Vad är ett dåligt bemötande? Att du får vänta på din tur? Även om du vill reklamera någonting dyrt?
Att jag inte kan svara på alla frågor om alla produkter på stående fot? Vi har några tusen olika produkter i lager, och några tiotusental artiklar till i beställningssortimentet plus att vi ordnar specialare, jag tycker det är rimligt att jag inte har allt i huvudet. Och nej, jag tycker inte att ett -"Vad i helvete gör du här då?!"
är ok, om jag ber att få kolla upp något och återkomma från gång till gång.
Jag tycker inte heller att man skall behöva ta skit för saker man inte kan påverka bara för att man har det yrke man har. Att stå och skälla på någon för att man fått vänta länge när det är dåligt med personal och mycket kunder hjälper knappast, om inte annat får näste man vänta ännu längre för att jag måste ta mig tid för din avhyvling. Jag hade gärna haft någon kollega till, så du fått hjälp tidigare. Men tyvärr är det sådant man behöver ta med ledningen, att gapa på någon som jobbar häcken av sig för att alla ska få hjälp så fort som möjligt gör bara saken värre. Tyvärr är det ju inte så att chefen lyssnar på mig när jag för vidare klagomål, utan det är mest jag som är en gnällig jävel.
Saklig kritik skall man absolut ta emot, men att bli kallad för satans idiot, och jävla svin, när man för vidare någon annans beslut, tycker jag inte att hör till jobbet.