Bike-Events

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 ver 2.0
sandstream skrev:
Ja, och därför kräver arrangören 1000:- i förskott för att täcka upp alla kostnader så att de slipper göra någon förlust alls :)
Kanske inte är en dum idé, jag har det hellre så än att det inte finns några arrangörer alls.

Personligen tror jag att det låga intresset beror mer på oklara försäkringsregler än höga priser.

/A

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Rundningsmärke skrev:
Kanske inte är en dum idé, jag har det hellre så än att det inte finns några arrangörer alls.

Personligen tror jag att det låga intresset beror mer på oklara försäkringsregler än höga priser.

/A
Samt den regniga sommaren, hoppas dock att fler vågar att anordna bankörningar, jag tror på konceptet med delbetalning, dom flesta kommer om dom redan har pyntat 500:-

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 ver 2.0
GSXR1100R skrev:
Samt den regniga sommaren
Jo, du har rätt.

För övrigt tycker jag inte att 1000 kr för en professionellt arrangerad heldag på bana,
med ambulanspersonal på plats, där man kan få tips och råd av föråkare som Peter Lindén
och Niklas Carlberg är dyrt.

Pungt.

/A

Edit: Don Quixote & Penguin är också bra. :hej

Last edited:

sandstream

Guest
PeppeBus skrev:
Hur många tror du betalar 1000kr i förväg då?? Kolla på BE det var kanske ca 10st på varje körning = 10.000kr = Vill jag kalla förlust!!!!!!
På detta sättet så får dom iaf in mer pengar, och går inte lika mycket med förlust!
BE ställde in nästa alla körningar i förtid och jag antar att de inte behövde betala banhyrorna så det vart nog ingen förlust.

PeppeBus

SDK Socio#2734
Gick med
18 Jul 2003
Hoj
Ducati 999SPR, CBR1000RR
sandstream skrev:
BE ställde in nästa alla körningar i förtid och jag antar att de inte behövde betala banhyrorna så det vart nog ingen förlust.

Varför tror du dom ställde in?? Jo för att dom inte fick in några pengar!
Dom hade 2 eller 3 körningar i år. Jag var på 2 av dom, och det var inte fullt!

//Peppe

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Rundningsmärke skrev:
Jag måste också vara trög, det blir ju en ännu större förlust om kalle inte betalt 500 kr i förskott?
Förlust blir det förmodligen i vilket fall som helst, men om halva avgiften är betald innan blir den inte lika stor.

/A

Allt beror på hur man ser det.
Förutsättar man att ingen (eller väldigt få) betalar in 1000 kr i förskott men folk gladeligen skulle våga chansa mer om de delbetalade så blir det givetvis som ni säger.
Problemet som jag ser det är inte chanstagningen utan att majoriteten inte tycker det är värt att betala 1000 kr för en banåkning, oavsett om de betalar hälften i förskott eller inte.

Vi disskuterar med olika ingångsvärden. Det är nog därför de olika argumenten inte biter på "andra sidan"

Min högst personliga åsikt är att folk inte är beredda att betala mer än ca 500 - 700 för en bandag och det gör det väldigt svårt att arrangera en bandag med vinst för ett företag

Observera att jag har ingen insikt i några absoluta siffror på vad det kostar med Banhyra, instruktörer, ambulans osv.
Men med den info jag har så har jag svårt att se att det går att ha några större marginaler på dessa arrangemang.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
M:et skrev:
Problemet som jag ser det är inte chanstagningen utan att majoriteten inte tycker det är värt att betala 1000 kr för en banåkning, oavsett om de betalar hälften i förskott eller inte.
Ja det är sant, det går att köra en bandag för 600:- om det kommer 100 st som betalar i förskott, men då blir det liten eller ingen vinst, Sydskanes Emse gjorde detta i år och det funkade bra, det krävs dock eldsjälar för att genomföra detta och massor av folk som jobbar gratis.

Man måste dock få in stålarna till banhyra och div. i god tid innan bandagen, annars riskerar arrangören att jobba gratis och dessutom gå back.

Det va sorgligt att se hur få som kom på årets BE körningar, enligt BE så funkade det bäst på Knudan, kan iof bero på att vi är många som kör bana här i syd.

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
YZF R6 -00
sandstream skrev:

Antagandet skall nog snarare vara att de inte fick igen sin handpenning på ca 30% av banhyran, d.v.s den avgift man oftast skall ha betalt in inom 10 dagar efter bokningen. Risken är nog rätt så stor att de fått lägga ut en del pengar på ingenting.

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...