Bike Trollhättan!!!!!!!

d-g83

Syrianska FC
Gick med
17 Oct 2009
Hoj
Kawasaki er-6n
Om det vibrerar när du bromsar så kolla skivorna först.
Hämta min idag pga vibrationer i styret vid inbromsning, resultat kassa skivor måste bytas.

JakobTheOne

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2008
Hoj
Moto Guzzi Griso 850
För alla inbyten gäller: "Sveriges finaste", någon form av ädelmetall i chassi / ram ...med tanke på att prylarna aldrig verkar tappa i värde.. det är ju bara en ägare!! ...och visst är det dumt att sälja dyrt till handlaren ...sälj dyrt själv istället!! :)

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
Vibrerar det fram är det inte bromsbeläggen som behöver bytas, antingen är det skeva skivor eller obalans i framfälgen, alt. kasst styrlager.

¨det vibrerar inte hela tiden o inte alltid när jag gör inbromsingar men ibland så får den för sig o göra det.. känns jätte mysko.. det låter inget o det e väldigt lite den vibrerar. men tror nog det blir en verkstad som får kika påt... ska ju på bike dagar snart kanske:) tänkte köpa däck då. kanske kan få dom o ta en kik påt me;)

crillepille64

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
ZX10R 2011 Banhoj
Tråkigt med all negativ vibbar om bike. Har inget med firman o göra men jag har blivit bra bemött.
Köpte en cbr1000rr-08 i mellandags rean 2009. Tror försäljan hette Christer :banana
Jag köpte den på det vilkåret att den va tvungen å stå kvar tills våren. (Måste bearbeta frugan lite först.)
Detta var inga problem hämta den 3mån senare alla glada förutom frugan :D
Jag har bara positivt att ge tillbaka.

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Hoj
Inte just nu...
Thomas som är säljare där är riktigt trevlig. Brorsan köpte hjälm och skinnställ där och personalen skötte det hela fint. Dock reta jag mig på att den långa killen i ducati tröja tittat snett på mig tre av tre gånger...
Han var skit trevlig mot brorsan som tittade på en sporthoj. Jag förstår inte varför han hade olika beteende mot oss.

Siigurd

Sporthojsnörd
Gick med
13 May 2012
Hoj
08 Honda CBR 1000 RR
Om du nu tycker det är tråkigt med kritiken, varför startar du upp den gamla tråden?

Cujo

Medlem
Gick med
18 Nov 2003
Hoj
När jag blir stor ska jag ha en...
...Jag köpte den på det vilkåret att den va tvungen å stå kvar tills våren. (Måste bearbeta frugan lite först.)
Detta var inga problem hämta den 3mån senare...

:7peta
I fall någon annan får samma "lysande" idé:
Du inser att om bike hade konkat under tiden, så hade det varit stor risk att du blivit av med hojen?

Eftersom du aldrig tog varan i besittning (dvs tog hem hojen) anses inte köpet fullbordat. Att du står som registrerad ägare, är då tyvärr inte mycket värt. Utan konkursförvaltaren säljer "din" hoj för att betala företagets skulder, och har lagen på sin sida när han gör det.:fakta

Det kan tyckas löjligt men skulle du ta hem samma hoj, för att sedan lämna in den för vinterförvaring nästa dag. Så har du tagit varan i besittning, och har istället goda chanser att få behålla din hoj vid en eventuell konkurs.

ekas

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2013
Hoj
hojlös
Jag tjackade min första hoj på Bike i GBG för 2 veckor sedan. Fick ett samtal veckan efter där dom frågade om allt var till belåtenhet.

När jag var runt och vibbade in de olika firmorna var det Bike som ingav störst förtroende. Lite märkligt kan tänkas (i en säljsituation) men jag fick faktiskt tipset att tänka om kring dom cyklarna jag initialt tittade på. Njuter nu av en F800ST som för tillfället känns helt rätt. Helt klart inger det förtroende när om dom vågar vrida ens blick mot en helt annan cykel (med risk att förlora affären) och inte bara kränger.

Sebastian_K

Nybörjare
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
1996, Honda XRV750, KTM 990 Adventure 2012
Var in i Trollhätte butiken under helgen då jag var ner i trakterna och hälsade på brorsan. Fick ett gott intryck av dem även om jag just denna gång bara var in spanade lite grann.

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Lite märkligt kan tänkas (i en säljsituation) men jag fick faktiskt tipset att tänka om kring dom cyklarna jag.

Helt fucking magiskt, jag är så inne på att alla sär.skriver nuförtiden att jag fick läsa meningen några gånger för att snappa syftningen!

"Äh, ni fattar väl vad jag menar" fick plötsligt en ny innebörd.

:tummenupp

Sent from my RM-821_eu_euro1_349 using Board Express

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad