BIKE katalogen

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
CBR600RR är ju inte lite läcker:drool Snygg lack och coolt att de lyckas banta ner hojen så pass mycket.

Vilken är din favorit?

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Jaja dom skriver 155 kilo men sanningen ligger en bra bit ifrån.
Tro inte på allt dom skriver, spec. inte vikten på jappsar hojjarna.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
155 Honda-kg ligger väl närmare 170 vanliga kg utan soppa.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Freddola skrev:
2604446 Jaja dom skriver 155 kilo men sanningen ligger en bra bit ifrån.
Tro inte på allt dom skriver, spec. inte vikten på jappsar hojjarna.

är det möjligt på ngn hoj att komma ner till den vikten som anges?

fahrenheit

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
zxr400 -91
till att börja med så är det torr vikt... min zxr väger precis som specsifforna torr.. så jag har inte varit med om att det inte stämt personligen...

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
fahrenheit skrev:
2605006 till att börja med så är det torr vikt... min zxr väger precis som specsifforna torr.. så jag har inte varit med om att det inte stämt personligen...

Var det inte Bike som gjorde en sammanställning av angiven torrvikt, uppmätt våtvikt utan bensin och beräknad torrvikt utifrån den uppmätta våtvikten på 600 kubikarna för 2006? Det var två märken (Suzuki har jag för mig var det ena) som låg hyfsat nära den angivna torrvikten medans t.ex Yamaha var över 10kg över den, jag har även för mig att Honda var en bra bit ifrån sin torrvikt och Honda brukar av tradition ligga väldigt optimistiskt i både vikt och effekt i sina produktblad.

sandstream

Guest
Personligen tycker jag att Bike Katalogen suger en smula. Att läsa om tester som varit med under året ger inte så mycket och de fåtal hojar som intresserar mig kan jag kolla upp specarna på själv.
Sälj den gärna som lösnummer till dem som vill ha men låt oss prenumeranter få ett "riktigt" nummer istället.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Ärligt talat... Suger inte VARJE nummer av Bike ganska mycket? De vill vara allt för alla, vilket resulterar i att de blir för lite för mig. Jag skiter högaktningsfullt i crossar och tourers. Jag vill BARA läsa om räserhojar och de fetaste gathojarna.

Det borde finnas en tidning för varje gren av MC-intresset. Racebike, Dirtbike, Sportbike osv. Men då skulle inte en käft köpa de tristaste tidningarna, typ Touringbike eller Ökenbike.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Mattias skrev:
2605527 Ärligt talat... Suger inte VARJE nummer av Bike ganska mycket? De vill vara allt för alla, vilket resulterar i att de blir för lite för mig. Jag skiter högaktningsfullt i crossar och tourers. Jag vill BARA läsa om räserhojar och de fetaste gathojarna.
Varje nummer av Bike suger, jo. Fast det hade väl inte hjälpt om den bara hade handlat om vår typ av hojar. Det är väl tydligt vilken målgrupp de skriver för; 14-16 åriga pojkar.

holman85

Honda CBR 600 RR - movistar
Gick med
2 Jul 2006
Hoj
Honda CBR 600RR Movistar
Bikerbitch skrev:
2604318 CBR600RR är ju inte lite läcker:drool Snygg lack och coolt att de lyckas banta ner hojen så pass mycket.

Vilken är din favorit?

06:an eller 07:an/ tycker nya ser fet ut men gillar min bättre :yoparty

RR_06

Nu får jag nog f-n ta o lära mig svänga?
Gick med
3 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -06 + Banhojkawa
Bikerbitch skrev:
2604318 CBR600RR är ju inte lite läcker:drool Snygg lack och coolt att de lyckas banta ner hojen så pass mycket.

Vilken är din favorit?

Min...:yoparty

:hojraket

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
DR-Zätare skrev:
2605436 Var det inte Bike som gjorde en sammanställning av angiven torrvikt, uppmätt våtvikt utan bensin och beräknad torrvikt utifrån den uppmätta våtvikten på 600 kubikarna för 2006? Det var två märken (Suzuki har jag för mig var det ena) som låg hyfsat nära den angivna torrvikten medans t.ex Yamaha var över 10kg över den, jag har även för mig att Honda var en bra bit ifrån sin torrvikt och Honda brukar av tradition ligga väldigt optimistiskt i både vikt och effekt i sina produktblad.

Det var engelska Bike eller Performance Bikes, har numret liggandes nånstans och kan kolla upp det.

Iaf så stämde, om jag minns rätt, vikterna för Suzuki GSXR 600 och Triumph 675 bra, medans Honda, Yamaha och Kawasaki hade en verklig torrvikt på mellan 5 och 12 kg över det angivna.

Yamaha skyllde på produktionstoleranser för de individuella komponenterna :D

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
xyx skrev:
2605604 Det var engelska Bike eller Performance Bikes, har numret liggandes nånstans och kan kolla upp det.

Iaf så stämde, om jag minns rätt, vikterna för Suzuki GSXR 600 och Triumph 675 bra, medans Honda, Yamaha och Kawasaki hade en verklig torrvikt på mellan 5 och 12 kg över det angivna.

Yamaha skyllde på produktionstoleranser för de individuella komponenterna :D

Jo, det kommer jag ihåg. Yamaha sa att de hade en tolerans på 3% har jag för mig och så skyllde de övervikten på att deras underleverantörer hade levererat grejer som "råkade" ligga 3% över specifikationen. Gör man matten inser man att även om så skulle vara fallet skulle det ju bara förklara 6kg övervikt. Å andra sidan ljög man ju hyfsat samvetslöst om varvtalsgränsen på den hojen så varför inte dra en riktigt saltad viktangivelse när man ändå är på gång?

MrTombola

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Hoj
CBR 600RR
Ja vad ska man säga....
Snygga hojjar men kommer inte i närheten av de Italienska fullbloden.. :D
både när det gäller design, angiven vikt samt antal kusar i maskineriet. :yoparty

Shit nu kommer denna tråden att spåra ur rätt fett!! :huvet
Sorry all... vill inte bråka bara mina åsikter. Jääääkligt tråkigt att säsongen är slut för min del... men snart är det vår!!!:yoparty

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...