Bike Göteborg, Se upp!!

Status
Ej öppen för fler svar.

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Du har min sympati i alla fall. Misskreditering where it's due, och det lät det som det var i det här fallet tyckte jag. Har haft funderingar på att göra samma sak med en bilhandlare som har betett sig allmänt struligt. Det är väl den lilla makt vi har som konsumenter. :tummenupp

Raderad medlem 51742

Guest
Att ditt missnöje är stort betvivlar nog ingen. Ju högre förväntningar, desto större fallhöjd och missnöje när de inte infrias. Skall man utgå från någon slags objektiv och allmän syn på vad man kan förvänta sig är det väl att ÅF uppfyller sitt garantiåtagande och det har de gjort. Klart att det är trist när det händer på en ny hoj och då är förstås en riktigt bra hantering från ÅF extra välkommet. Nu tycks detta lilla extra ha uteblivit, men är det så mycket att bråka om? Förväntar man sig alltid att någon skall leverera över förväntan kommer man nästan alltid bli missnöjd.

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Hoj
För många att räkna upp
Personligen har jag hellre en KTM SuperDuke 1290R som står, än en Hyosung som går :hej

Det får du så gärna tycka, själv föredrar jag att kunna köra och då duger Hyosung bra åt mig. Är inte speciellt märkes fanstisk. Det är inte vad man kör utan att man kör. :tummenupp

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
tycker det läter som goodwill att du får lånehoj. men det går väl att kolla hos din kommunala konsumentrådgivare vad en själig uppdateringsfrekvens ska ska vara

Jag anser det inte vara goodwill att ge mej en lånehoj 2v senare när det ingår i deras garanti som dom inte nämner ett ord om föräns jag blir irriterad.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Det får du så gärna tycka, själv föredrar jag att kunna köra och då duger Hyosung bra åt mig. Är inte speciellt märkes fanstisk. Det är inte vad man kör utan att man kör. :tummenupp

sportbike gillar det...
Visst är det kul! :tummenupp
Bara man inte är avsiktligt elak. Det här är den bästa tråden på länge...:tungan

Jag anser det inte vara goodwill att ge mej en lånehoj 2v senare när det ingår i deras garanti som dom inte nämner ett ord om föräns jag blir irriterad.

Måste citera mig själv när jag lyckades sammanfatta det ganska bra... :)

Och där förstår vi! :D

TS fick problem och denne uppfattade firman som oförskämd.
Firman viker naturligtvis inte eftersom TS uppfattas som oförskämd.

Lite ödmjukhet och kommunikation hade kanske löst det,
men nej djävlar, jag tar inget skit... :(

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Överlag är trovärdigheten på något som reggat sig enbart för att gnälla lite som 1/x: Går mot noll

Raderad medlem 51742

Guest

I informationen på hemsidan om deras non-stop garanti står ju uttryckligen att den börjar gälla först två år efter leverans. Fram tills dess gäller konsumentköplagen och tillverkargarantin. Att du alls blev erbjuden lånehoj och fick förtur i verkstan är ju därmed goodwill från ÅF sida. Sedan kan man kanske ha andra förväntningar, men det är nånting annat.

Opus Dei

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2017
Hoj
Husqvarna 701 SM -17
Det finns alltid tre sidor av en historia. I detta fallet trådskaparens, återförsäljarens och så sanningen.

Med det sagt vill jag bara säga att tycker att Bike har gjort det man ska i detta fallet. Man har tagit in hojen på garantiservice och lagat den utan kostnad. Man har också erbjudet kunden en lånehoj under tiden. Visst, kommunikationen med kunden var kanske inte helt hundra men att bli arg och otrevlig över detta hjälper inte.

Sedan när det gäller själva garantiärendet. Byte av bränslefilter redan efter 90 mil. Kört med fulbränsle?

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Hoj
BMW R1200GS -16
Nu har jag ju inte läst hela tråden, men...
Varför köper man en KTM om man gillar att köra?

Knuffa till mål
Kicka tio minuter
Köra till mekaniker

...ja, det finns ju hur många som helst......
:va

Opus Dei

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2017
Hoj
Husqvarna 701 SM -17
Varför köper man en BMW om man gillar att köra?

Ja, det kan man fråga med tanke på kvalitetsproblemen BMW har.

Saxat från Consumer Reports:
"BMW owners can expect problems. 40% of new BMWs will require repairs during their first four years of life."

iceice

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2007
Hoj
Honda Firestorm, Triumph Daytona 650, Aprilia RS 125
...Jag var nära att köpa en ny trampcykel för 14 000 för några år sedan. Jag hade pratat med en reparatör som också var försäljare och vi var överens förutom om det skulle vara enväxlat eller treväxlat...

En treväxlad cykel som kostar 14 ksek, hur f-n ser en så'n ut?

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Jag är fortfarande på trådskaparens sida. Visst han tappade humöret. Hade "kanske funkat smidigare om han kunnat hålla igen lite "Men det var inte helt oförfogat. Sen måste vi skilja på relation mellan nån jeppe på gatan o relationen mellan kund o säljare. I service brabschen är det obligatoriskt att kunna ta skit. En kirurg kunna tåla blod. Dagisfröken stå ut med barnskrik etc. Det är inte samma sak som att låta någon försöka trycka ner dig i ditt personliga liv det är en helt annan sak. I detta fall är bike den som förlorar mest. Tappar en kund som säkerligen kommer att köpa fler nya motorcyklar samt serva dom på säljarens verkstad. Inte som jag som bara har råd med begagnat o fixar allt själv. Tror inte att det är illvilja från bikes sida. Gissar på dålig organisation. Speciellt när det är högt tryck/ högsäsong. O alla kanske ör lite halv slitna. Verkar som vi har några väldigt nöjda med bike här. Hade enkelt undvikits med intern kommunikation. Och kontakt med kund som lagt ut en kvarts mille. Sen har jag hört att. Om man sköter/reder ut problem med en missnöjd kund. Brukar kunden ofta vara mer nöjda än om problemet inte hade uppkommit.. Finns mycket att vinna på att ta hand om sina kunder. Bara små aktigt att ta en sur kund personligt. Det är bara olyckligt det som hänt. Hoppas bike kanske kan ta till sig lite utav det, som diskuterats här. O corepax1290 får väl ha det så ball på sin feta hoj."lite avundsjuk" o göra nåt annat företag glada nästa gång

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...