Äntligen.Och där förstår vi!
Äntligen.Och där förstår vi!
Äntligen.
Vad blev slutsatsen ?
Pynta gärna en kvartsmiljon till Bike Trollhättan för nya hojar, att de pajar får du räkna med så ställ dig i kö och sluta gnäll för alla kunder är lika viktiga för dem.
Eller ?
och under säsong så är "inom skälig tid" rimligen så nyss som möjligt.Avhjälpande ska ske inom skälig tid.
Hej,
Så som jag ser det så är det ju tur att du köpte en ny hoj så du har garanti på den tänk om du hade köpte en begagnad hoj utan garanti. Då hade du ju fått vänta på delar o byta och laga själv. Som jag förstått det hela så har väl detta inte kostat dig nånting att få åtgärdat.
Med tanke på non-stop garantin så fick du väl möjlighet o få en lånehoj?
Känns som om det gjorts en höna av en fjäder...[/QUO
Höna av en fjäder?? lätt att säga när det inte är din hoj som pajat va?
Nja, men om han nu fått lånehoj och problemet låg hos leverantören så kan ju knappast återförsäljaren kompensera och förlora pengar på kunden.
Att han inte blev erbjuden hoj från dag 1 är ju lika mycket hans fel som inte frågade efter lånehoj från dag 1.
Känns som om det är mycke BS i denna tråden... anledningen till att han blivit sur på ÅF ändras ju till o från under hela tråden...
Jag kan förstå frustration när nått nytt går sönder.. men inte fan hänger jag ÅF för det.
Han hade ju köpt hoj där tidigare, hur va det köpet/servicen? Förmodligen bra eftersom han åkte tillbaka o köpte en ny igen...
Och som andra skriver, Vf ska hans hoj gå före när andra hojar bokat tid i verkstaden långt innan?
Det e la bara o vara glad att dom lyckades lokalisera felet och åtgärda det... tänk om det hade vart ett fel som dom fått felsöka länge..
Då hade han fått boka tid i verkstaden, lätt o få en tid den här tiden på året, sen ska den felsökas, och sedan godkännas av ktm, SEN ska den börja lagas... då hade 6 veckor inte vart orimligt...
så om hojen är åtgärdad o inte kostade ägaren nånting, så tycker jag han borde ut o köra hoj ist för att gnälla på nätet... hans körtid va ju uppenbarligen väldigt dyrbar så att han tyckte han behövde kompenseras....
Nja, men om han nu fått lånehoj och problemet låg hos leverantören så kan ju knappast återförsäljaren kompensera och förlora pengar på kunden.
Att han inte blev erbjuden hoj från dag 1 är ju lika mycket hans fel som inte frågade efter lånehoj från dag 1.
Känns som om det är mycke BS i denna tråden... anledningen till att han blivit sur på ÅF ändras ju till o från under hela tråden...
Jag kan förstå frustration när nått nytt går sönder.. men inte fan hänger jag ÅF för det.
Han hade ju köpt hoj där tidigare, hur va det köpet/servicen? Förmodligen bra eftersom han åkte tillbaka o köpte en ny igen...
Och som andra skriver, Vf ska hans hoj gå före när andra hojar bokat tid i verkstaden långt innan?
Det e la bara o vara glad att dom lyckades lokalisera felet och åtgärda det... tänk om det hade vart ett fel som dom fått felsöka länge..
Då hade han fått boka tid i verkstaden, lätt o få en tid den här tiden på året, sen ska den felsökas, och sedan godkännas av ktm, SEN ska den börja lagas... då hade 6 veckor inte vart orimligt...
så om hojen är åtgärdad o inte kostade ägaren nånting, så tycker jag han borde ut o köra hoj ist för att gnälla på nätet... hans körtid va ju uppenbarligen väldigt dyrbar så att han tyckte han behövde kompenseras....
Jag delar inte din uppfattning och vad menar du med gnäll? Han har köpt en ny hoj och han skulle vänt sig direkt till KTM med sitt missnöje över att hojen är trasig/defekt eller?? Har inte återförsäljaren ett ansvar?
Jag delar inte din uppfattning och vad menar du med gnäll? Han har köpt en ny hoj och han skulle vänt sig direkt till KTM med sitt missnöje över att hojen är trasig/defekt eller?? Har inte återförsäljaren ett ansvar?
Självklart ska han gå tillbaka till ÅF med problemet.
Och ÅF har ju givetvis ansvar över att ta emot hojen, felsöka och åtgärda... men vad jag kan läsa har dom ju gjort det.
Vad jag inte kan förstå är vad det hjälper att gnälla på en ÅF hör på nätet? Jag kan fortfarande inte riktigt bestämma mig för vilken av alla olika anledningar till missnöjdhet som han uppger då det hela tiden ändras.. först va de ju för att det tog tid, sen för att det tog tid trots att det "bara" va soppafilter, sen va det för att han inte fick lånehoj dag 1, sen var det för att han inte fick kompensation osv osv... verkar som att det allra viktigaste i denna tråden var att få fram att denna kunden inte är kung och tyvärr får vänta på sin tur som alla andra som köpt hojar för en kvarts miljon... eller 50.000kr .. eller 100.000kr eller vad man nu gett...
Om ÅF nu betett sig illa så lär det ju inte hjälpa o bete sig illa tillbaka. Frågan är bara när dom skulle ha gjort det då enligt kunden inte hade kontakt från dag 1 till vecka 2. O sen från vecka 2 till att hojen var klar....
Ne, mycke bs som oftast är lätt o skriva på nätet, tror som ovan att sanningen från båda sidor inte riktigt kommit fram...
Detta är bara en tråd för o försöka få ÅF att bli rädda o krypa till kunden o erbjuda något.. lågt enligt mig....
Jag anser att köper man något nytt bör det fungera längre än 1mån, de borde vi väll ändå kunna vara överens om? Och när det inte håller längre än så, då borde vi även kunna vara överens om att det inte är bra? Om något inte är bra måste den som sålt se till att det blir bra, eller? I detta fallet är det Bike Göteborg som sålt den, alltså är dom ansvariga emot mej, för jag kan inte gå till KTM, jag har inga kontakter där. Och enligt mitt tycke har man inte sett till att det blir bra genom att hålla tyst, ej erbjuda det man skall erbjuda, och inte heller göra det där lilla extra som ser till att det blir riktigt bra. Om ni anser att ni vill bli behandlade på det sättet efter att ha spenderat så mycket pengar så är det upp till er, jag tycker inte det är rimligt. Jag tror ärlig talat inte någon av er hade sagt som ni säger om det var ni som råkade ut för samma sak med samma bemötande och samma slutresultat. Jag säger inte att man är kung över dom pengarna, jag säger att man förtjänar service och lite gammal hederlig jävla goodwill för dom pengarna. Speciellt när en fabriksny hoj ger upp så fort. Jag menar kan dom inte bjuda på 3500:- som första servicen kostar efter att det gått som det gått och man lagt ut vad man har lagt. då förtjänar dom heller inte ta 1000:-/Tim + delar från min plånbok när det är dags för service nr 2,3,4,5,6 heller.
Självklart ska han gå tillbaka till ÅF med problemet.
Och ÅF har ju givetvis ansvar över att ta emot hojen, felsöka och åtgärda... men vad jag kan läsa har dom ju gjort det.
Vad jag inte kan förstå är vad det hjälper att gnälla på en ÅF hör på nätet? Jag kan fortfarande inte riktigt bestämma mig för vilken av alla olika anledningar till missnöjdhet som han uppger då det hela tiden ändras.. först va de ju för att det tog tid, sen för att det tog tid trots att det "bara" va soppafilter, sen va det för att han inte fick lånehoj dag 1, sen var det för att han inte fick kompensation osv osv... verkar som att det allra viktigaste i denna tråden var att få fram att denna kunden inte är kung och tyvärr får vänta på sin tur som alla andra som köpt hojar för en kvarts miljon... eller 50.000kr .. eller 100.000kr eller vad man nu gett...
Om ÅF nu betett sig illa så lär det ju inte hjälpa o bete sig illa tillbaka. Frågan är bara när dom skulle ha gjort det då enligt kunden inte hade kontakt från dag 1 till vecka 2. O sen från vecka 2 till att hojen var klar....
Ne, mycke bs som oftast är lätt o skriva på nätet, tror som ovan att sanningen från båda sidor inte riktigt kommit fram...
Detta är bara en tråd för o försöka få ÅF att bli rädda o krypa till kunden o erbjuda något.. lågt enligt mig....
Du har missuppfattat hela tråden från min sida. Som jag skrivit innan, det är INTE att det tagit tid som är problemet, eller något sånt. Problemet är att man inte har något service tänk eller goodwill tänk över huvud taget. Är man serviceminded då ser man till att kunden får service tex genom att ringa när man lovar att ringa osv. Och har man lite goodwill i sej ser man till att kunden blir nöjd även om det kostar 600:-.. Jag köper att det tar tid, om jag får veta att det tar tid. Men jag köper inte att det tar tid när jag inget får veta. Och jag köper inte att ny hoj går sönder utan att någon där tänker som jag sagt tidigare "fan de här e inte bra, vi måste lösa det och se till att han får tillbaka den snarast och att den e körklar". Jag tycker det hör till saken när man köper en motorcykel, eller bil, eller en gräsklippare, eller en båt eller va de nu kan vara att handlaren ska känna lite ansvar och att handlaren skall ta det ansvaret när något händer. Utan de ansvaret och den där lilla extra goodwillen finns de ingen som helst anledning att gå till handlare. Då kan man likaväl gå till blocket där det är ansvarslösa marknaden.
Du har missuppfattat hela tråden från min sida. Som jag skrivit innan, det är INTE att det tagit tid som är problemet, eller något sånt. Problemet är att man inte har något service tänk eller goodwill tänk över huvud taget. Är man serviceminded då ser man till att kunden får service tex genom att ringa när man lovar att ringa osv. Och har man lite goodwill i sej ser man till att kunden blir nöjd även om det kostar 600:-.. Jag köper att det tar tid, om jag får veta att det tar tid. Men jag köper inte att det tar tid när jag inget får veta. Och jag köper inte att ny hoj går sönder utan att någon där tänker som jag sagt tidigare "fan de här e inte bra, vi måste lösa det och se till att han får tillbaka den snarast och att den e körklar". Jag tycker det hör till saken när man köper en motorcykel, eller bil, eller en gräsklippare, eller en båt eller va de nu kan vara att handlaren ska känna lite ansvar och att handlaren skall ta det ansvaret när något händer. Utan de ansvaret och den där lilla extra goodwillen finns de ingen som helst anledning att gå till handlare. Då kan man likaväl gå till blocket där det är ansvarslösa marknaden.
Ok? Så om som hade bjudit dig på 600kr så hade du reggad dig på denna sidan och lyft upp dom för sin goda service?
Troligtvis inte va? Utan som ovan skriver så är det flertalet som reggar sig här när dom är missnöjda för att ventilera sig och få sympati.
Tycker du att det hjälpt dig o skriva på denna sidan? Går hojen bättre?
Hade det inte vart bättre o höra av sig till pf nu i efterhand o sätta sig o prata med dom, berätta Vf du är missnöjd o se vad dom tycker/säger?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |