Har ingen personlig erfarenhet av att handla på Bike då de inte säljer märken som tilltalar mig, men måste nog ta Jerker/Bike lite i försvar ändå. Det finns alltid en jävla massa kostnader man som företagare måste kasta pengar på hela tiden som det som utomstående är svårt att ha koll på.
En en bransch som MC-branschen antar jag det är ganska jobbigt då ingen handlar under 6 månader varje år (kanske lätt överdrift men en aspekt iaf).
Sen hur jäkla serviceminded man än är finns det
alltid kunder som man inte kan göra nöjda, vissa kunder (egen erfarenhet) kan gnälla över allt och kan
aldrig bli nöjd.
Sen är väl ingen här inne ovetandes i faktat att byta in en hoj/bil till handlare
alltid ger dig mindre än att kränga den privat?! Handlaren ska ju göra lite vinst på den när de säljer den också, eller ska de bedriva ren välgörenhet?
Själv bytte jag in min hoj hos handlare ifjol när jag bytte. Jag var tämligen medveten om att jag kunde få mer för den men jag visste även att det var en ganska svårsåld modell (precis som HP2 sport borde vara, för att inte tala om 125
r) så jag digga läget och lade lite mer mellan och slapp besväret. Samt slapp alla däcksparkare och fikapolare som det innebär att sälja privat, inte minst.
Är väl inte svårare att om man inte får det man anser vara skäligt i inbyte, ta det inte, sälj privat? Tycker det är lite för lite för att starta en tråd i rent smutskastningssyfte faktiskt.
Edit: För övrigt tyckte jag 1400 spänn i timmen för att serva en sketen BMW, precis som tandläkaren, var i överkant.