Bike Göteborg, Se upp!!

Status
Ej öppen för fler svar.

Täppas

Guest
Vad blev slutsatsen ?
Pynta gärna en kvartsmiljon till Bike Trollhättan för nya hojar, att de pajar får du räkna med så ställ dig i kö och sluta gnäll för alla kunder är lika viktiga för dem.
Eller ?
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Vad blev slutsatsen ?
Pynta gärna en kvartsmiljon till Bike Trollhättan för nya hojar, att de pajar får du räkna med så ställ dig i kö och sluta gnäll för alla kunder är lika viktiga för dem.
Eller ?

Inte Bike Trollhättan, dom har jag aldrig varit hos och har ingen erfarenhet av så det är dumt att dra in dom i detta.

Bike Göteborg är de vi talar om här ;) Jag kommer aldrig mer vara i kontakt med dom då det finns andra som kan ta hand om min motorcykel både billigare och garanterat bättre. Folk gör som dom vill, mitt är bara ett exempel på hur dom sköter det när shit goes down så att säga och jag anser att det är totalt vansinnigt att bete sej på detta sättet. Jag ångrar inte att jag köpte en KTM 1290 SuperDuke R. Men jag ångrar bittert att jag köpte den hos Bike Göteborg och jag hoppas inte andra ska behöva ångra samma sak, därav tråden och ett varningen finger att det finns andra där ute som kommer ta bättre hand om er i situationer som denna. Vilket jag tycker man förtjänar när man spenderar så extremt mycket pengar som vi alla gör. Det är inte mopeder för 15000:-, det är motorcyklar för hundratusentals kronor! I mitt fall handlar de om en kvartsmiljon utan någon som helst goodwill efter de vilket jag anser skamligt. Jag vill känna mej trygg hos min handlare och att dom bryr sej, och då är inte Bike Göteborg rätt ställe att gå till bevisligen :/
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Att vara oantastligt korrekt och subtil funkar bättre

Någon mer än jag som lätt undrar över att det ser ut som om TS reggat sig här-som många andra förr-bara för att ventilera sina frustrationer. Nu ser vi visserligen inte mer än Maj 2017 men ändå?

Även om båda sidor redovisat sin uppfattning om detta så är jag ändå inte helt säker på hela sanningen kommit fram. Det skulle inte förvåna mig dessutom om bägge kontrahenterna ångrar både det ena och det andra. Skrivet som här så verkar det väl inte så konstigt men inget vet vi om vi hur det avlevererades i praktiken. Underhållande i vilket fall som helst. Båda parterna kan rimligen inte ha rätt samtidigt, eller?

Sen kan jag ju undra varför TS inte tidigare eller t.om. direkt tagit upp det här med stillestånd och ev.lånehoj. Det står visserligen i det jag hittar på Bikes websidor
Avhjälpande ska ske inom skälig tid.
och under säsong så är "inom skälig tid" rimligen så nyss som möjligt.
Längre ner i tråden så är TS ledsen över den lånehoj som som sent om sider erbjuds honom. Tror du verkligen att den som haft ett ärende rörande t.ex en Panigale 1299 S fått en sån som lånehoj?
Du borde visserligen fått erbjudandet om lånehoj mycket tidigare men det är till att ha pretentioner.
 
Last edited:

Mr: D

Ny medlem
Gick med
28 May 2017
Ort
Gbg
Hoj
Kawa zzr600
Hej,
Så som jag ser det så är det ju tur att du köpte en ny hoj så du har garanti på den tänk om du hade köpte en begagnad hoj utan garanti. Då hade du ju fått vänta på delar o byta och laga själv. Som jag förstått det hela så har väl detta inte kostat dig nånting att få åtgärdat.

Med tanke på non-stop garantin så fick du väl möjlighet o få en lånehoj?

Känns som om det gjorts en höna av en fjäder...[/QUO

Höna av en fjäder?? lätt att säga när det inte är din hoj som pajat va?

Nja, men om han nu fått lånehoj och problemet låg hos leverantören så kan ju knappast återförsäljaren kompensera och förlora pengar på kunden.

Att han inte blev erbjuden hoj från dag 1 är ju lika mycket hans fel som inte frågade efter lånehoj från dag 1.

Känns som om det är mycke BS i denna tråden... anledningen till att han blivit sur på ÅF ändras ju till o från under hela tråden...

Jag kan förstå frustration när nått nytt går sönder.. men inte fan hänger jag ÅF för det.

Han hade ju köpt hoj där tidigare, hur va det köpet/servicen? Förmodligen bra eftersom han åkte tillbaka o köpte en ny igen...


Och som andra skriver, Vf ska hans hoj gå före när andra hojar bokat tid i verkstaden långt innan?

Det e la bara o vara glad att dom lyckades lokalisera felet och åtgärda det... tänk om det hade vart ett fel som dom fått felsöka länge..

Då hade han fått boka tid i verkstaden, lätt o få en tid den här tiden på året, sen ska den felsökas, och sedan godkännas av ktm, SEN ska den börja lagas... då hade 6 veckor inte vart orimligt...


så om hojen är åtgärdad o inte kostade ägaren nånting, så tycker jag han borde ut o köra hoj ist för att gnälla på nätet... hans körtid va ju uppenbarligen väldigt dyrbar så att han tyckte han behövde kompenseras....
 

J.Lunkan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2013
Ort
Solna
Hoj
KTM 1290GT-19
Nja, men om han nu fått lånehoj och problemet låg hos leverantören så kan ju knappast återförsäljaren kompensera och förlora pengar på kunden.

Att han inte blev erbjuden hoj från dag 1 är ju lika mycket hans fel som inte frågade efter lånehoj från dag 1.

Känns som om det är mycke BS i denna tråden... anledningen till att han blivit sur på ÅF ändras ju till o från under hela tråden...

Jag kan förstå frustration när nått nytt går sönder.. men inte fan hänger jag ÅF för det.

Han hade ju köpt hoj där tidigare, hur va det köpet/servicen? Förmodligen bra eftersom han åkte tillbaka o köpte en ny igen...


Och som andra skriver, Vf ska hans hoj gå före när andra hojar bokat tid i verkstaden långt innan?

Det e la bara o vara glad att dom lyckades lokalisera felet och åtgärda det... tänk om det hade vart ett fel som dom fått felsöka länge..

Då hade han fått boka tid i verkstaden, lätt o få en tid den här tiden på året, sen ska den felsökas, och sedan godkännas av ktm, SEN ska den börja lagas... då hade 6 veckor inte vart orimligt...


så om hojen är åtgärdad o inte kostade ägaren nånting, så tycker jag han borde ut o köra hoj ist för att gnälla på nätet... hans körtid va ju uppenbarligen väldigt dyrbar så att han tyckte han behövde kompenseras....

Jag delar inte din uppfattning och vad menar du med gnäll? Han har köpt en ny hoj och han skulle vänt sig direkt till KTM med sitt missnöje över att hojen är trasig/defekt eller?? Har inte återförsäljaren ett ansvar?
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Efter att ha läst igenom så vet jag vems sida jag tar. Tyvärr blir man inte kung för att man köpt en vara för 100K+, hurän gärna man vill det.

Mina erfarenheter av Bike Göteborg:
- Skulle serva min Ducati som gått pinsamt lite. Istället för att bara ge ett standardpris gick de igenom alla delar av servicen och så skräddarsydde vi ett paket som var lämpligt (rembyte, diagnos, oljebyte och lite småplock). Jag tjänade 3000 och med tanke på antalet Ducati-verkstäder i regionen kunde de enkelt struntat i detta.

- Plockar enkelt hem KTM-delar till bättre pris än på KTM-shop + att jag slipper frakten, att de ligger på vägen hem från jobbet underlättar.

- Tagit sig tid att plocka hem delar från Grossister de normalt inte jobbar det trots att det handlat om småsummor (<1000 Sek)

Min slutsats är att den enda butik som bemött mig lika väl var gamla RSVR.net i England, som var det enda stället med vettig lagerhållning på Apriliaprylar vid tidig 2000-tal. Han köpte till och med ett nummer av Fastbikes och skickade med eftersom den hade ett stort Aprilia-test med. Övriga handlare har mest bidragit till att göra Internet mer intressant.
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Jag anser att köper man något nytt bör det fungera längre än 1mån, de borde vi väll ändå kunna vara överens om? Och när det inte håller längre än så, då borde vi även kunna vara överens om att det inte är bra? Om något inte är bra måste den som sålt se till att det blir bra, eller? I detta fallet är det Bike Göteborg som sålt den, alltså är dom ansvariga emot mej, för jag kan inte gå till KTM, jag har inga kontakter där. Och enligt mitt tycke har man inte sett till att det blir bra genom att hålla tyst, ej erbjuda det man skall erbjuda, och inte heller göra det där lilla extra som ser till att det blir riktigt bra. Om ni anser att ni vill bli behandlade på det sättet efter att ha spenderat så mycket pengar så är det upp till er, jag tycker inte det är rimligt. Jag tror ärlig talat inte någon av er hade sagt som ni säger om det var ni som råkade ut för samma sak med samma bemötande och samma slutresultat. Jag säger inte att man är kung över dom pengarna, jag säger att man förtjänar service och lite gammal hederlig jävla goodwill för dom pengarna. Speciellt när en fabriksny hoj ger upp så fort. Jag menar kan dom inte bjuda på 3500:- som första servicen kostar efter att det gått som det gått och man lagt ut vad man har lagt. då förtjänar dom heller inte ta 1000:-/Tim + delar från min plånbok när det är dags för service nr 2,3,4,5,6 heller.
 

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Skåne
Hoj
För många att räkna upp
Man får lite intrycket KTM och Ducati är rena skiten. :crash :tungan
 

Mr: D

Ny medlem
Gick med
28 May 2017
Ort
Gbg
Hoj
Kawa zzr600
Jag delar inte din uppfattning och vad menar du med gnäll? Han har köpt en ny hoj och han skulle vänt sig direkt till KTM med sitt missnöje över att hojen är trasig/defekt eller?? Har inte återförsäljaren ett ansvar?

Självklart ska han gå tillbaka till ÅF med problemet.

Och ÅF har ju givetvis ansvar över att ta emot hojen, felsöka och åtgärda... men vad jag kan läsa har dom ju gjort det.

Vad jag inte kan förstå är vad det hjälper att gnälla på en ÅF hör på nätet? Jag kan fortfarande inte riktigt bestämma mig för vilken av alla olika anledningar till missnöjdhet som han uppger då det hela tiden ändras.. först va de ju för att det tog tid, sen för att det tog tid trots att det "bara" va soppafilter, sen va det för att han inte fick lånehoj dag 1, sen var det för att han inte fick kompensation osv osv... verkar som att det allra viktigaste i denna tråden var att få fram att denna kunden inte är kung och tyvärr får vänta på sin tur som alla andra som köpt hojar för en kvarts miljon... eller 50.000kr .. eller 100.000kr eller vad man nu gett...

Om ÅF nu betett sig illa så lär det ju inte hjälpa o bete sig illa tillbaka. Frågan är bara när dom skulle ha gjort det då enligt kunden inte hade kontakt från dag 1 till vecka 2. O sen från vecka 2 till att hojen var klar....


Ne, mycke bs som oftast är lätt o skriva på nätet, tror som ovan att sanningen från båda sidor inte riktigt kommit fram...

Detta är bara en tråd för o försöka få ÅF att bli rädda o krypa till kunden o erbjuda något.. lågt enligt mig....
 

Mr: D

Ny medlem
Gick med
28 May 2017
Ort
Gbg
Hoj
Kawa zzr600
Jag anser att köper man något nytt bör det fungera längre än 1mån, de borde vi väll ändå kunna vara överens om? Och när det inte håller längre än så, då borde vi även kunna vara överens om att det inte är bra? Om något inte är bra måste den som sålt se till att det blir bra, eller? I detta fallet är det Bike Göteborg som sålt den, alltså är dom ansvariga emot mej, för jag kan inte gå till KTM, jag har inga kontakter där. Och enligt mitt tycke har man inte sett till att det blir bra genom att hålla tyst, ej erbjuda det man skall erbjuda, och inte heller göra det där lilla extra som ser till att det blir riktigt bra. Om ni anser att ni vill bli behandlade på det sättet efter att ha spenderat så mycket pengar så är det upp till er, jag tycker inte det är rimligt. Jag tror ärlig talat inte någon av er hade sagt som ni säger om det var ni som råkade ut för samma sak med samma bemötande och samma slutresultat. Jag säger inte att man är kung över dom pengarna, jag säger att man förtjänar service och lite gammal hederlig jävla goodwill för dom pengarna. Speciellt när en fabriksny hoj ger upp så fort. Jag menar kan dom inte bjuda på 3500:- som första servicen kostar efter att det gått som det gått och man lagt ut vad man har lagt. då förtjänar dom heller inte ta 1000:-/Tim + delar från min plånbok när det är dags för service nr 2,3,4,5,6 heller.


Jag har köpt 2 helt nya maskiner för en peng bra bit för din kvarts miljon.

Båda började krångla efter 15 resp 21 timmar.. självklart åkte jag till pf o påtalade detta. Felen kunde jag lokalisera själv så berättade bara hur de va så beställde ÅF hem nya saker. Inga problem.. men jag fick ingen lånemaskin, ingen kompensation... men inte gnäller jag för det.... saker går sönder och det är knappast ÅF:s fel. Sen att det tar tis o åtgärda beror säkert på många olika faktorer..

Jag fick vänta 3 veckor på nya delar och sen tid på att de skulle bytas... men så e det....
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Självklart ska han gå tillbaka till ÅF med problemet.

Och ÅF har ju givetvis ansvar över att ta emot hojen, felsöka och åtgärda... men vad jag kan läsa har dom ju gjort det.

Vad jag inte kan förstå är vad det hjälper att gnälla på en ÅF hör på nätet? Jag kan fortfarande inte riktigt bestämma mig för vilken av alla olika anledningar till missnöjdhet som han uppger då det hela tiden ändras.. först va de ju för att det tog tid, sen för att det tog tid trots att det "bara" va soppafilter, sen va det för att han inte fick lånehoj dag 1, sen var det för att han inte fick kompensation osv osv... verkar som att det allra viktigaste i denna tråden var att få fram att denna kunden inte är kung och tyvärr får vänta på sin tur som alla andra som köpt hojar för en kvarts miljon... eller 50.000kr .. eller 100.000kr eller vad man nu gett...

Om ÅF nu betett sig illa så lär det ju inte hjälpa o bete sig illa tillbaka. Frågan är bara när dom skulle ha gjort det då enligt kunden inte hade kontakt från dag 1 till vecka 2. O sen från vecka 2 till att hojen var klar....


Ne, mycke bs som oftast är lätt o skriva på nätet, tror som ovan att sanningen från båda sidor inte riktigt kommit fram...

Detta är bara en tråd för o försöka få ÅF att bli rädda o krypa till kunden o erbjuda något.. lågt enligt mig....

Du har missuppfattat hela tråden från min sida. Som jag skrivit innan, det är INTE att det tagit tid som är problemet, eller något sånt. Problemet är att man inte har något service tänk eller goodwill tänk över huvud taget. Är man serviceminded då ser man till att kunden får service tex genom att ringa när man lovar att ringa osv. Och har man lite goodwill i sej ser man till att kunden blir nöjd även om det kostar 600:-.. Jag köper att det tar tid, om jag får veta att det tar tid. Men jag köper inte att det tar tid när jag inget får veta. Och jag köper inte att ny hoj går sönder utan att någon där tänker som jag sagt tidigare "fan de här e inte bra, vi måste lösa det och se till att han får tillbaka den snarast och att den e körklar". Jag tycker det hör till saken när man köper en motorcykel, eller bil, eller en gräsklippare, eller en båt eller va de nu kan vara att handlaren ska känna lite ansvar och att handlaren skall ta det ansvaret när något händer. Utan de ansvaret och den där lilla extra goodwillen finns de ingen som helst anledning att gå till handlare. Då kan man likaväl gå till blocket där det är ansvarslösa marknaden.
 

Mr: D

Ny medlem
Gick med
28 May 2017
Ort
Gbg
Hoj
Kawa zzr600
Du har missuppfattat hela tråden från min sida. Som jag skrivit innan, det är INTE att det tagit tid som är problemet, eller något sånt. Problemet är att man inte har något service tänk eller goodwill tänk över huvud taget. Är man serviceminded då ser man till att kunden får service tex genom att ringa när man lovar att ringa osv. Och har man lite goodwill i sej ser man till att kunden blir nöjd även om det kostar 600:-.. Jag köper att det tar tid, om jag får veta att det tar tid. Men jag köper inte att det tar tid när jag inget får veta. Och jag köper inte att ny hoj går sönder utan att någon där tänker som jag sagt tidigare "fan de här e inte bra, vi måste lösa det och se till att han får tillbaka den snarast och att den e körklar". Jag tycker det hör till saken när man köper en motorcykel, eller bil, eller en gräsklippare, eller en båt eller va de nu kan vara att handlaren ska känna lite ansvar och att handlaren skall ta det ansvaret när något händer. Utan de ansvaret och den där lilla extra goodwillen finns de ingen som helst anledning att gå till handlare. Då kan man likaväl gå till blocket där det är ansvarslösa marknaden.

Ok? Så om som hade bjudit dig på 600kr så hade du reggad dig på denna sidan och lyft upp dom för sin goda service?

Troligtvis inte va? Utan som ovan skriver så är det flertalet som reggar sig här när dom är missnöjda för att ventilera sig och få sympati.

Tycker du att det hjälpt dig o skriva på denna sidan? Går hojen bättre?

Hade det inte vart bättre o höra av sig till pf nu i efterhand o sätta sig o prata med dom, berätta Vf du är missnöjd o se vad dom tycker/säger?
 
Last edited:

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Vad är detta för nivå? Allvarligt? TS köper en ny hoj som har ett fel. ÅF åtgärdar felet i enlighet med garantin. ÅF är inte speciellt duktiga i sin återkoppling till kunden. ÅF erbjuder sig inte automatiskt att kompensera kunden ekonomiskt. Kunden blir kRänGt. Kunden reggar sig på adekvat forum för att misskreditera ÅF.

Har jag missat något viktigt?

Gillar detta forumet och har en enorm respekt för den kunskap som många besitter, men detta....
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Jag e inte här för att få eran sympati, jag e här för att jag ville lyfta ett finger för hur dom beter sej och att det inte är rimligt. Sedan förstår jag inte vad som gör att du kan bestämma varför folk reggar sej här och skapar trådar? Det är väll ett öppet forum där man kan regga sej och skapa en tråd om precis vad som helst som rör motorcyklar och det runt om? :) om anledningen nu är att man är missnöjd är väll den lika legitim som att man är nöjd? Det är väll lite det som är hela grejen, att vi ska dela med oss om hur vi upplever hojar, handlare, vägar, service, kaffet på lottas osv? I mitt fall var det ett STORT missnöje och det ville jag dela med mej av.
 

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Ort
mitt i mellan
Hoj
TM en 250 19 suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
tycker det läter som goodwill att du får lånehoj. men det går väl att kolla hos din kommunala konsumentrådgivare vad en själig uppdateringsfrekvens ska ska vara
 

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Skåne
Hoj
För många att räkna upp
Det som kan vara värt att framhålla är att både bra och dåliga handlare bör det informeras om. Finns många bra med, det är klart att om man köpt en helt ny hoj så är det surt om den pajjar redan efter 90 mil. Då uppstår frustration eller det värsta av allt, kör-abstinens som vi alla vet kan få elaka kärringar att framstå som Moder Teresa i jämförelse med en som drabbas av denna åkomma.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top