Rundningsmärke skrev:
Jag måste också vara trög, det blir ju en ännu större förlust om kalle inte betalt 500 kr i förskott?
Förlust blir det förmodligen i vilket fall som helst, men om halva avgiften är betald innan blir den inte lika stor.
/A
Allt beror på hur man ser det.
Förutsättar man att ingen (eller väldigt få) betalar in 1000 kr i förskott men folk gladeligen skulle våga chansa mer om de delbetalade så blir det givetvis som ni säger.
Problemet som jag ser det är inte chanstagningen utan att majoriteten inte tycker det är värt att betala 1000 kr för en banåkning, oavsett om de betalar hälften i förskott eller inte.
Vi disskuterar med olika ingångsvärden. Det är nog därför de olika argumenten inte biter på "andra sidan"
Min högst personliga åsikt är att folk inte är beredda att betala mer än ca 500 - 700 för en bandag och det gör det väldigt svårt att arrangera en bandag med vinst för ett företag
Observera att jag har ingen insikt i några absoluta siffror på vad det kostar med Banhyra, instruktörer, ambulans osv.
Men med den info jag har så har jag svårt att se att det går att ha några större marginaler på dessa arrangemang.