ögon o hjärna så kommer du nog på det..!!)
 

Dregen

LOTE RACING.. Living on the edge!
Gick med
13 Jun 2005
Ort
Västerås
Hoj
R1
dsundelin skrev:
2046455 De är bara skriva ut handlaren med stora bokstäver. Då slipper fler åka dit och kanske bli behandlade på samma sätt. En handlare ska ge dig den riktigt faktan och inte skönalisera det hela. :fatta!

Vill man ha ett fint rykte så tänker man lite och inte framställer sina fordon som guld och gröna skogar när dom egentligen är ärga och kalhygge.

Häng ut honom! :7peta

Instämmer helt!!!!!!!!!!!!!!
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
Bara för att dom sponsrar Johnny och antagligen funkar det fint då har folket rätt att veta vilka affärer som är bra och mindre bra.


//Cel
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
dsundelin skrev:
2046455 De är bara skriva ut handlaren med stora bokstäver. Då slipper fler åka dit och kanske bli behandlade på samma sätt. En handlare ska ge dig den riktigt faktan och inte skönalisera det hela. :fatta!

Vill man ha ett fint rykte så tänker man lite och inte framställer sina fordon som guld och gröna skogar när dom egentligen är ärga och kalhygge.

Häng ut honom! :7peta


Hänger inte ut någon utan att denne har tillgång till detta forum och kan försvara sig.........detta är ingen häxjakt utan bara ett sätt att lufta huvudet lite. Troligtvis så säljer han den till någon annan och får som han vill ändå.......bastard..
 

moppekalle

Second place ist first looooooser
Gick med
25 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
moped(R1 -05)Pimpad och bromsad!!..68bhp!!..eller var det 168..shit the same
Öhhhh.. undra om jag vågar jag köpa kedjespray av firman som sponsrar jonny Cedergren..vad hette dom nu..bi..host host..kanske gammal smörja i burkarna :hihi :hihi :hihi
 

HumAnyt

fort ibland.
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Tidaholm
Hoj
GSXR-1000 K4 enbart :( (räknas monkybike -78 honda?:)
VR-8 skrev:
2047537 Jajamensann...........det gör vi.

Gjorde jag med den firman för längesen, när vi var ett sporthojs gäng på 14 hojar (om jag inte minns fel) som skulle dit och kolla lite, alla hade tagit fel på öppetiden med en timme, så vi var där precis när dom stängde, men vi fick inte komma in... Fast det var folk kvar inne hos dom. kul.
 

Stavfelet

Team KnubbSäl
Gick med
2 Aug 2003
Ort
Umeå.
Hoj
R1
HumAnyt skrev:
2047813 tagit fel på öppetiden med en timme, så vi var där precis när dom stängde, men vi fick inte komma in...

Dom kanske vill gå hem när dagen är slut?!.... Hade jag velat.
Skulle du bojkotta systemet om du kom dit just när de stänger :confused:
 

HumAnyt

fort ibland.
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Tidaholm
Hoj
GSXR-1000 K4 enbart :( (räknas monkybike -78 honda?:)
Stavfelet skrev:
2048029 Dom kanske vill gå hem när dagen är slut?!.... Hade jag velat.
Skulle du bojkotta systemet om du kom dit just när de stänger :confused:

Jobbar själv då och då i affär, även ifall det är lördag och jag vill gå hem så säger jag inte till kunder som kommer dit några min efter stängnig ifall dom vill köpa nåt att dom får komma tillbaka på måndag. Dom får gärna komma in... Mej har dom gått minste om som seriöss spekulant på en ny hoj iår. Har inte ens brytt mej om att ringa dom och kolla priser. Var det värt det för dom? tydligen, finns allt för många firmor och för mycket konkurnas för man ska kunna behandla evntuella kunder så. En nöjd kund säger det till en att det var en bra affär, en missnöjd kund säger det till 10... och vi var 14 som inte var nöjda, räkna... vad tror du det kostade dom att inte jobba över i 20min extra?
 
Last edited:

HumAnyt

fort ibland.
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Tidaholm
Hoj
GSXR-1000 K4 enbart :( (räknas monkybike -78 honda?:)
Andreas N. skrev:
2048954 Hade ni jättelångt till denna affär eller :va

hade åkt ca 16mil om jag inte minns helt fel... så nja inte så jätte långt, men ett sådant bemötande tycker jag man inte gör. Det var ju en sammåkning det var tal om, och målet var den affären. Åkningen blev trevlig som attan ändå. Men jag själv som hade tänkt att köpa några grejer åkte därifrån utan nåt, så med flera andra.

summa summarun. Jag handlar inte där nån mer gång... (gjort det några gånger innan detta hände.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top