Bike-Events

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
YZF R6 -00
McFille skrev:
1000:- för en dag tycker inte jag är dyrt. Har något billigare exempel?
Vad tror ni det kostar att hyra en bana egentligen? :va

Nä, för jäkligt att de har kursat, hur bra som helst med heldagsträningar juh!

Vi på Sydskanes Emse har tagit 650 kr/person inklusive middag både år 2003 och 2004.

Att hyra en bana typ Knutstorp kostar en hel del pengar. Det går lös på minst 50 000 för ett arrangemang.

sandstream

Guest
På Bike-Events sajt fanns en lång förklaring till varför de ställde in nästan alla körningar 2004 och där framgick vart alla pengar tog vägen. Efter att ha läst det förstod man varför de var tvugna att ta 950:- för att få det att gå runt. Tyvärr så var det inte så många som var intresserade av att betala 950:- för en dag och därför la de som sagt ner nästan alla körningar.

Personligen tycker jag det känns bra att åka på bandagar där det finns ambulanspersonal på plats. Inte så kul att ligga med tex brutna ben och bli inbaxad i någons privata bil för skjuts till sjukhuset bara för att komma undan billigare :död

Last edited:

Gixxer Rolle

Värst i klubben
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10R
NO_FEAR skrev:
Det låter minst sagt intressant. Antar att det blir av till våren och då hänger jag gärna på om det är ok?

Vad blir totala kostnaden med färja och allt? ca...

/Kein_Bange

Jag kommer inte ihåg vad det blir totalt, men under 1000kr är det i alla fall, men det beror även på hur mycket taxfree du handlar :D
Du är välkommen att hänga med, det är bara kul om man är några stycken.

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
SMC-skåne tar också 950 kr för en bandag på knutstorp. Då kör dom i fyra grupper, uppdelade efter körskicklighet. Där gäller din vanliga försäkring om man har trygg hansa. Då tycker jag att det är värt pengarna.

Betalade själv in för att få köra i sommras. Men med min vanliga otur så fick jag jordens motor-ras 4 dagar före körningen. Så de blev inget den gången, och mina 950 kr i anmälningsavgift gick dessutom förlorade. Men jag ska göra ett nytt försök till sommaren som kommer.

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Påklädd R1:a
För min egen del så handlade det om att försäkringen strulade. Annars så var flera bandagar inbokade! Hoppas att de återuppstår!

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Geiger skrev:
Jo, det är väl så. Men hade man inte kunnat förutse att folk gärna inte betalar dom summorna för bara en dag på banan?!

I slutändan handlar det ju om att få ihop det! Får man inte ihop det på 1000kr/dag så hade det inte funkat om de hade reat ut platserna heller!
Att jämföra med Ducceklubbens körningar är väl lite korkat om man jämför arrangemangsskillnaderna!
När jag idag vet vad man får för pengarna så hade jag gladeligen betalat 1000 spänn!

Jocke K

Glad Medlem
Gick med
10 May 2004
Hoj
R1 06 & R6 00
Kurvmakaren skrev:
Vi på Sydskanes Emse har tagit 650 kr/person inklusive middag både år 2003 och 2004.

Att hyra en bana typ Knutstorp kostar en hel del pengar. Det går lös på minst 50 000 för ett arrangemang.

Ska ni ha några körningar på Knutstorp 2005?? I sådana fall , vart anmäler jag mig?

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
YZF R6 -00
Jocke K skrev:
Ska ni ha några körningar på Knutstorp 2005?? I sådana fall , vart anmäler jag mig?

Det är Knutstorpskörningar på G inför 2005. Mer än så kan jag ej berätta i dagsläget.
Bokningarna sätter i så fall igång under försäsongen 2005.
Allt vad gäller bokningar till våra körningar kommer på vår hemsida.

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
oscar skrev:
Att jämföra med Ducceklubbens körningar är väl lite korkat om man jämför arrangemangsskillnaderna!
När jag idag vet vad man får för pengarna så hade jag gladeligen betalat 1000 spänn!

Vilka var skillnaderna i arrangemangen?

/S

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Superlight skrev:
Vilka var skillnaderna i arrangemangen?

/S

Jag kanske gapade lite väl mycket, men vad jag har HÖRT från Ducceförare är att det är lite mer vilda västern över deras körningar!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Är det inte så att Ducceklubbens körningar är subventionerade från medlemsavgifterna och därmed är kostnaderna låga för de som kör eftersom alla medlemmar är med och betalar?

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
Goodstuff skrev:
Är det inte så att Ducceklubbens körningar är subventionerade från medlemsavgifterna och därmed är kostnaderna låga för de som kör eftersom alla medlemmar är med och betalar?

Jo.

/S

sandstream

Guest
Goodstuff skrev:
Va? En renodlad sosse-klubb alltså! Usch vad hemskt! :D

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Konceptet att köra med föråkare på BE hojar och alla extrautgifter som ambulans osv gör att notan säkert landar på + 60K för en heldag på Knudan, gissningsvis så kan man locka fler om man sänker priset och har vilda västern åkning typ Falkenberg utan föråkare, men då brukar det bli dyrare i slutändan eftersom så många vurpar när tyglarna släpps.

Det enklaste är nog att arrangera rena RR träningar där man slipper tjafs om försäkringbolag och annat gnäll, dessutom kommer dom flesta RR förare även om det regnar eftersom vi har regndäck.

Att arrangera en gatgruppskörning = tusen frågor om allt och man vet inte ens om det kommer att gå ihop.

sandstream

Guest
Edward skrev:
Hur orkar du? Det är ju inte ens i närheten av roligt längre.
Läste du vad jag svarade på? Då hade du förstått! :7peta
Läs sedan om trådarna om Ducatis priser så är du med i matchen igen (de slutade väl för alla parter) :tummenupp

Men vill man missförstå så är det inte så svårt :huvet

sandstream

Guest
GSXR1100R skrev:
Att arrangera en gatgruppskörning = tusen frågor om allt och man vet inte ens om det kommer att gå ihop.
Gotland Ring-körningen vart full på 2 dagar.
Visst var priset, 1000:-, bra men de hade garanterat blivit fullt ändå för 1500:-.

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...