Jag tror bantid är rätt avgörande.
Den erfarenheten jag har av BE är att dom är välorganiserade, har gott om instruktörer, och alltid ambulans och funktionärer på plats.
Men tyvärr så blir det lite tid på banan tycker jag. Tre gatgrupper, plus en licensgrupp som ska dela på tiden gör att bantiden får lida.
Jag väljer iaf i år andra körningar (Miniin, Benny Ekmans, och liknande) där priset iofs är lite lägre, men allvarligt talat, vad gör nån hundralapp hit och dit när man håller på med den här sporten?
Senast med både Miniin och Ekmans körningar på Gelleråsen har det varit två grupper. En licens- och en gatgrupp, sen har man kört i halvtimmespass hela dagen. Detta ger mycket mer bantid, och dom längre passen gör att man kan slappna av lite, man behöver inte "hänga på låset" varje pass, utan kan ta det lite lungt och gå in och ut på banan när det passar. Detta underlättar när man "pillar" på hojen, man kan göra en inställning, prova lite, och sen gå in och ändra tillbaka och ut på banan igen... Det hinner man inte på dom kortare passen med BE.
Nu vet jag inte hur pass insatt Tommy är i BE, med som jag förstod det så stod BE med hojar, däck, och bensin till instruktörerna vilket borde bli en slant. Konstigt tycker jag, jag känner nog till ganska många raceförare som skulle kunna vara instruktörer för en dag om man blev bjuden på avgiften. Gratis träning och bantid är ju aldrig fel... (Blir kanske inte så mycket träning som föråkare i grön grupp iofs.)
Sen förstår jag att det kostar att ha ambulans på plats, och det tycker jag är bra att BE håller fast vid. Känns faktiskt lite tryggare när man har en ambulans står och väntar.... Det betalar jag gärna lite extra för...