Old Badger
SportHojsentusiast
Nja, det är väl mer inställningen att man kan kräva respekt genom att skälla ut någon och kalla denne för skällsord osv.
Man kan inte kräva respekt, den förtjänar man...
Nja, det är väl mer inställningen att man kan kräva respekt genom att skälla ut någon och kalla denne för skällsord osv.
Jaa du, om det är ok för dig att le när du får en hink skit så är det helt ok för mig.Hur skulle världen se ut om alla blir sura för att någon inte visat tillräcklig "respekt"?
Man kan inte kräva respekt, den förtjänar man...
Ok, så om jag förstått saken rätt fick du först vänta 2 veckor och blev då arg för att de inte hört av sig. Fullt förståeligt. Sen fick du ursäkt + lånehoj, de missade att höra av sig veckan därpå (enligt dem själva för att det inte fanns något nytt som hänt), men du kunde sen hämta ut den lagade hojen någon dryg vecka efter att du fått lånehojen? Totalt var du utan hoj 3-4 veckor, varav sista 1-2 veckorna med lånehoj?
Det du då vill ha kompensation för (utöver lånehojen) är att handlaren sålt en defekt hoj från början, tagit 3-4 veckor på sig för att lösa problemet och inte hört av sig proaktivt för att uppdatera dig om status löpande?
Jaa du, om det är ok för dig att le när du får en hink skit så är det helt ok för mig.
Själv gör jag inte det.
Efter jag själv jobbar i fordonsbranschen så går jag inte in på ett företag jag köpt bil/hoj av och skriker rakt ut när nånting fallerar.
Lugn, saklig och respektfull konversation löser alltid problemet.
Min mening.
Men jag menar också att man kan förtjäna att bli av med den genom att bete sig tillräckligt illa, även om man är kund.
Nja, jag tror budskapet gick förlorat därAtt sänka mig till din nivå höjer väl inte min?
Men om jag kan stå över din "hink med skit" så kanske du kan höja din nivå?
Sedan kan jag bjäla med kamrater om den där djävla sportbike som betedde sig som en skit men nästa gång vi träffas är jag, trots det, vänlig och du fortsätter att vara kund hos oss!
Men jag kan hålla med dig, för jag hade samma åsikt tidigare... Men när jag kom på att jag kunde stå över "din hink med skit" så blev jag starkare.
För jag hade inte problem, det var inte jag som kom med en "hink skit" så varför skulle jag vara arg och inte vara vänlig trots det?
Nu reparerar jag f.ö. det mesta, även toaletter, så jag har bokstavligen "tagit skit".
Nja, jag tror budskapet gick förlorat där
Det jag vill ha kompensation för är att jag köpt en helt ny motorcykel som går sönder innan den ens är inkörd. Jag vill se en goodwill sida från företaget, att dom bryr sej om sina kunder, att dom tar hand om problemen på bästa sätt. Att inte ens kunna lyfta luren EN gång under hela denna tiden om så bara för att säga "vi väntar på delar men jobbar så fort vi kan" är INTE att ta hand om sina kunder. Att säga "jag skall kolla detta och vidarebefordra frågan till Ola så hör vi av oss på måndag" och sen inte göra något, inte ett skit, är inte att ta hand om sina kunder. Att inte kunna erbjuda något som helst för att hålla hojen rullande under omständigheterna är inte att tänka på sina kunder. att låna ut en hoj efter 2v är inte goodwill för problemet, det är ju deras egen policy vilken dom ändå inte levt upp till genom att inte erbjuda det från början?
Visst, men du förlorar en kund och därmed pengar. Borde det inte vara värt lite ödmjukhet att stå över?
Förlåt, jag läste det själv, ödmjukhet och anpassning är ju inte svenskens starkaste grenar...
Jaa du, om det är ok för dig att le när du får en hink skit så är det helt ok för mig.
Själv gör jag inte det.
Efter jag själv jobbar i fordonsbranschen så går jag inte in på ett företag jag köpt bil/hoj av och skriker rakt ut när nånting fallerar.
Ja, det är så klart inget plus i kanten för föredömligt agerande, trots att man egentligen kanske inte kan förvänta sig så mycket mer än så här som konsument. De som gör det bättre än så här förtjänar förstås beröm och jag vet inte heller var gränsen går för när det är rimligt att spy galla offentligt över företag som inte lever upp till förväntningarna - det är upp till var och en att avgöra.
Som jämförelse kring vad jag själv anser vara helt ok respektive föredömligt agerande kan jag kan dela med mig av två olika garantireklamationer jag varit med om:
Första tillfället var när jag precis köpt fabriksny bil. Bilen blir först försenad två veckor i leveransen. Får då lånebil under tiden. När jag sedan skall hämta ut bilen får jag veta att den blivit skadad i transporten och de behövt lackera om främre stötfångare. Den omlackerade delen har då inte samma lyster som resten av bilen och jag påtalar så klart mitt missnöje med detta. Får som kompensation en fri polering och lackskyddsbehandling och får välja valfri "rolig bil" att låna under tiden. I princip inget kan kompensera missnöjet med att den nya bilen redan vid leverans behövt lackeras om, men tyckte ändå kompensationen då var helt ok. Senare har jag börjat misstänka att de fuskat vid omlackeringen och inte lagt på klarlack (vit bil), så med facit i hand kanske inte lösningen var ok, men för sent att bråka om nu.
Andra tillfället var på tidigare hojen (som också köptes ny). Dödarknappen pajade precis inför en hojresa. Hörde av mig till min BMW-verkstad som trots att de var helt fullbokade och att knappsatsen skulle behövt beställas från Tyskland lyckades ordna fram en ny knappsats samma dag på något magiskt sätt och stannade till och med kvar en bra stund efter stängning för att jag skulle kunna komma in och få den bytt. Allt på goodwill och utan kostnad för mig, trots att jag inte köpt hojen av dem. Detta var exempel på föredömligt agerande.
Många gånger (gissar att det är så även i ditt fall) är det kanske inte exakt vilken kompensation man får som är det viktiga utan att företaget gör något extra för att visa sin goda vilja.
Jag har inte någon accordlön, och har inte betalt för att ta skit. Så jag tappar ingenting på att hjälpa den trevliga kunden istället när där står 20 pers på plan och en skriker & gapar.
Det var det värsta jag hört, kan man inte visa andra människor respekt så ska man inte vänta sig respekt tillbaka!
Själv gör jag inte det.
Jag viker mig aldrig för någon som är oförskämd.Nu jobbar vi inte i samma branch men vi både jobbar med någon typ av service, ja det låter otroligt men efter ett tag så slutar man bry sig man blir helt enkelt imun mot folks skitsnack.
Att aldrig ta skit och alltid svara tillbaka när man har rätt löser inte problemet, ibland är människan framför en så arg att det inte går och prata med honom ändå.
I en perfekt värld fungerar det bra som du säger stå på sig och inte ta skit, men vi lever inte i den världen ellerhur?
Hej,
Så som jag ser det så är det ju tur att du köpte en ny hoj så du har garanti på den tänk om du hade köpte en begagnad hoj utan garanti. Då hade du ju fått vänta på delar o byta och laga själv. Som jag förstått det hela så har väl detta inte kostat dig nånting att få åtgärdat.
Med tanke på non-stop garantin så fick du väl möjlighet o få en lånehoj?
Känns som om det gjorts en höna av en fjäder...[/QUO
Höna av en fjäder?? lätt att säga när det inte är din hoj som pajat va?
Jag viker mig aldrig för någon som är oförskämd.
Jag viker mig aldrig för någon som är oförskämd.
Helt rätt man skall stå på sig!
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |